تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802906328




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درآمد 100 میلیارد دلاری از محل صرفه‌جویی انرژی/ بنزین وارداتی استاندارد یورو 2 را ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: نفت در هفته ای که گذشت
درآمد 100 میلیارد دلاری از محل صرفه‌جویی انرژی/ بنزین وارداتی استاندارد "یورو 2" را ندارد
واردات بنزین به کشور بدون مجوز مجلس، پایین تر بودن کیفیت بنزین وارداتی از استاندارد یورو 2 و حدود 80 میلیارد دلار رقم یارانه‌ بخش سوخت که به شهروندان ایرانی پرداخت می‌شود، از مهم‌ترین عناوین خبری در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی در طول هفته گذشته هستند.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ مهم ترین خبرهایی که طی هفته گدشته در عرصه صنعت نفت منتشر شد، بدین شرح است:


امید به کشف منابع جدید نفت و گاز در مناطق غرب و شمال شرق کشور


وزير نفت با بيان اين که تاکنون افق‌های جديدی از منابع نفتی و گازی در استان‌های گلستان، خراسان رضوی و شمالی و منطقه قصر شيرين يافت شده است، گفت: هنوز عمليات اکتشاف در اين مناطق در مرحله‌ای نيست که بتوان نتايج آن را به صورت رسمی اعلام کرد.


برزیل سرزمین فرصت‌های ناشناخته منتشر شد


کتاب‌های "برزیل سرزمین فرصت‌های ناشناخته" و "شرکت‌های نفتی برتر و مدیریت منابع انسانی" تالیف منصور معظمی از سوی انتشارات موسسه مطالعات انرژی وابسته به وزارت نفت چاپ و منتشر شد.


"طرح فراگیر پالایشگاه سیراف" در پارس جنوبی به اجرا درمی آید


طرح احداث" فراگير پالايشي سيراف" در قالب هشت پالايشگاه ميعانات گازي مستقل هر يك به ظرفيت ۶۰ هزار بشكه در روز، با مشارکت بخش خصوصی در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس جنوبي به اجرا درمی آید.


تحقق "امنیت انرژی" در کشور با استفاده از صنعت مینی LNG/تاکید بر تجدید ساختار "صنعت گاز" و اجرای اصل 44

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر بحث امنیت انرژی در کشور مطرح است، گفت: به منظور ورود به بازارهای بین المللی نیز از طریق خطوط انتقال یا LNG بایستی به سمت استفاده از تکنولوژی های نوین حرکت نماییم.


احداث "پالایشگاه‌‌های کوچک""(مینی ال ان جی)" در مناطق سردسیر/شناسایی 4 نقطه در مبادی مرزی کشور


مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران گفت:برای احداث پالایشگاه های کوچک در کشور 4 نقطه شناسایی شده که این طرح در مناطق سردسیر کشور و نزدیک به مبادی مرزی انتخاب و اجرایی می شود به طوری که با این طرح هر مخزن امکان ذخیره سازی 90 میلیون مترمکعب گاز طبیعی را فراهم می کند. شرکت ملی گاز ایران بر اساس تاکید وزیر نفت مبنی بر تسریع در اجرای مخازن روزمینی و زیرزمینی ذخیره سازی گاز، 4 نقطه حساس کشور را (در مرحله نخست) برای ساخت مخازن مینی ال ان جی با ظرفیت بیش از 3 میلیارد مترمکعب تعیین کرده است.


پرداخت 80 میلیارد دلار یارانه از محل سوخت/ درآمد 100 میلیارد دلاری از محل صرفه‌جویی انرژی


زنگنه گفت: هم‌اکنون حدود 80 میلیارد دلار، رقم یارانه‌ای است که در بخش سوخت به شهروندان ایرانی پرداخت می‌شود.


یک دستگاه حفاری دریایی به "فاز 14 پارس جنوبی" افزوده شد


گلپايگانی گفت: یک دستگاه حفاری دریایی به منظور سرعت‌بخشی در عملیات حفاری فاز 14 پارس جنوبی به اين فاز اضافه شد.


پيش بيني صدميليون "دلاري" براي احداث "ميني ال ان جي"/صرفه جويي 5تا6 ميليون مترمكعب "گاز" به ازاي هر مصرف خانوار با ساخت پالايشگاه هاي كوچك

معاون وزير نفت در امور شركت ملي گاز ايران با اشاره به اينكه هم اكنون سرمايه گذاران بيشتري با توجه به دارا بودن دانش فني براي احداث ميني ال ان جي اعلام آمادگي كرده اند گفت: براي ساخت پالايشگاه هاي كوچك در كشور حدود صد ميليون دلار سرمايه گذاري پيش بيني شده است.


فروش" نفت خام" و فرآورده های آن تنها مختص خارجی ها نیست


مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: محدودیتی برای فروش نفت خام و فراورده‌های آن نیست کسانی که در داخل کشور دارای شرایط خرید نفت خام و فرآورده ها هستند، می توانند درخواست های خود را به امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران ارایه کنند.

بانك اطلاعاتي جامع پژوهشي تمامي" ميدان هاي هيدروكربوري" كشور تدوين مي شود مدير پژوهش و فناوري شركت ملي نفت ايران از تهيه بانك اطلاعاتي جامع پژوهشي تمامي ميدان هاي هيدروكربوري كشور خبر داد و گفت: این بانک اطلاعاتی در جهت تعيين پارامترهاي اساسي و تهيه شناسنامه پژوهشي به منظور تعيين روش هاي ازدياد برداشت از تمامي ميدان هاي هيدروكربوري كشور با اولويت ميدان هاي مشترك محقق مي شود."ايران" توان جبران كمبود عرضه "نفت عراق" را داردوزير نفت اعلام كرد: ايران هم اكنون ظرفيت لازم براي جبران كمبود عرضه نفت عراق را دارد.اتصال انشعاب خط لوله گاز به "پالایشگاه نفت" ستاره خلیج فارس مدیر منطقه شش عملیات انتقال گاز، گفت: با اتصال انشعاب خط لوله 12 اینج قشم/بندر عباس، یکی از پالایشگاههای تولید بنزین کشور، آماده شروع به کار با استفاده از سوخت پاک ( گاز طبیعی) شد.مصرف "بنزین" کل کشور به مرز 70 میلیون لیتر رسید یشترین مصرف بنزین در روز پنج شنبه (29خردادماه) با 75.1 میلیون لیتر و کمترین میزان مصرف آن نیز با 63.3 میلیون لیتر به روز جمعه ( 30 خردادماه) مربوط می شود."واردات بنزین" بدون "مجوز" مجلس/ بنزین وارداتی استاندارد "یورو2" را ندارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بنزینی که وارد کشور می‌شود بدون مجوز مجلس انجام می گیرد واین بنزین از نظر کیفیت پایین‌تر از استاندارد یورو 2 است.


سهمیه بنزین 400 تومانی به قوت خود باقی است/ واریز نخستین "سهمیه تابستانی" امشب در کارت‌های سوخت سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران گفت: 60 لیتر سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای خودروهای شخصی با قیمت 700 تومان تا ساعت 24 امشب شنبه 31 خرداد ماه در کارت‌های هوشمند سوخت خودروها واریز می‌شود.توسعه" فازهای 35 ماهه" پارس جنوبی در اولویت وزارت نفت/ تمرکز بر توسعه ٥ فاز قدیمی "پارس جنوبی" رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه‌های 35 ماهه فازهای پارس جنوبی هم اکنون روند عادی پیشرفت خود را طی می کند. چرا که تکمیل و توسعه فازهای 5گانه 12، 15، 16، 17 و 18 در اولویت قرار گرفته است.آغاز طرح ملي ذخيره سازي" گاز" در کاشان اجراي طرح ملي ذخيره سازي گاز در گنبد نمکي نصر آباد کاشان آغاز شد.انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن