تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820832670




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هر اثری برای ماندگاری، باید با هنر ممزوج شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

هر اثری برای ماندگاری، باید با هنر ممزوج شود تهران بزرگ – ایرنا - امام جمعه شهرستان پردیس، رودهن و آبعلی گفت: در صورتیکه هرتمدن یا فرهنگ و یا اثری بخواهد ماندگار باشد باید با هنر ممزوج شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا، پنجمین هفته فرهنگ و هنر شهرستان های شرق استان تهران با عنوان ˈروز فرهنگ و هنر شهرستان پردیسˈ شامگاه جمعه در رواق فرهنگی برج میلاد برگزار شد.
امام جمعه شهرهای پردیس، رودهن و آبعلی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از برنامه هایی که در سال اقتصاد و فرهنگ برنامه ریزی شده است، برگزاری هفته های فرهنگ و هنر شهرستان های استان تهران است.
حجت الاسلام والمسلمین حسین توسلی ادامه داد: حضور مسوولان شهرستان پردیس به مناسبت برگزاری روز فرهنگ و هنر شهرستان پردیس در این مکان ارج نهادن به هنر و تشویق هنرمندانی است که در عرصه توسعه فرهنگ و هنر این منطقه تلاش می کنند.
وی با اشاره به احداث فرهنگسرایی در شهرستان بومهن اظهار کرد: با وجود اینکه دوسال از شکل گیری شهرستان پردیس نمی گذرد شهرداری ها، آموزش و پرورش و فرمانداری نگاه خاصی به مسئله توسعه و رشد کمی وکیفی فرهنگ در این منطقه دارند.
امام جمعه پردیس با تاکید بر اینکه هر اثر هنری نیز که فارق از ویژگی های فرهنگی منطقه خود باشد، ماندگاری نخواهد داشت گفت: هرکسی بخواهد تمدن یا فرهنگ و یا هرگونه خلق آثاری را ماندگار کند باید آنرا با هنر ممزوج کند.
وی با اشاره به اینکه هنرمندان با کمترین امکانات خلق اثر می کنند، گفت: شهرستان پردیس با کمبود اعتبارات و و بودجه برای تامین امکانات و فضای فرهنگی و هنری مواجه ست و از سویی با کمبود ابزار و وسایل مورد نیاز هنرمند است روبه رو است تا با وجود این کمبودها بتواند آثار هنری خوب و قابل توجهی را عرضه کند.
حجت الاسلام توسلی تصریح کرد: مسوولان اداره کل ارشاد اسلامی تهران و سایر مسوولان که در امر تخصیص اعتبارات فعالیت می کنند، باید حداقل امکانات را برای هنرمندان تامین کنند تا آنان با انگیزه بیشتر بزرگترین آثار هنری را خلق کنند.
وی با تاکید بر نقش مسوولان در توسعه هنر در هر منطقه، بیان کرد: مسوولان اداره کل ارشاد اسلامی با برگزاری چنین نمایشگاه هایی فضایی مناسب برای عرضه آثار و صنایع دستی هنرمندان ایجاد می کنند.
امام جمعه پردیس یکی از روش های توسعه فروش آثار هنری و صنایع دستی داخلی را تشویق مردم به خرید از این آثار دانست و گفت: با فرهنگ سازی مردم برای خرید آثار هنری به عنوان هدیه و سوغاتی ترغیب می شوند تا هم از نظر اقتصادی هنرمندان تامین شوند و هم اینکه فرهنگ واقعی کشور به همراه معرفی هنرهنرمندان این منطقه به عموم مردم و دنیا شناسانده شود.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد شعار امسال اظهار کرد: بخشی از سیاست های کلی که مقام معظم رهبری ابلاغ فرمودند مربوط به اقتصاد مقاومتی است که دولت هم تلاش های خوبی در این مسیر انجام داده است گرچه هنوز تمام برنامه هایش اجرایی نشده است.
وی با تاکید بر نقش فرهنگ در اقتصاد گفت: زیربنای اقتصاد فرهنگ است اگر فرهنگ خوب جا بیافتد اقتصاد کشور نیز رو به توسعه خواهد بود و اگر شاهد نابسامانی در مسایل اقتصادی یا اجتماعی باشیم زیربنای این مشکلات منشا فرهنگی دارد.
وی در مورد وظایف ائمه جمعه در توسعه فرهنگی گفت: تریبون نماز جمعه به عنوان یک رسانه همانند سایر رسانه ها در تلاش است تا در مسیر طرح و بیان اهمیت مسایل مختلف از جمله فرهنگ و اقتصاد راهکارهایی را ارائه کند تا منجر به رفع مشکل یا مشکلات شود.
حجت الاسلام توسلی با اشاره به نشست اخیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان پردیس گفت: در این جلسه مصوب شد کمیته ای متشکل از چند نهاد تاثیر گذار، برای تحقق شعار سال ˈاقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی و عزم ملیˈ از اساتید دانشگاه و اقتصاددانان به ویژه آنان که در صحنه عملی تولید کار می کنند دعوت به همکاری شود.
امام جمعه پردیس افزود: منتظر مطالعات این کمیته در زمینه ارائه راهکارهایی مناسب درمورد پروژه های اقتصاد مقاومتی و فرهنگی هستیم تا به صورت مشخص و عملی پروژه های فرهنگی و اقتصادی به مرحله اجرا درآید.
تهرام/1699/ 699

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن