تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815552664




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توافقنامه الحاقیه قرارداد گودال خشت مال ها در کرمان امضا شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

توافقنامه الحاقیه قرارداد گودال خشت مال ها در کرمان امضا شد کرمان - ایرنا - توافقنامه الحاقیه قرارداد گودال خشت مال ها با هدف رونق بافت تاریخی کرمان و با حضور استاندار و جمعی از مدیران ذیربط بین شهرداری کرمان و شرکت سرمایه گذاری صاروج پارس امضا شد.


به گزارش ایرنا، شهردار کرمان عصر جمعه در نشست امضای این توافقنامه با اشاره به اینکه سال جاری بهار بافت تاریخی کرمان خواهد بود، گفت: توافقنامه اجرای طرح مجتمع بزرگ تجاری تفریحی گود خشت مال ها بین شهرداری کرمان و گروه سرمایه گذاری صاروج پارس امضا شده است.
ˈابوالقاسم سیف الهیˈ، اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت املاک و قیمت دلار توافقنامه الحاقیه قرارداد گودال خشت مال ها امضا شد.
وی با اشاره به حضور سرمایه گذار عمانی گود خشت مال ها در این نشست، تصریح کرد: توافقات اولیه بین شهرداری کرمان و گروه صاروج پارس انجام شده است.
وی ادامه داد: قرار شد پنج میلیارد تومان توسط شرکت صاروج پارس در اختیار شهرداری کرمان قرار گیرد و مابقی وجه نیز توسط شهرداری برای خرید و تملک بقیه املاک تامین شود و کار اجرای طرح سرعت پیدا کند.
شهردار کرمان، گفت: در حال حاضر اجرای طرح در گود خشت مال ها فعال، گودبرداری انجام و فولاد لازم نیز تهیه شده است.
وی تصریح کرد: قرار است طی دو سال و نیم پارکینگ های طرح مجتمع بزرگ تجاری تفریحی گودخشت مال ها تحویل شهرداری کرمان شود.
سیف الهی، گفت: طی چهار ماه تملک زمین های اطراف گودخشت مال ها انجام می شود و بعد از دو ماه پس از پایان تملک ها عملیات اجرایی طرح با تمام ظرفیت آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: پس از آن دو سال و نیم طول می کشد تا فاز نخست طرح تحویل شهرداری کرمان شود.
وی اظهار کرد: این طرح با 220 هزار متر مربع وسعت اجرا، 450 میلیارد تومان سرمایه گذاری دارد.
شهردار کرمان ادامه داد: اجرای طرح مجتمع بزرگ گودال خشت مال ها حدود پنج تا شش سال طول می کشد.
شهردار کرمان گفت: فاز نخست طرح مجتمع بزرگ تجاری تفریحی گودال خشت مال ها حدود 70 درصد پروژه و زمانبندی در فاز اول دو سال و نیم بوده است.
وی اضافه کرد: اجرای طرح سرمایه گذاری در گودال خشت مال ها توسط گروه سرمایه گذاری صاروج پارس برای میدان توحید و بازار هم افزایی دارد و موجب رونق بافت تاریخی کرمان می شود.
وی گرفتن پروانه را برای آغاز اجرای طرح به عهده شهرداری و سرمایه گذاری را به عهده شرکت صاروج پارس دانست و با اشاره به مشکلاتی مانند تملک زمین های اطراف گود خشت مال ها برای اجرای طرح، گفت: قرار است در این مجموعه و در دو طبقه چهار هزار واحد پارکینگ تامین شود.
سیف الهی افزود: بعد از احداث پارکینگ ها مسیر سواره رو میدان توحید مسدود و بعد از سنگ فرش شدن کف سواره رو از عبور خودروها در این میدان جلوگیری می شود.
وی از احداث فضاهایی مانند سینما، فضاهای ورزشی، هتل، مکان های تفریحی، پذیرایی، فضای سبز عمومی در وسط مجموعه، اماکن تجاری و هایپرمارکت در طرح گود خشت مال ها خبر داد و گفت: بیش از 90 درصد املاک اطراف گود خشت مال ها توسط شهرداری تملک شده است.
شهردار کرمان از مسوولانی که در زمینه برطرف کردن موانع اجرای طرح گود خشت مال ها شهرداری را یاری کرده اند، تقدیر کرد.
مسوولان و مردم کرمان از حدود 40 سال قبل نسبت به بازسازی گود خشت مال ها تلاش می کنند که این مهم اکنون با همکاری شهرداری کرمان و شرکت صاروج پارس و پیگیری استانداری در حال تحقق است.
محمود قندهاری مشهور به افغان (هوتکی) پسر میرویس و رییس طایفه غلجایی که سال 1124 ه.ق. به ایران حمله کرد و پس از فتح مکران (سیستان و بلوچستان امروزی) به کرمان رسید؛ حمله وی مصادف با زوال سلسله صفویه و سلطنت شاه سلطان حسین است.
وی در کرمان قلعه ای خشتی ساخت که خشت های آن در همین گود خشت مال ها تهیه شد؛ به همین دلیل این محل را گود خشت مال ها می خوانند، امروزه اثری از قلعه محمود وجود ندارد اما جای تقزیبی آن در خیابان ششم بهمن (امام خمینی) و در محله میدان قلعه ( این میدان هم امروزه وجود ندارد) است.
شهر کرمان به لحاظ عمران و زیباسازی شهری از بسیاری کلانشهرهای کشور عقب مانده که در یک سال گذشته و با تاکید و پیگیری استاندار روند اجرای طرح های شهرداری شتاب گرفته و سرمایه گذاری های جدید نیز جذب شده است.ک/2
7433/8154

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن