تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم، بيشتر از آن‏كه با عمر خود زندگى كنند، با احسان و نيكوكارى خود زندگى مى‏كنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803180576




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقد نشدن هنرمند باعث رکود در خلق آثار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل : نقد نشدن هنرمند باعث رکود در خلق آثار می شود اردبیل - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: اگر هنرمند و اثر هنری دچار چالش نشود و مورد نقد قرار نگیرد، شاهد رکودی خواهیم بود که هم اکنون شاهد آن هستیم.


به گزارش ایرنا، سید ناصر اسحاقی روز یکشنبه در نشستی مطبوعاتی در پاسخ به پرسشی در زمینه نبود نیروهای مستعد در زمینه هنر و به خصوص هنرهای نمایشی افزود: ضعف هنری به خصوص در زمینه نگارش نمایشنامه ها و عدم وجود نیروهای بومی مستعد را قبول ندارم.
وی اضافه کرد: آثار بسیاری از هنرمندان استان اردبیل در سطح کشور ارایه شده که نشان از ظرفیت های هنری بومی دارد؛ اما می توان به افول و رکود قایل بود و از این رو باید جریان هنری و به خصوص هنرهای نمایشی توسط رسانه ها تشویق و در عین حال نقد شود.
او با بیان اینکه باید هنر را وارد جریان روزانه زندگی مردم کنیم، ادامه داد: رسانه ها و به خصوص نشریات محلی باید به هنر بها داده و اطلاع رسانی کنند تا مردم اقبال بیشتری به مسایل فرهنگی نشان داده و در مقابل جریان تولید آثار هنری نیز سیال شود.
اسحاقی با بیان اینکه برخی برای عدم تحرک خود بهانه ایجاد می کنند، اظهار کرد: گاهی هنرمندان می خواهند فقط در مجتمع فرهنگی- هنری فدک اردبیل تمرین داشته باشند که این امر در مواقعی امکان پذیر نیست و همین دست مایه برخی کم کاری ها می شود.
وی افزود: گرچه امکانات چندانی نداریم اما هنرمندان می توانند فعالیت های خود را در مکان های مختلف پی گرفته و اجراهای آزمایشی را در مجتمع فدک برگزار کنند.
او همچنین در پاسخ به پرسشی در زمینه میزان اعتبارات فرهنگی نیز گفت: ارشاد در حوزه های مختلف فرهنگی وظیفه های سنگینی دارد اما اعتبارات به هیچ وجه پاسخگوی نیاز استان نیست.
اسحاقی بیان کرد: با حذف بسیاری از برنامه ها حدود 30 میلیارد ریال برای فعالیت های فرهنگی درخواست کردیم که تا کنون تنها یک چهارم آن محقق شده و امیدواریم گشایشی در زمینه شرایط اقتصادی کشور صورت گیرد تا تعهدات فرهنگی دولت نیز بیش از این صورت اجرایی به خود بگیرد.
وی افزود: در سال های گذشته برخی کم لطفی ها باعث شد تا جایگاه فرهنگ پایین بیاید و به آیین های مناسبتی محدود شود اما با وجود کمبود اعتبارات تلاش می کنیم تا این فضا تغییر کند.
او ادامه داد: در این راستا طرح های احداث پنج پردیس فرهنگی با مشارکت بخش خصوصی در مشگین شهر، خلخال، پارس آباد، اردبیل و سرعین مطالعه و به وزارت ارشاد معرفی شده است که برای تحقق این امر به پشتیبانی سایر دستگاه ها از جمله استانداری نیاز داریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در زمینه لغو مجوز نشریات محلی منفعل نیز گفت: این اداره کل نمی تواند در زمینه مجوز نشریات تصمیم گیری کند بلکه نهاد صادر کننده مجوز باید در این زمینه تصمیم گیری کند.
وی اضافه کرد: باتوجه به شمارگان نشریه ها در زمینه عدم فعالیت منظم آنها به وزارت ارشاد اطلاع رسانی می کنیم که اول تذکر شفاهی و بعد تذکر کتبی می دهیم؛ سپس با طی روال قانونی در زمینه نشریات نامنظم اقدام خواهد شد.
او با اشاره به اینکه با عوض شدن دولت ها اولین اثر در حوزه فرهنگ نمایان می شود، گفت: از نظر دولت هر نشریه به مثابه یک چراغ است و تلاش ما روشن نگه داشتن این چراغ هاست اما در صورت عدم تمکین طبق قانون برخورد خواهد شد.
اسحاقی در زمینه صدور مجوزهای جدید نیز اظهار کرد: با وجود سیاست وزارت ارشاد مبنی بر عدم صدور مجوز جدید در زمینه نشریات، درخواست های جدید بررسی و جمع بندی شده و در صورت امکان صدور مجوز، درخواست ها به وزارتخانه ارایه خواهد شد.
وی همچنین با بیان اینکه رسالت اصلی مطبوعات تنویر افکار عمومی است، گفت: خبرنگاران اکسیژن جامعه هستند و نباید این قشر خود دچار مشکل باشند.
اسحاقی بیان کرد: نباید در به رسمیت شناختن خبرنگاران مسامحه صورت گیرد؛ شرایط خبرنگار، مدیر مسوول و سردبیر نشریات باید احراز شود و در زمینه خانه مطبوعات استان باید پس از بررسی شرایط نسبت به صدور کارت های شناسایی رسمی اقدام کند تا بتوانیم در قبال آن نیز پاسخگو باشیم.
8123/530

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن