تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819189212




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زندان فرجام زمین خواری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

زندان فرجام زمین خواری ایلام- ایرنا- رییس کل دادگستری ایلام به زمین خواری در مرکز استان هشدار داد و گفت: شوربختانه در چند نقطه از مناطق حاشیه ای ایلام پدیده زمین خواری رواج یافته است.


ˈفارس نوریˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: «هانیوان» یکی از این مناطق است که برخی افراد سودجو با فروش زمین های این محل به افراد ساده لوح باعث رواج پدیدهزمین خواری شده اند.
وی اظهار کرد: بسیاری از افرادی که اقدام به خرید این زمین ها می کنند افراد ساکن روستاها هستند که بدون داشتن اطلاع لازم و با هدف مهاجرت به شهر این زمین ها را خریداری کرده و سپس با مشکل مواجه می شوند.
رییس کل دادگستری ایلام بیان کرد: شوربختانه زمین های این منطقه و برخی مناطق دیگر شهر ایلام از سوی برخی افراد سودجو در حال تصاحب است که این موضوع باعث بروز و توسعه پدیده حاشیه نشینی و ایجاد سکونتگاه های غیر رسمی شده است.
وی افزود: پدیده زمین خواری به عنوان یکی از جرایم رایج استان در این مناطق سبب بروز و رشد اخلاق و رفتارهای ناهنجار اجتماعی و جرایم متعدد شده است.
وی ادامه داد: زمین خواری در ایلام موجب تخریب و وارد شدن آسیب به زیرساخت های شهری و ساخت منازل غیر استاندارد و غیرمجاز در بستر رودخانه های این مناطق شده که با کمترین رانش زمین و دیگر حوادث طبیعی ویران می شود.
نوری گفت: دستگاه قضایی در برخورد با زمین خواران اهتمام و شدت عمل جدی دارد و اشخاصی که در این جرم مشارکت دارند به حبس و دیگر مجازات محکوم خواهند شد.
رییس کل دادگستری ایلام بیان کرد: اگرچه شورای حفاظت از حقوق بیت المال و زمین های ملی در استان فعال است و در این زمینه اقدام های قانونی انجام داده اما نیاز است با این پدیده برخورد شدید و قاطع انجام شود.
رشد حاشیه نشینی و مهاجرت گسترده از روستاها به شهر 220 هزار نفری ایلام یکی از مسائل و مشکلات حوزه اجتماعی مرکز استان است.
رواج آسیب های اجتماعی، ترکیب نامتجانس ساختار و تخریب زیرساخت های شهری، رواج منازل غیراستاندارد، فقر و محرومیت و رشد بزه و جرائم از عواقب پدیده حاشیه نشینی است.
روند مهاجرت روستاییان به ایلام در دو دهه گذشته باعث افزایش حدود دو برابری جمعیت این شهر است. ک/3
7171/565

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن