تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند به شكل شما و اموال شما نگاه نمى كند بلكه به دلها و اعمال شما توجه مى نمايد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820552059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پخش ویدئویی از دیدار همافران با امام خمینی (ره)


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در گرامیداشت استاد پرتویی صورت گرفت
پخش ویدئویی از دیدار همافران با امام خمینی (ره)
در مراسم گرامیداشت استاد عبدالحسین پرتویی ویدئو اصلی همافران با امام خمینی (ره) پخش شد
به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران؛ گرامیداشت عبدالحسین پرتویی، با حضور هنرمندان عکاس از جمله محمد نوروزی ، عباس ملکی، رسول اولیا زاده و مسئولان هنری، صفا فاضلی رئیس موزه امام علی (ع)، احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران و ... در سالن اجتماعات موزه امام علی (ع) برگزار شد.






در این مراسم صفا فاضلی گفت: در حالی که 424 ماه از انقلاب و در حقیقت 36 سال از این انقلاب شکوهمند اسلامی می گذرد موزه مفتخر است که گرامیداشت عکاس انقلاب را برگزار کند.

وی تصریح کرد : در حالی که تنها 36 روز از منصوب شدنم در این سمت می گذرد خوشحالم که این گرامیداشت ارزشمندی را برگزار می کنیم.

*پخش تصویر همافران در زمان بیعت با امام خمینی (ره)

در ادامه این مراسم مستندی از سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی پخش و در آن مصاحبه هایی با همافران شرکت کننده در 19 بهمن 57 پخش شد که واقعه ی آن روز را شرح دادند.

*پرتویی به وقوع انقلاب سرعت بخشید

محمد نوروزی از هنرمندان برجسته عکاسی ایران و از شاگردان حسین پرتویی گفت : اگر استاد پرتویی در کارهایش موفق بود به دلیل این بود که یاری در کنارش بود.

وی تصریح کرد: حسین پرتویی همسری دلسوز را در کنارش داشت که همیشه همراهش بود.

این عکاس برجسته کشورمان ضمن اعلام گلایه هایی از متولیان فرهنگی هنری گفت : ای کاش متولیان فرهنگی که بودجه های کلان در دست آنهاست افرادی همچون استاد پرتویی را دریابند چرا که هنوز هستند افرادی که وضعیت این چنینی ( همچون استاد پرتویی ) دارند.

نوروزی گفت : پرتویی یک عکس خلق کرد و با این عکس در وقوع انقلاب سرعت بخشید.

*عکاس دیگری در تنهایی درگذشت

وی در ادامه خبر درگذشت عباس فتحی را اعلام کرد و گفت : استاد عباس فتحی اولین کسی بود که از هواپیماهای عراقی که به تهران حمله کردند عکس گرفت.

*تاثیر عکس همافران بر هیچکس پوشیده نیست

در ادامه مراسم احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: در زمان بیماری استاد پرتویی به ملاقاتش رفتم و البته طرحی را ارائه دادم که متاسفانه در دوره ای که در وزارت ارشاد بودم این طرح با موافقت صورت نگرفت و در حقیقت متاسفانه با شهرداری در آن دوره به توافق نرسیدند، اما به تازگی و در زمان حیات استاد پرتویی کوچه شان را بنام وی کردند.

در ادامه این مراسم مسجد جامعی متنی را در وصف استاد پرتویی قرائت کرد.

در پایان مراسم گرامیداشت این عکاس انقلاب از همسر وی تجلیل و تقدیر شد و کمک هزینه سفر به مشهد به وی اهدا شد که با درخواست عکاسان حاضر در سالن به ویژه استاد محمد نوروزی کمک هزینه سفر به مشهد به سفر به حج مبدل شد.

*رونمایی از عکس اصلی همافران

در پایان این مراسم از عکس اصلی همافران که در اختیار روزنامه کیهان است رونمایی شد.

از حاشیه های این مراسم اجرای موسیقی توسط محمد جهانی با قطعه مادرانه بود.


انتهای پیام/رس







تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن