تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه‏هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814290941




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دنیای اقتصاد در یک نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دنیای اقتصاد در یک نگاه تهران- ایرنا- «تورم در نقطه صفر یارانه» و «دو گام برای خیز صنعتی» سرخط خبرهای روزنامه دنیای اقتصاد در روز شنبه است.


این روزنامه تیتر یک را به موضوع تورم در نقطه صفر یارانه اختصاص داد و نوشت: نرخ تورم نقطه به نقطه در خردادماه با 2.5 واحد درصد نسبت به اردیبهشت ماه به 14.7 درصد رسید. این سطح از نرخ تورم در 42 ماه اخیر بی سابقه بوده و حاکی از آن است که 42 ماه پس از آغاز پروژه یارانه نقدی در آذرماه 1389 شاخص نقطه ای قیمت ها دوباره به زیر 15 درصد بازگشته است. به گفته معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، تورم 12 ماه منتهی به خرداد ماه سال جاری نیز نسبت به اردیبهشت ماه گذشته، 2.2 واحد درصد کاهش یافته و از 28.4 درصد به 26.2درصد رسیده است. نوبخت همچنین نرخ تورم ماهانه را در خردادماه 0.8 درصد اعلام کرد. این رقم در اردیبهشت ماه 0.7 بوده و تنها با یک دهم واحد درصد افزایش مواجه شده است. هدف تورمی دولت برای سال جاری 25 درصد اعلام شده، اما به نظر می رسد این هدف در نیمه امسال تحقق خواهد یافت.
دو گام برای خیز صنعتی تیتر دیگر روزنامه دنیای اقتصاد است. در آستانه روز صنعت و معدن (10تیر ماه) مقامات مسوول در حوزه صنعت به پیشواز گرامیداشت این روز در شهرهای اصفهان و ارومیه رفتند تا مسایل و مشکلات این بخش را به عنوان مهم ترین موتور محرکه اقتصاد بررسی کنند. در این میان، محمدرضا نعمت زاده که سکان هدایت وزارت صنعت، معدن و تجارت را بر عهده دارد از صنعتگران خواسته است که خود برای حل مسائل شان در حوزه های مختلف مالی، اجتماعی، فرهنگی و بین المللی دست به کار شوند. وی همچنین با اشاره به راکد شدن صنایع در گذشته ابراز امیدواری کرده است این موضوع در دولت یازدهم تکرار نشود.
این روزنامه به عنوان طرح خصوصی ها برای جذب پول پرداخت. بخش خصوصی در حالی در نشستی با رییس کل بانک مرکزی ماموریت یافته راهکارهایی برای توزیع منابع بدون رشد پایه پولی به بانک مرکزی ارائه کند که فعالان این بخش معتقدند: اگر بخواهیم شرایطی فراهم شود که هم شبکه بانکی و هم بخش تولید در حالت برد- برد قرار گیرند، بهتر است در کنار اجرای درست سیاست های توزیع منابع، اصلاح سازوکارهای نظارتی نیز در دستور کار قرار گیرد و بانک ها به جای اینکه بنگاهدار باشند و در قالب «رقیب بخش خصوصی» شریک تسهیلات تلقی شوند، به نقش اصلی خود؛ یعنی بانکداری بپردازند.
دستورالعمل فروش زمین 99 ساله به صاحب مسکن تیتر دیگر روزنامه دنیای اقتصاد است. با تصویب هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید و موافقت وزیر راه وشهرسازی، امکان فروش زمین های 99ساله به 400 هزار مالک مسکن مهر در 18 شهرجدید کشور فراهم شد.طبق این مصوبه که فعلا فقط برای شهرهای جدید قابلیت اجرا دارد، در صورتی که مالکان مسکن مهر تمایل به خرید زمین تحت اجاره دولت داشته باشند، عملیات انتقال مالکیت کامل- عرصه و اعیان- ظرف 6ماه با صدور سند به نام متقاضی انجام می شود.مطابق دستورالعمل مصوب، قیمت اراضی مسکن مهر براساس «زمان تخصیص واحد» باید محاسبه شود.
این روزنامه با بازتاب موضوع تاکید 1+5 بر دستیابی به توافق نهایی تا 20 ژوئیه نوشت: دور ششم گفت وگوهای ایران و گروه 1+5 قرار است از چهارشنبه 11 تیر، با حضور کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، در وین از سر گرفته شود. در این ارتباط 6 قدرت جهانی روز پنج شنبه 5 تیر، بار دیگر بر تعهد خود مبنی بر دستیابی به توافق هسته ای با ایران تا روز 20 ژوئیه (پایان مهلت 6ماهه برنامه اقدام مشترک) تاکید کردند.
**2002**9131

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن