تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى شن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819023759




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین به میزبانی گلستان برگزارمی شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

هشتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین به میزبانی گلستان برگزارمی شود گرگان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری گلستان گفت: هشتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین، مهرماه امسال به میزبانی گلستان برگزار می شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈقربان عباسیˈ ظهر پنجشنبه در نشست ستاد خدمات سفر و جشنواره اقوام که با حضور معاون گردشگری کشور و مدیران ومسوولان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون هفت دوره جشنواره فرهنگ اقوام در این استان برگزار شده است.
دبیر کارگروه گردشگری گلستان اضافه کرد: تعیین سیاست های توسعه گردشگری، ارائه معیارها در توسعه جهانگردی، ترویج فرهنگ و بیان اصالت های خاص اقوام، نمایش آداب، سنن و شیوه های زندگی اقوام ایرانی و برگزاری مراسم آیینی از اهداف این جشنواره است.
وی یادآور شد: در این دوره از جشنواره، مراسم آیینی با حضور 22گروه از استان های کشور و نیز گلستان برگزار خواهد شد.
عباسی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه جاذبه های گردشگری، نمایشگاه صنایع دستی و سوغات با حضور هنرمندان کشورهای همسایه و فارسی زبان و نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان های مختلف ایران درقالب 20غرفه از دیگر بخش های این جشنواره خواهد بود.
مدیر کل میراث فرهنگی گلستان افزود: دعوت از 30سفیر و کاردار کشور های مختلف برای حضور در استان و معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی استان گلستان به عنوان نگارستان ایران به آنان و نیز راه اندازی پایگاه هشتمین دوره جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این جشنواره است.
وی با بیان اینکه 60هزار نفر سال گذشته در چهار شب برگزاری جشنواره هفتم از آن دیدن کردند، از امضای تومار 470متری بازدیدکنندگان در خصوص نقش موثر جشنواره در معرفی بیشتر جاذبه های استان و ترویج و گسترش نشاط و شادابی در بین مردم خبرداد.
عباسی با تاکید بر تلاش درجهت تخصصی کردن و بین المللی کردن این جشنواره افزود: در این خصوص از کلیه سفرا و کارداران کشورهای دیگر و نمایندگان 10 کشور عضو اکو و نیز دو وزیر مرتبط در ایران، نماینده دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی و برخی مقامات ارشد گردشگری کشورهای همسایه یا یکی از وزیران آنها به عنوان مهمان ویژه دعوت می شود.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت ستاد خدمات سفر گلستان نیز گفت: 13کمیته اجرایی این ستاد درایام تعطیلات نوروز 93 و تابستان فعالیت داشته و دارند که دو کمیته آن ویژه گلستان و از اولین ها در کشور است که شامل گردشگری روستایی و گردشگری مرزی می باشد.
عباسی با بیان اینکه فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر دائمی است، افزود: خانه جهانگرد در غرب استان فعال بوده و در شرق گلستان نیز تا پایان سال 93 در کاخ خوش ییلاق فعالیت آن آغاز می شود.
استان گلستان واقع در شمال کشور با حدود یک میلیون و 800هزار نفرجمعیت رنگین کمانی از اقوام مختلف ایرانی است که در 29شهر و افزون بر 900روستا زندگی می کنند.
601/508

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن