تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819463123




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فساد اداری قابل اغماض نیست ، مدیران فاسد را رصد می کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس کل دادگستری فارس : فساد اداری قابل اغماض نیست ، مدیران فاسد را رصد می کنیم شیراز - ایرنا - رییس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه فساد اداری و آسیب به سلامت نظام ، خیانت به خون شهدا است و مدیرانی که در این زمینه شناسایی شوند قطعا مجازات خواهد شد گفت : برای ما این موضوع مطرح نیست که کدام مدیر به کدام طیف و جریان وابسته باشد ، مدیر فاسد را رصد میکنیم و به مجازات می رسانیم.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر ذبیح الله خداییان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت : زمینه فساد اداری و رشوه و زیر میزی و تخلف در مدیران باید برچیده شود این پذیرفته نیست که مدیری در زیر مجموعه فساد ببیند و چشم پوشی کند ، از نظر دستگاه قضایی مدیری که فساد و رشوه را گزارش نکند و با آن برخورد بازدارنده نداشته باشد در ان فساد سهیم است و باید مجازات شود.
وی ادامه داد : انتظار ما از مجموعه مدیریتی استان فارس این است که اگر ظابطان قضایی و دادگستری و بازرسی با مدیرانی که زمینه فساد اداری دارند برخورد کردند از مجموعه بازرسان و دستگاه قضایی حمایت کنند نه اینکه مدعی ما شوند که چرا با فساد برخورد کرده ایم.
خداییان با بیان اینکه برخی مدیران فساد و رشوه را برای خود و زیر مجموعه توجیه میکنند گفت : هیچ توجیهی در این زمینه قابل پذیرش نیست ، این پذیرفتنی نیست که مردم بگویند تا پول و حق حساب ندهیم کارمان پیش نمی رود ، این زیبنده نظام اسلامی نیست که در مجموعه مدیریتی آن فساد و رشوه علنی مطرح باشد.
رییس کل دادگستری استان فارس در بخش دیگری از این گفت و گو در باره بروز فساد مالی در سازمان صنایع و معادن استان فارس و جهاد کشاورزی این استان گفت : در این زمینه پرونده هایی مطرح است و احظارهایی انجام شده و مردم مطمئن باشند که دستگاه قضایی با متخلفین برخورد می کند اما رسانه ها انتظار نداشته باشند که تا حکمی قطعی نشده ما ان را رسانه ای کنیم.
خدائیان همچنین با بیان اینکه طرح هایی در دادگستری استان فارس برای اولین بار در کشور اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: مکانیزه کرده امور اقدامی بی سابقه در کشور بود که به لحاظ موفقیت این طرح، چند استان کشور با الگوبرداری از فارس کار را آغاز کرده اند.
وی ارتباط مکانیزه سازمان های زیرمجموعه دستگاه قضایی در فارس، ایجاد تسهیل در روند پرداخت هزینه های دادرسی، مکانیزه شدن اوراق ابلاغ، جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی، تسریع در امور را از جمله مزایای این طرح دانست و گفت: تلاش خواهیم کرد حداقل پنج دفتر خدمات قضایی در استان راه اندازی کنیم تا از این پس شهروندانی که در سراسر استان قصد طرح دعاوی حقوقی را دارند، در مرحله ارائه دادخواست، نیازی به حضور در دادسراها نباشد.
خدائیان با یادآوری اینکه یک دفتر خدمات قضایی پیش از این در شیراز راه اندازی شده و عملکرد موفقی داشته است، خاطرنشان کرد: تاکنون 12 نفر برای راه اندازی این دفاتر معرفی شده اند که امیدواریم در آینده نزدیک دفاتر را راه اندازی کنیم.
این مقام قضایی همچنین آهنگ رشد جرایم در استان فارس را کندتر از کشور دانست و گفت: میانگین کشوری رشد جرایم 8/9 درصد و فارس 3/9 درصد است.
خدائیان اضافه کرد: خوشبختانه شاهد کاهش 15 درصدی ثبت واقعه طلاق در سال گذشته بوده ایم که این نشان دهنده تاثیرگذاری اقدامات انجام شده در راستای کاهش این معضل اجتماعی است.
وی حمایت از سرمایه گذاری را برای دستگاه قضایی یک اصل دانست و گفت: سال گذشته با برگزاری جلسات متعدد کمیته حمایت از سرمایه گذاری، با همکاری سایر دستگاه ها از ورشکستگی برخی از تولیدکنندگان استان ممانعت شد.
خدائیان با تصریح اینکه زمین خواری موضوعی نیست که مقطعی باشد و بتوان آن را فراموش کرد، گفت: علی رغم آنکه دست آوردهای خوبی را در سال های گذشته داشتیم اما امروز هم از موضوع زمین خواری غافل نیستیم و حتی مراقبت در این زمینه را افزایش داده و تاکید کرده ایم اقدامات کسانیکه در این موضوع دارای پرونده هستند، بررسی و ارزیابی شود.
وی با اشاره به آمار پرونده های مانده در محاکم و دادسراهای مختلف استان فارس، از کارآمدی شوراهای حل اختلاف سخن گفت و افزود: در سال گذشته شاهد افزایش چهار درصدی صلح و سازش در فارس بودیم که رتبه اول را در کشور کسب کردیم.
او اضافه کرد: در این موضوع از ابتدای تشکیل شوراهای حل اختلاف 140 پرونده به صلح و سازش انجامیده است که تعداد 32 پرونده از این تعداد مربوط به سال گذشته بوده است.
خدائیان با اشاره به آزاد شدن 357 نفر زندانی در سال 92 از زندان های فارس، گفت: در این ارتباط سه میلیارد و 800 میلیون تومان از دیون زندانیان به صلح و سازش انجامیده است.
وی از به صلح و سازش ختم شدن 97 پرونده نزاع دسته جمعی و 223 اختلاف ملکی، در سال 92 در فارس خبرداد و گفت: دادگستری فارس سال گذشته رتبه برتر در آموزش را کسب کرده است.ک/2
677

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن