تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801289011




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجرای اثر برگزیده جشنواره تئاتر دانشگاهی در تماشاخانه ایرانشهر پیشرفت فرهنگی است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: کارگردان نمایش "ناصر سعید تهرانی":
اجرای اثر برگزیده جشنواره تئاتر دانشگاهی در تماشاخانه ایرانشهر پیشرفت فرهنگی است
"داریوش رشادت" گفت: نمایش "ناصر سعید تهرانی" نوشته "محمود احدی نیا" اثری رئالیسم اجتماعی است که در هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی برگزیده شد.


به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل تماشاخانه ایرانشهر "داریوش رشادت" گفت: نمایش "ناصر سعید تهرانی" نوشته "محمود احدی نیا" اثری رئالیسم اجتماعی است که در هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی برگزیده شد.

وی بیان کرد: این اثر متنی دارد که یک خانواده ایرانی ساکن در جنوب شهر را به چالش می کشد. در یک کلاهبرداری منافع خانواده به خطر می افتد. خانواده برای دستیابی به هویت اقتصادی نگران می شوند و دست به اقداماتی می زنند که ....

رشادت تأکید کرد: این نمایش به لحاظ تکنیکی و شاکله اصلی به آثار سال های پیش نویسندگانی چون علیرضا نادری نزدیک است، اما با این تفاوت که نمایش شکل اجتماعی تری به خود گرفته است هر چند در کار نشانه هایی از نمادهای مختلف به چشم می خورد اما نمایش نسبت به اجرای جشنواره ایش در طراحی صحنه دستخوش تغییرات چندانی نشده است.

وی تصریح کرد: مجید سرسنگی رییس تماشاخانه ایرانشهر نقطه نظراتی در قالب پیشنهاد برای اجرای هر چه بهتر نمایش مطرح کرده است که در شکل اجرای نمایش لحاظ خواهد شد.

رشادت در خصوص اجرای نمایش در تماشاخانه ایرانشهر اظهار کرد یکی دیگر از تغییرات جزیی کار طراحی صحنه بود که به دلیل مقارن بودن با اجرای نمایش قصر در سالن استاد سمندریان تصمیم گرفتیم از طراحی صحنه ساده تری داشته باشیم.

وی گفت: از نحوه برخورد و فعالیت مدیران تماشاخانه ایرانشهر بسیار راضی بوده ام. اجرا در تماشاخانه ایرانشهر برایم بسیار لذت بخش است و از اینکه در یک مجموعه فرهنگی با چنین احساس نزدیکی و رضایت با مدیران و کارکنان برخورد دارم بسیار شوکه هستم. نوع برخورد مدیران این مرکز فرهنگی و هنری باعث می شود احساس مسئولیت بیشتری در مورد نمایشی که روی صحنه خواهم برد داشته باشم.

این کارگردان جوان تصریح کرد: به عقیده من اجرای آثار برگزیده جشنواره تئاتر دانشگاهی در سالن استاد سمندریان یک انقلاب است که هیچ کس قادر به پیش بینی آن نبوده است.

وی در معرفی بازیگران نمایشش بیان کرد: محمد روشن، امین اسفندیار، پونه پارسایی، نعیم بذرکار، ماهور الوند نقش آفرینان این نمایش هستند.

گفتنی است، نمایش ناصر سعید طهرانی تیر و مرداد در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می رود.


انتهای پیام/ اس







تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن