تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ دعايى زودتر از دعايى كه انسان در غياب كسى مى كند، مستجاب نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819719836




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندر شهر قدس: اشتغال و مسکن از مشکلات جوانان این منطقه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرماندر شهر قدس: اشتغال و مسکن از مشکلات جوانان این منطقه است شهرقدس - ایرنا - فرماندار قدس گفت: مشکل جوانان فقط ورزش و کمبود امکانات ورزشی نیست بلکه اشتغال و مسکن از دیگر مشکلات جوانان این شهرستان است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، «نورمحمد فردی» روز شنبه در نشست شورای ورزش و جوانان، با اشاره به جمعیت جوان کشور گفت: بیکاری و نداشتن مسکن، مانع بزرگی در امر ازدواج جوانان ایجاد کرده که هر کدام تاثیر زیادی بر کیفیت زندگی آنها گذاشته است.
وی با بیان اینکه شهرستان قدس تازه تاسیس و در خیلی از زیر ساختها از جمله فرهنگی ضعیف است، گفت: مجموعه دستگاههای متولی، خصوصا اداره ورزش و جوانان همه تلاش های خود را برای ایجاد بسترهای مناسب فرهنگی و ارتقا فرهنگ شهرستان، دریغ نکرده اند.
وی از وام ازدواج نیز به عنوان دیگر مسایل مبتلا به نسل جوان امروز یاد کرد و گفت: مجلس به عنوان قوه قانونگذاری در کشور مسایل جوانان را به اداره ورزش و جوانان محول کرده اما باقی امور در سایه ورزش مورد غفلت قرار گرفته است.
فرماندار شهر قدس از تشکیل کارگروهی با حضور نخبگان استانی خبر داد و افزود: به این منظور ما نیز سه تن از نخبه های شهرستان را به مسوولان مربوطه معرفی کردیم، چون اعتقاد داریم مشکلات جوانان را باید از دریچه چشم جوان دید.
وی با تاکید بر روند معکوس افزایش توجه به ورزش در جامعه و کاهش میزان جرایم گفت: هر قدر فعالیت ورزشی را افزایش دهیم، منحنی ارتکاب به جرایم مختلف کاهش پیدا می کند.
فردی ورود بخش خصوصی را به حیطه جوانان با فال نیک گرفت و افزود: در هر کشوری نظام حاکم سقف و حدی برای انجام امور دارد برای کمک به دولت باید از ظرفیت های مناسب بخش خصوصی استفاده کنیم.
وی با بیان برگزاری خوب مسابقه فوتبال بین دو تیم پیکان و فجر شهید سپاسی شیراز در ورزشگاه 25 هزار نفری شهرستان، گفت: بخاطر پخش این دیدار از صدا و سیما، 90 دقیقه شهرستان قدس روی آنتن سیما در سراسر کشور قرار گرفته که این موضوع، بار فرهنگی خوبی برای شهرستان در پی داشت و در حال رایزنی هستیم تا بقیه مسابقات تیم پیکان را نیز پوشش دهیم.
فرماندار شهر قدس با اشاره به قابلیتهای خوب ورزش شهرستان، گفت: این شهرستان با داشتن 22 ورزشکار ملی پوش، ظرفیت بالایی در ورزش قهرمانی دارد.
وی افزود: بودجه فرهنگی برای همه مناسبتها از طریق شورا و شهرداری برای شهرستان اختصاص داده شده است، اما بودجه دولتی که به صورت متمرکز در استان اختصاص می یابد، پیشنهاد دادیم به صورت غیر متمرکز به شهرستان داده شود تا مسوولان در شهر قدس در جهت حمایت و تقویت از ورزش در بین دستگاههای ذیربط، توزیع کنند.
فردی با اشاره به یادواره شهدا در دانشگاه آزاد اسلامی و شهدای سرخه حصار گفت: این دو برنامه اصلا اعتباری نداشتند، اما با تصویب بودجه ای برای آنها از سوی ادارات شهرستان، اعتبارش از سوی دستگاههای ذیربط تامین و اجرایی شد.
وی از سوی مجموعه فرمانداری اعلام آمادگی کرد که همایش پیاده روی خانوادگی و دوچرخه سواری پس از ماه مبارک رمضان برگزار شود و گفت: در مورد ورزش صبحگاهی نیز آماده هستیم و اگر مسوولان نیز در انجام کاری مشارکت داشته باشند آن امر بهتر در نزد مردم استقبال می شود.
فردی با اشاره به مصوبات حضور وزیر ورزش و جوانان در شهرستان که پاییز سال گذشته صورت گرفت، گفت: در این سفر اعتبار زمین چمن مصنوعی و تکمیل خانه کشتی تصویب شد، همچنین مقرر شد چارت سازمانی اداره ورزش و جوانان قدس، ابلاغ شود که این امر صورت گرفته است.
فرماندار قدس با اشاره به دیگر مصوبات این دیدار، گفت: مورد دیگر تکمیل سالن ورزش هفت جوی بود که چون زیر 50 درصد پیشرفت داشته، مقرر شده برای تکمیل در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.
وی با عنایت به درخواست صاحبان صنایع شهر در مورد نصب بیلبورد برای خیر مقدم به قهرمانان ورزشی در سطح شهر گفت: ورود قهرمانان ورزشی را با هماهنگی اداره ورزش و جوانان بدون کوچکترین گزینشی و بدون تبعیض در این فضا، خیر مقدم بگویید.
در این نشست معاون سیاسی انتظامی فرماندار قدس، در مورد مصوبات جلسه، گفت: پیگیری مصوبات سفر وزیر ورزش و جوانان به عنوان مطالبات مردم یکی از موضوعات مهمی است که دستور این جلسه بود.
«مهدی کاغذلو» ضمن اعلام تعیین نشستی با صاحبان صنایع سطح شهر به عنوان حامیان ورزش شهرستان، گفت: علاوه بر این به طور جدی واگذاری سالنها و تکمیل فضاهای ورزشی نیمه کاره نیز در دستور کار شورای ورزش و جوان قرار می گیرد.
کاغذلو همچنین از پیگیری ساخت استخر هفت جوی به عنوان دیگر مصوبه جلسه خبر داد و افزود: توسعه اماکن ورزشی در کمیته برنامه ریزی شهرستان با تخصیص اعتبارات مشخص جزو اقدامات شورا قرار گرفت.
وی در این نشست پیشنهاد تشکیل مجمع خیرین ورزشی را با الگو برداری از خیرین مدرسه ساز مطرح کرد و گفت: این مجمع به منظور عملیاتی کردن پیشنهادات اعضای شورای ورزش و جوانان تشکیل شود.
وی تصریح کرد: این کمیته به منظور برنامه ریزی اوقات فراغت و فعالیت های ورزشی جوانان تشکیل شده تا دستگاههای متولی امور جوانان در اجرای برنامه ها با یکدیگر همپوشانی نداشته باشند.
معاون سیاسی انتظامی فرماندار قدس همچنین از فعالیت مجدد صندوق حمایت از ورزشکاران که قبلا برای کمک به ورزشکاران ایجاد شده بود، به عنوان دیگر مصوبه جلسه شورای امروز نام برد.
فردی همچنین ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، ماه آمرزش گناهان، گفت: از خدا می خواهیم معرفت درک و بهره بردن از فضایل این ایام را به همه عنایت کند.
تهرام/5570//1348

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن