تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگاه ميهمان داشتند، با او غذا مى‏خوردند و دست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819135173




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندارایلام: تجار و صنعتگران ایلام از بازار 100 میلیارد دلاری عراق استفاده کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندارایلام: تجار و صنعتگران ایلام از بازار 100 میلیارد دلاری عراق استفاده کنند ایلام- ایرنا- استاندار ایلام گفت: تجار، صنعتگران و تولید کنندگان استان باید از بازار 100 میلیارد دلاری عراق در کنار مرزهای ایلام بیشترین و بهترین استفاده را به عمل آورند.


به گزارش ایرنا، ˈمحمدرضا مرواریدˈ روز دوشنبه در همایش تجلیل از صنعتگران، معدنکاران و اتحادیه های برتر استان ایلام اظهار کرد:رهبرمعظم انقلاب ، پارسال بحث سیاست افتصاد مقاومتی را مطرح کردند که شالکه اصلی این رویکرد نگاه به داخل و تولید ملی است.
وی ادامه داد: معظم له امسال نیز شعار «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» را در پیوند سالم با جهان خارج بیان کردند و فرمودند که این واژه ها شعاری نیست و باید در عمل پیاده و اجرایی شود.
استاندار ایلام افزود: اقتصاد و فرهنگ زیربنای اصلی همه کارهای انقلاب بوده و برای توسعه کشور نیاز به عزم ملی مردم است که در این راه مسوولان دولت هم با مدیریتی جهادی فضا را برای مردم فراهم می کنند.
مروارید، با اشاره به اینکه کشور ما وابستگی زیادی به نفت دارد بیان کرد: در سال 57 درآمد سرانه کشور سه هزار و 800 دلار بوده که پس از گذشت 35 سال هنوز هم درآمد سرانه کشور به همین میزان است و این در حالی است برخی کشورها مانند ترکیه که از نعمت نفت برخوردار نیست درآمد سرانه آنها در طول این مدت 10 برابر افزایش یافته که باید این مشکل ریشه یابی شود.
وی گفت: ایلام تا پیش از پیروزی انقلاب حتی یک واحد صنعتی نداشت اما اکنون واحدهای صنعتی فراوانی در این استان راه اندازی شده است.
استاندار ایلام افزود: باید با همت صنعتگران و بازاریان حرکتی جهادی صورت گیرد تا همگان شاهد تحرک جدی و تحول پرشتاب در مقوله توسعه این استان باشند.
مروارید ادامه داد: فقط پارسال نزدیک به سه هزار میلیارد تومان نقدینگی وارد این استان شده و باید در این زمینه مشخص شود که چند درصد از این رقم، در حوزه تولید و سرمایه گذاری ایلام استفاده شده است.
وی گفت: بیش از 10 سال است که مرز بین المللی مهران باز و فعال است ولی تاکنون در این حوزه هیچ اقدام مهمی و تاثیرگذاری که منجر به تحول، پویایی و توسعه اقتصادی این استان شود، انجام نگرفته است.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام نیزگفت: دولت تدبیر و امید نشان داده که دنبال تقویت جایگاه تولید و رونق اقتصادی است.
ˈشعبان فروتنˈ بیان کرد: تقویت جایگاه تولید زمینه ساز رونق اقتصادی، اشتغال پایدار، ارزآوری و صادرات است.
وی ادامه داد: استان ایلام در گذشته نه چندان دور درگیر جنگ تحمیلی بود و آنطور که باید از ظرفیت های فراوان منطقه نتوانست همچون سایر استان های برخوردار استفاده کند.
وی اظهار کرد: امروز بخشی قابل توجهی از فعالان عرصه تولید با مشکلات عدیده ای روبه رو هستندکه انتظار می رود که دولت تدبیر و امید در سرعت ترین زمان ممکن پنجره ای از امید را فراروی فعالان عرصه اقتصادی به ویژه تولیدگران بگشاید.
وی گفت:در جریان سفر کاروان دولت یازدهم به استان، اتاق بازرگانی ایلام فهرستی از مشکلات فراروی 64 واحد صنعتی همراه با پیشنهاد لازم به منظور رفع مشکل آنها به رییس دفتر رییس جمهوری تقدیم کرد.
رییس اتاق بازرگانی ایلام افزود:خوشبختانه این نامه اکنون به صورت مطلوبی در دولت پیگیری می شود ،و قرار است با همکاری بانک های عامل این واحدهای تولیدی از بخشش و سود جرایم و همچنین از تنفس چند ساله برای پرداخت تسهیلات دریافتی بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه استان ایلام دارای بهترین شرایط برای رونق تولید به منظور تامین بازار کشور عراق است افزود:معتقدیم که ایجاد منطقه آزاد تجاری ، یا منطقه ویژه اقتصادی در ایلام، هر کدام که به نتیجه برسد می تواند برای فعالیت بخش خصوصی مفید باشد.
وی اضافه کرد: واحدهای تولیدی باید صادرات گرا باشند و رویکرد اصلی آنها باید بر پایه تامین بازارهای هدف کشور عراق شکل بگیرد تا بتوان بخش وسیعی از این بازار را در دست گرفت.
فروتن همچنین بر ضرورت توسعه صادرات غیرنفتی تاکید کرد و گفت: خوشبختانه در روزهای اخیر بسیاری از موانع فراروی بخش صادرات از جمله ممنوعیت در صادرات برخی کالاها همچون مواد غذایی و میوه و تره بار، در مرز مهران برداشته شده است.
وی افزود: انتظار ما این است که مسوولان دستگاه های اجرایی برای تداوم این روند و توسعه صادارت به بخش خصوصی کمک کنند،و بخش خصوصی نیز از این فرصت تاریخی برای رونق اقتصادی منطقه کمال استفاده را ببرد. ک/2
/702/565/7173/540 / 640

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




02/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن