تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مؤمن! به تحقيق اين دانش و ادب بهاى جان توست پس در آموختن آن دو بكوش كه هر چه بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813280607




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت الله مظاهری: زبان تبلیغ دین، زبان اقناع و تمکین است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آیت الله مظاهری: زبان تبلیغ دین، زبان اقناع و تمکین است اصفهان - ایرنا - رییس حوزه علمیه استان اصفهان گفت: زبان تبلیغ دین، زبان اقناع و تمکین است و زبان زور و تحمیل نیست.


به گزارش ایرنا، آیت الله ˈحسین مظاهریˈ در پیامی به مجمع بزرگ مبلغان ماه رمضان که روز پنجشنبه در سالن همایش های اهل البیت (ع) اصفهان برگزار شد،افزود: برای تبلیغ دین و معارف دینی، باید مبانی والای دین به باور و عقیده مخاطبان تبدیل شود که در نتیجه، شاهد تمکین آنان از فرامین و دستورات دین خواهیم بود.
وی اظهار کرد: از این رو شما مبلغان عزیز باید با بیان استدلالی و با زبان حکمت و موعظه حسنه، بویژه برای جوانان و تحصیلکردگان، معارف حیات بخش اسلام را ارائه نمایید و به قدر وسع خود برای تحکیم پایه های دین تلاش کنید.
آیت الله مظاهری افزود: قدم بزرگ در رسالت بزرگ تبلیغ که شرط تاثیرگذاری آن است، مساله اخلاص و قیام برای خداست.
وی یادآور شد: روحیه خلوص خود را حفظ کنید و در مسوولیت مهمی که بر عهده می گیرید، هیچ کس و هیچ چیزی جز خدای سبحان و جلب رضای او در نظرتان نباشد.
رییس حوزه علمیه اصفهان به مبلغان توصیه کرد که در منابر و سخنرانی ها به هر سه بعد دین یعنی احکام، اخلاق و عقاید توجه کنید و در هر سه زمینه به فراخور حال مخاطبان سخن بگویید.
وی تصریح کرد: در میان مخاطبان تمرکز اصلی باید بر روی نسل جوان باشد که آینده کشور به دست آنهاست و تربیت و تزکیه آنها تضمین کننده سعادت و سرافرازی ملت است.
آیت الله مظاهری بر توجه به آسیب های فرهنگی و اخلاقی رایج در جامعه اعم از آنچه به اخلاق و مکنونات نفسانی بازمی گردد مانند سوءظن، حسد، کبر و سوء خلق و نیز آنچه به اخلاقیات و رفتارهای انسانی برمی گردد نظیر دروغ و غیبت و شایعه پراکنی تاکید کرد و گفت: ریشه ها و مفاسد این مشکلات و راه های علاج و درمان آن را برای مخاطبان بیان کنید.
این مرجع تقلید خاطر نشان کرد: در این میان مساله حجاب و عفاف و نیز پدیدۀ طلاق، شرایط و وضع نامناسبی در جامعه ما دارد که شان یک جامعه اسلامی و شیعی نیست و همگان در قبال آن، مسوولیت دارند.
رییس حوزه علمیه اصفهان از مبلغان خواست تا برای اصلاح مشکلات اجتماعی و اخلاقی، با سخنانِ شیوا و مستدل، قدم بردارند.
وی تاکید کرد: تمام بیانات و سخنان خود را بر محور کتاب و سنت، متمرکز سازید و از دریای بی پایان قرآن و عترت، جرعه های گوارا و انسان ساز را به مخاطبان خود بنوشانید و آنان را هرچه بیشتر با آیات بینات قرآن کریم و با روایات اهل بیت عصمت و طهارت (ع) آشنا سازید.
آیت الله مظاهری افزود: دعا و خواسته اساسی به درگاه خداوند را در مساله مهم ظهور منجی و فرج حضرت ولی عصر فراموش نکنید، اما توجه داشته باشید و به مخاطبان نیز توجه دهید که فلسفۀ دعا برای فرج، هم تهذیب نفس و خودساختگی است که آماه شدن برای روز ظهور مهدی موعود است و هم محبت و شفقت بر خلق خداست که با احساس مسوولیت در برابر آنها، عشق به هدایت آنان و نگرانی برای امور دنیا و آخرت آنهاست.
رییس حوزه علمیه اصفهان افزود: به فرصت بزرگ شب های قدر که ظهور بارز محبت خداوند تعالی به مخلوقات است توجه بیشتر دهید و از آن فرصت عظیم بهترین استفاده را برای ایجاد روح معنوی و رابطه عاطفی با خداوند ببرید و این فرصت را برای مخاطبان خود تشریح و تبیین سازید.
وی تاکید کرد: از سخنان اختلاف برانگیز به شدت پرهیز کنید و بدانید که شرایط امروز کشور و نیز دنیای اسلام بیش از هر چیز به اتحاد و انسجام و همدلی نیازمند است و تفرقه ها و اختلافات امروز بلای جان مسلمانان و مایه مشکلات بسیار بزرگ شده است و مسلم است که هر سخن یا عملی که برخلاف وحدت و موجب اختلاف باشد، مورد رضای خداوند تعالی نیست.
وی در پایان افزوود: بهترین شیوه تبلیغ، همانطور که قرآن و عترت نیز بر آن تصریح و تأکید دارند، تبلیغ عملی است.
آیت الله مظاهری افزود: عمل شما مبلغان عزیز و رفتار شایسته شما، بیش از سخنان شما در ذهن و دل مخاطبان مؤثر خواهد بود، زیراخدای ناکرده عمل و رفتار نادرست و خلاف شأن شما مبلغان اثر زحمات دیگر شما را هم از بین خواهد برد و یا کاهش خواهد داد.
پ/510/607

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن