تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دنيا سراى بلا و گرفتارى و محل گذران زندگى و زحمت است خوشبختان از آن دل كنده‏اند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802200908




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشکیل شورای عالی سینما با حضورروحانی/ اختلاف نظرمیان اعضای کمیته تعیین مصادیق مجرمانه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جنتی: تشکیل شورای عالی سینما با حضورروحانی/ اختلاف نظرمیان اعضای کمیته تعیین مصادیق مجرمانه تهران -ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جلسه شورای عالی سینما با حضور رییس جمهوری تشکیل جلسه خواهد داد.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علی جنتی بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) در پاسخ به سوالی درباره برگزاری جلسه شورای عالی سینما به ریاست جمهوری که از آغاز دولت یازدهم برگزار نشده است، گفت: براساس آیین نامه که برای شورای عالی سینما نوشته شده است ریاست این شورا با ریاست جمهوری است و قرار است جلسه این شورا برگزار شود.
وی در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران توضیح داد: اگر تاکنون شورای عالی سینما تشکیل جلسه نداده به دلیل اشتغالات متعدد ریاست جمهوری بوده است.
جنتی با یادآوری ریاست رییس جمهوری بر چندین شورا، ستاد و کمیته اظهار داشت: دکتر روحانی اداره دولت، شورای عالی اقتصاد، سایر جلسات و ستادها و پذیرش سفرای خارجی و صدها مسوولیت دیگر را برعهده دارد و معلوم نیست که بتواند به تمامی این امور برسد.
عضو دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد که علت تاخیر در برگزاری برخی از جلساتی که ریاست آن برعهده رییس جمهوری است به دلیل اشتغالات متعدد دکتر روحانی است.

** مجلس و جشن حافظ
وزیر ارشاد همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به نحوه برگزاری جشن حافظ انتقاداتی را مطرح کرده اند اظهار داشت: من نباید جواب دهم که چرا آنها اعتراض دارند و در این خصوص باید از نمایندگان سوال کنید.
جشن حافظ شب میلاد حضرت ولی عصر و با مدیریت بخش خصوصی در وزارت کشور برگزار شد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وی قرار بوده با مرادخانی و طاهری از اداره هنرهای نمایشی جلسه ای را داشته باشد گفت: این خبر در خبرگزاری فارس منتشر شده بود که مبنایی نداشت.

** اهمیت حوزه تئاتربرای دولت یازدهم
وی در پاسخ به پرسشی درباره حل مسایل و مشکلات تئاتر توسط وزارت ارشاد افزود: مساله تئاتر برای ما مهم است و به طور دایم با معاونت هنری در بحث و تبادل نظر هستیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: معاونت هنری اشکالات در حوزه تئاتر را مطرح می کند و ما هم به حل این مسایل کمک می کنیم.
وی سپس گفت : نمی دانم خبر منتشر شده در سایت خبرگزاری فارس از کجا جعل شده است.
جنتی در عین حال افزود: ما در آغاز راه دولت یازدهم هستیم و حوزه تئاتر برای ما مهم است.
وی با بیان اینکه باید برخی از امکانات مادی به حوزه تئاتر اختصاص یابد ، افزود: برای فعالیت های عمرانی لازم است تا سالن های نمایش تجهیز شوند و همچنین به هنرمندانی که در این حوزه فعال هستند نیز باید کمک شود.
عضو کابینه تدبیر و امید در عین حال افزود: امکانات دولتی محدود است و به همان اندازه ای که امکانات به وزارت ارشاد داده می شود به همان اندازه نیز در بین حوزه های مختلف فعالیت های فرهنگی و هنری توزیع می شود.

** اختلاف نظر میان اعضای کمیته تعیین مصادیق مجرمانه
یکی از خبرنگاران از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره فیلترینگ و دیدگاه های مختلف درباره آن سوال پرسید که جنتی در پاسخ گفت: نمی توان به طور کلی گفت که فیلرتینگ خوب یا بد است.
وی افزود: ما یک سری از مسایل امنیتی را داریم و فضای مجازی ، فضایی باز است که در برخی از موارد با منافع ملی ما منافات دارد ؛ نمی توانیم اجازه دهیم تمامی مسایلی که با منافع ملی ما در تضاد است در اختیار عامه مردم قرار بگیرد.
عضو شورای انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در فضای مجازی مجموعه مسایلی وجود دارد که با ارزش های اخلاقی و دینی ما در تعارض است و احیانا مفسده انگیز است و کسی نباید اجازه دهد که به راحتی افرادی بخواهند از طریق آنها جوانان و نوجوانان ما را اغفال کرده و بر آنان تاثیر بگذارند.
وی با بیان این که تمامی کشورها حتی اروپایی ها برای برخی از موارد محدودیت هایی قائل می شوند، گفت: برخی کشورهای اروپایی به شدت از نفوذ فرهنگ آمریکایی در حال رنج هستند و اجازه نمی دهند که همه آنچه را که دیگران می خواهند وارد فضای عمومی آنها شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی فیلرتینگ را امری دانست که هر کشوری می تواند بر اساس منافع ملی خود درباره آن تصمیم گیری کند اما در عین حال ممکن است کشورها در جزئیات و نحوه اجرای آن با یکدیگر اختلاف سلیقه داشته باشند.
وی در این زمینه واتس اپ و وایبر را از جمله مواردی برشمرد که عده ای آن را یک شبکه اجتماعی و عده ای دیگر آن را شبکه ارتباطی می دانند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در بین اعضای کمیته تعیین مصادیق مجرمانه درباره این که چه شبکه ای اجتماعی و چه شبکه ای ارتباطی است ، اختلاف نظر وجود دارد.
وی در عین حال تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یک دستگاه اجرایی ملزم به اجرای قانون است و تا زمانی که کمیته تعیین مصادیق مجرمانه مواردی را برای فیلترشدن معرفی کند ، طبق قانون باید بر اساس آن عمل کرد.

** فعالیت های قرآنی و عبور از مرزها
جنتی در پاسخ به سوال دیگری درباره فعالیت های قرآنی گفت: در گذشته هرچه تلاش می کردیم نمی توانستیم یک کتاب را از مرزهای برخی از کشورها عبور دهیم تا خودمان از آنها استفاده کنیم اما امروز با استفاده از فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای در عمق خانه های ملت های دیگر نفوذ کرده ایم و می توانیم تاثیرگذار باشیم.
عضو کابینه تدبیر و امید افزود: حتی به نظرم ما در حوزه قرآن و معارف اسلامی می توانیم به خوبی از شبکه های اجتماعی استفاده کنیم.
جنتی خاطرنشان کرد: نباید این طور باشد که شبکه های اجتماعی میدان تاخت و تاز عناصر سکولار ، لائیک یا افرادی باشد که هیچ ارتباطی با دین و مذهب ندارند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید از مجموعه امکاناتی که در فضای مجازی در اختیار داریم برای رسیدن به اهدافمان استفاده کنیم.
فراهنگ (3) ** 9129 ** د . الف**ن.س**1601**

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن