تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821297285




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش ما این است که از ورود افراد به زندان جلوگیری شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دادستان شیراز : تلاش ما این است که از ورود افراد به زندان جلوگیری شود شیراز - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب شیراز بیان داشت : تمام تلاش ما این است که از ورود افراد به زندان جلوگیری شود اما افرادی هم که به زندان می روند امکان بازگشت به جامعه دارند ، هدف ما اصلاح و بازپروری فرد زندانی و ایجاد امنیت و آرامش در جامعه است.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی القاصی مهر در بازدید از زندان مرکزی شیراز در جمع مددجویان ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و گرامیداشت هفته قوه قضاییه گفت: هدف از این بازدید مرتفع نمودن مشکلات زندانیان و بررسی پرونده های قضایی آنان است .
القاصی اضافه کرد: مجموعه قضایی استان از اینکه تعدادی از همنوعان و سرمایه های انسانی جامعه خواسته یا ناخواسته در بند زندان گرفتار شده اند خوشحال نیستند اما شرایط قانونی ایجاب می کند که عده ای وارد زندانها شوند.
دادستان عمومی و انقلاب شیراز با بیان اینکه دو دسته جرایم در قانون تعریف شده است گفت: جرایم به صورت عمد و غیرعمد هستند و ما به عنوان مجریان قانون در خصوص جرایم غیرعمد سعی می کنیم افراد مرتکب جرایم غیرعمد را روانه زندان نکنیم و اگر افرادی هم روانه زندان می شوند به دلیل الزامات قانونی می باشد.
القاصی تأکید کرد: در راستای سیاستهای ریاست قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری، سیاست ما در مجموعه قضایی استان نیز این است که محکومین مالی در زندان نداشته باشیم مگر موارد خاص که امکان آن از نظر قانونی برای ما فراهم نشده است و در صورت ورود به زندان نیز سعی براین است که زمینه آزادی آنها فراهم شود.
وی درخصوص اعطای تسهیلات به زندانیان نیز گفت: تاکید شده است تا مرتکبین جرایمی که امنیت و آسایش جامعه را سلب می کنند از دریافت تسهیلات منع شوند.
القاصی تصریح کرد: افرادی که مرتکب جرایم سبک تر و غیر امنیتی شده اند پس از اصلاح و بازپروری در زندان، زمینه آزادی آنان با اعطای مرخصی، آزادی مشروط و تعلیق مجازات و سایر ظرفیتهای قانونی فراهم می شود.
این مقام قضایی خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده، همکاران ما در مجموعه دادسرا به صورت هفتگی از زندانها بازدید بعمل می آورند و مشکلات را بررسی می نمایند تا ضمن تسریع در رسیدگی به درخواستهای مددجویان ، زمینه آزادی زندانیان فراهم شود.
القاصی در ادامه گفت: تعدادی از زندانیان به دنبال اصلاح و بازپروری خود نیستند و از شرایطی که در زندانها در زمینه فرهنگی، اشتغال، حرفه آموزی و... فراهم شده استفاده نمی کنند لذا این افراد مشمول هیچ گونه تسهیلاتی نمی شوند.
وی خطاب به این دسته از زندانیان گفت: فرصتهایی که در زندان برای اصلاح و بازپروری شما فراهم شده مغتنم شمرده و به گونه ای رفتار کنید که مجموعه قضایی بتوانند به شما کمک کنند.ک/2
677

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن