تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى‏گيرد، در سينه‏اش بى‏قرارى مى‏كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803007980




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کدام سازمان ها در طرح پايگاه هاي اوقات فراغت دانش آموزان همکاري مي کنند؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ تير ۱۳۹۳ (۱۳:۱۶ب.ظ)
کدام سازمان ها در طرح پايگاه هاي اوقات فراغت دانش آموزان همکاري مي کنند؟ طرح ايجاد 20 هزار پايگاه اوقات فراغت دانش آموزي، امسال به صورت جدي مطرح و دنبال شد که گفته مي شود در اين طرح 25 سازمان و نهاد همکاري دارند، اما اين سازمان ها کدامند و بودجه اين طرح چه ميزان است، سوالاتي است که در ايجاد اين طرح اکنون مطرح مي شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج؛ با شروع فصل تابستان و تعطيلي مدارس، بيشتر خانواده ها به دنبال پر کردن اوقات فراغت فرزندان خود هستند و سعي دارند تا کودکان خود را در 3 ماه تابستان سرگرم کرده و البته در کنار اين سرگرمي مهارت آموزي نيز داشته باشند.
به همين خاطر گاهي براي دسترسي به آموزشگاه ها مسافت هاي بسياري را طي مي کنند تا يک آموزشگاه براي گذراندن اوقات فراغت فرزندان خود پيدا کنند و در اين مسير هزينه هاي بسياري را نيز صرف مي کنند.
اما آموزش و پروش مدتي است که طرحي را با عنوان پايگاه هاي اوقات فراغت براي کودکان و نوجوانان به وجود آورده تا هم کودکان و نوجوانان براي گذران اوقات فراغت خود نياز به طي مسافت هاي طولاني نباشند و هم خانواده ها دغدغه هاي رفتن فرزندان خود را براي رفتن به کلاس هايشان را نداشته باشند و بتوانند با اطمينان لازم و با صرف هزينه مناسب فرزندان خود را به مهارت آموزي تشويق کنند.
مدتي قبل وزير آموزش و پرورش از ايجاد 20 هزارپايگاه اوقات فراغت در کل کشور خبر داد و اينکه اين پايگاه ها يا هدف پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان با بررسي هاي متعدد در نقاط مختلف شهرهاي گوناگون شکل گرفته است، اما هزينه هايي که صرف ايجاد اين پايگاه ها مي شود چه ميزان است، با توجه به اينکه مسئولان و فرهنگيان هميشه بودجه اين وزارتخانه را متناسب با فعاليت هايش نمي دانند و بودجه آن را اندک مي دانند، آيا ايجاد پايگاه هاي اوقات فراغت در کنار بودجه اي که براي آن هزينه مي شود کارآمدي لازم را دارد و بازدهي آن به لحاظ مادي و معنوي مورد رضايت مسئولان بوده با خير؟
طي صحبت هايي که با سيد کاظم اکرمي مشاورعالي وزير آموزش و پرورش در خصوص بودجه اين طرح و منبع تامين بودجه وبازدهي اين طرح داشتيم، اين مقام مسئول از نحوه تخصيص اعتبار به اين طرح اظهار بي اطلاعي کرد و اشاره داشت: تصميمات بسياري در وزارتخانه آموزش و پرورش صورت مي گيرد اما من از بودجه همه آنها با اطلاع نيستم و در مورد بودجه اين طرح هم اطلاعي ندارم.
در ادامه اين گزارش براي مشخص شدن بودجه طرح پايگاه هاي اوقات فراغت و همچنين نحوه تامين آن سعي کرديم تا صحبتي با امور مالي وزارتخانه داشته باشيم که در اين ميان نيز اين بخش پاسخگو نشد و در نهايت ما طي تماس هايي با معاونت فرهنگي و پرورشي اين وزارتخانه نتوانستيم بودجه اين طرح را پيدا کنيم .
اما آنچه که در نشست 19 خرداد ماه 93، حميدرضا کفاش معاون پرورشي و فرهنگي آموزش وپرورش عنوان شد، از حضور25 دستگاه و سازمان در کشور به عنوان متولي تامين و غني سازي اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در کنار آموزش و پرورش ياد شد اما دراين ميان، به اين موضوع اشاره شد که يک نقص در موضوع اوقات فراغت وجود دارد و آن اين است که، اين 25 دستگاه متولي با يکديگر متصل شوند که اين يک حلقه مفقوده است و اين اتفاق تاکنون چندان که بايد رخ نداده است.
کفاش عنوان کرد: شهرداري و کميته امداد از نهادهايي هستند که در طرح اوقات فراغت با ما همکاري دارند و در اين ميان به برخي از برنامه هاي اين پايگاه ها اشاره شد.
معاون پرورشي و فرهنگي آموزش وپرورش در صحبت هايش اعلام کرد: 50 ميليارد ريال اعتبار به استان‌ها براي فعاليت‌هاي تابستاني شان در نظر گرفته شده است، اين در حالي بود که به بودجه در نظر گرفته شده براي تهران اشاره اي نشد.
طي آنچه که گفته شد؛ وزارتخانه آموزش و پرورش طرح ايجاد پايگاه هاي اوقات فراغت دانش آموزان را با همکاري 25 نهاد نامشخص برگزار کرده و در برخي مناطق نيز در شرف برگزاري است، در صورتي که بودجه و منبع آن هنوز به درستي مشخص نيست؛ اميد که اين طرح با صرف هزينه هايي که مي شود بازدهي لازم را داشته باشد و به مانند برخي از طرح ها بعد ازمدتي، با صرف زمان و هزينه با شکست رو به رو نشود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن