تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815190119




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسی روش های رایج جدید در ترک اعتیاد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: همزمان با پنجم تیر ماه سالروزجهانی مبارزه با مواد مخدر: بررسی روش های رایج جدید در ترک اعتیاد خبرگزاری پانا: همه ساله پنجم تیر ماه روز مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است. این در حالی است که مبارزه با مواد مخدر تنها مختص یک روز نیست و پیش گیری و جلو گیری از مصرف مواد مخدر و دیگر دخانیات نیازمند زمان بیشتری است.
۱۳۹۳ شنبه ۷ تير ساعت 13:10



به گزارش خبرگزاری پانا، چند سالی است که در کشورمان ایران کمپ هایی برای ترک اعتیاد افراد تأسیس شده است. این کمپ ها با هدف درمان بیماری اعتیاد که یک بیماری اجتماعی و فرهنگی است برپا شده اند. به بهانه روز مبارزه با مواد مخدرخبرنگار پانا به سراغ یکی از مـؤسس های کمپ می رود، وی در گفتگو با خبرنگار پانا می گوید:
بی خوابی، افسردگی، پرخاشگری، پوکی استخوان، و بالاخره بیماری های قلبی و عروقی و کلیوی، سرطان های گوناگون و در نهایت مرگ در اثر استفاده از مواد مخدر به وجود می آیند.
وی ادامه داد: متاسفانه اعتیاد بیشتر افراد با مصرف کردن تفریحی یک سیگار یا یکی از ماده های مضر اعتیاد آور آغاز می شود، اما در پایان به یک مرگ بدون انتظار تبدیل می شود.
م-ع در ادامه اضافه کرد آگاهی از این که تنها همان سیگار می تواند چه ضرر هایی را به همراه داشته باشد بسیارمفید است. طبق خبرهای قبلی روزانه در ایران هشت نفر به دلیل مصرف زیاد این نوع مواد از بین می روند.
وی در ادامه می افزاید: شیشه، تریاک، هروئین، امروزه در جهان، بیشترین مصرف و بیشترین ضرر را دارا می باشند. استفاده از قلیان ها در خانواده و سیگاری بودن اولیای خانواده تاثیر بسیاری بر روی کودکان امروز و بزرگان فردا می گذارد.
این موسس کمپ ترک اعتیاد ادامه داد: همان طور که دانستیم این امر از کودکی افراد نشآت می گیرد. بنابراین آگاهی دادن به خانواده ها و آموزش به کودکان در دوران مدرسه، پر کردن اوقات فراغت با تفریحات سالم و موثر می تواند در بزرگسالی افراد بسیار مفید باشد.
به سراغ یکی دیگر از موسس های کمپ می رویم، "محمد باقر علیئی" مختصر درباره ی مراکز "ام.ام.تی" و اردوگاه های ترک می گوید: امروزه روش درمان با متادون که الگوئی مطالعه شده، در سازمان بهداشت جهانی می باشد. یا بهتر بگوییم سالم ترین روش درمان اعتیاد به مواد مخدر است که تقریبا در تمامی کشور ها مورد استفاده قرار می گیرد.
وی افزود: امروزه مواد مخدر به چند نوع تقسیم می شود که  ازجمله آن خانواده آمفتامین ها و ترکیبات مختلف آن(مواد صنعتی) و یا به قولی آشپزخانه ای است چون در آشپزخانه های خانگی و ساده متأسفانه قابل ساختن است.
دوم موادی است که از شیره خشخاش (تریاک, هروئین، کراک، شیره و... ) و قسمت سوم نیزکه شامل (کوکائین، حشیش، قات و...) از گیاهان ساخته می شود.
وی ادامه داد: هدف از بکارگیری این روش در ترک اعتیاد جلوگیری از تبعات استفاده مواد مخدر از طریق تزریق که خود از عواقبی چون عفونت های فراگیر وکلی انواع هپاتیت ها، ایدز (اچ آی وی مثبت) و انتقال سایر بیماری های واگیردار در افراد مختلف است.
علیئی اذعان داشت: با توجه به این که شعار مشهور بهداشت، پیشگیری بسیار ارزان تر از درمان و کم هزینه تر است،  این رسالت به دوش وزارت بهداشت و درمان قرار گرفته است. تا با هزینه هائی بتوانند اولا از انتشار بیماری ها در جامعه و افراد جلوگیری کند. ثانیا با هزینه بسیار کمتر جلو از بین رفتن توانایی های افراد گرفته شود.
وی در این خصوص گفت: بدین صورت در طرح مبارزه با این مقوله دوره ها ی آموزشی جهت پزشکان برگزار شده و با طی این دوره و درصورت قبولی طی مراحلی مجوز تأسیس مرکز درمان به سوء مصرف مواد داده می شود.البته کلیه امکانات داروئی از طرف وزارت متبوع آن در اختیار پزشکان قرار می گیرد. شاید بتوان گفت که چند هزار کمپ در سراسر کشور تأسیس شده اند.
در پایان این گزارش شایان ذکر است: پیشگیری همواره بر درمان مقدم است و این تنها یک شعار نیست بلکه حقیقتی آشکار است. به امید فردایی بدون اعتیاد...
/یاسمن اثمری/












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن