تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804841720




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مجلس: برای جلوگیری از هجمه های فرهنگی، تلاش همه افراد مورد نیاز است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده مجلس: برای جلوگیری از هجمه های فرهنگی، تلاش همه افراد مورد نیاز است مشهد – ایرنا – نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: ممانعت از هجمه های وارده به فضای فرهنگی کشور تلاش از سوی همه اقشار جامعه را طلب می کند.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ˈنصرالله پژمان فرˈ پنجشنبه شب در همایش بزرگ ˈمرزبان فرهنگیˈ که در مهدیه مشهد برگزار شد، افزود:
اکنون مطالبه عمومی در کل کشور خاتمه دادن به هجمه های وارده از داخل و خارج ایران به فضای فرهنگی است و نباید گذاشت بیش از این فضای فرهنگی متشنج شود.
وی گفت: مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی ایران، بعد فرهنگی آن است که بر این اساس زایش ها و برکات زیادی را به دنبال داشته است.
وی افزود: ادبیاتی که انقلاب اسلامی برای ورود به مسائل مختلف استفاده کرد، جهان را تحت تاثیر قرار داد و اکنون انقلاب مقتدر ما مخاطبان زیادی در سطح دنیا دارد .
وی بیان کرد: باور انقلابی ما این بود که باید بزرگترین تهدیدات به فرصت تبدیل شوند همان طور که هشت سال جنگ تحمیلی به فرصتی برای بالندگی ایران تبدیل شد و پس از آن کشورمان به موفقیتهای زیادی در عرصه های علمی و نظامی رسید و ملت به میان برهای زیادی برای رسیدن به اهداف دست یافت.
این نماینده مجلس گفت: بعد فرهنگی انقلاب است که دنیا را در مسیر پیچ بزرگ تاریخی قرار داده و امروزه بیشترین هجمه ها متوجه فرهنگ می باشد؛ اگر در عرصه فرهنگی که به پشتوانه آن توانستیم موفقیتهای زیادی به دست آوریم، شکست را بپذیریم انقلابمان شکست خورده است.
حجت الاسلام پژمان فر افزود: مباحث فرهنگی نیاز به واکاوی دارند و امروزه دشمن به همه عرصه های فرهنگی وارد شده است لذا باید نگاه خود را نسبت به سیستم دفاعی حداقلی که داریم تغییر دهیم و دنبال راهکار اساسی باشیم.
وی ادامه داد: متاسفانه امروزه در فضایی قرار داریم که اتفاق های نامناسبی رخ داده و فرهنگ به عنوان عنصر اصلی انقلاب را تحت تاثیر قرار داده است.
وی بیان کرد: مسائل متعدد فرهنگی آنچنان گسترش یافته که هجمه ها وارده بر آن برای ما عادی و جامعه در منجلاب این مسائل گرفتار شده است.
وی گفت: اخیرا دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرده که مدیریت ظواهر مردم بر عهده حاکمان حکومت اسلامی است و دانشگاه ها فقط مسوولیت تامین دانش مردم را برعهده دارند؛ این واکنش تبعات زیادی را برای فضای دانشگاه های ایران خواهد داشت اما وظیفه واقعی حاکمان در این عرصه چیست؟
بر پایه این گزارش ، کارشناس مذهبی و استاد حوزه علمیه مشهد در این مراسم در پاسخ به سووال مذکور گفت: براساس آیات قرآن، رسیدگی به ظواهر مردم وظیفه حکام زمین است.
حجت الاسلام ˈسید جعفر طباطباییˈ افزود: قرآن می فرماید، به ساکنان زمین قدرت دادیم تا در وهله اول برپا داشتن نماز را در جامعه گسترش دهند و بر آن پافشاری نمایند.
وی بیان کرد: با این حال می بینیم که در شبی که یک جریان ورزشی پیش می آید، کثرت تبلیغ به جایی می رسد که هنگام نماز مساجد ما خلوت می شود؛ آیا من روحانی باید به این امر رسیدگی کنم یا رسانه ملی ما در این زمینه وظیفه دارد؟
وی دومین وظیفه حاکمان براساس آیات قرآن را رسیدگی به مستنمدان عنوان کرد و گفت: وجود حاکمانی که به جای رسیدگی به مستمندان میلیاردها دلار به جیب می زنند، آفت است.
وی با بیان اینکه سومین وظیفه حاکمان امر به نیکی ها و نهی از زشتی هاست، ادامه داد: روزی که کمیته را در نیروی انتظامی منحل کردند نخستین زنگ خطر گسترش فساد در جامعه به صدا درآمد و جلوی امر به معروف در جامعه اسلامی گرفته شد.
وی گفت: امیر المومنین علی (ع) می فرمایند تمام واجبات اسلام در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره ای مقابل دریاست؛ ما به استناد همین سخن امام بزرگوار خود را مکلف دانستیم و به نیروی انتظامی نامه نوشتیم اما به مساله رسیدگی نشد.
7489/659

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن