تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802523700




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تفاهمنامه همکاری اقتصادی بین خراسان رضوی و قزاقستان منعقد شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تفاهمنامه همکاری اقتصادی بین خراسان رضوی و قزاقستان منعقد شد مشهد - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از انعقاد قراردادها و امضا تفاهمنامه همکاری بین این استان با استان مانگستائو کشور قزاقستان به منظور توسعه روابط اقتصادی تجاری خبر داد.


ˈراضیه علیرضاییˈ روز سه شنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این تفاهمنامه شنبه گذشته در پی سفر هیاتی متشکل از 13 نفر از مدیران و کارشناسان حوزه اقتصادی و تجاری خراسان رضوی به امضا رسید.
وی در ادامه گفت: ˈآکتائوˈ که در استان مانگستائو و در حاشیه دریای خزر قرار گرفته مستعد تجارت برای خراسان رضوی و کانونی برای صادرات کالای این استان از قزاقستان به دیگر کشورهای آسیای میانه است.
او افزود: از سوی دیگر بندر آکتائو یک بلوک تجاری مشترک بین قزاقستان و روسیه و سایر کشورهای آسیای میانه است و در این بندر تعرفه و مالیات برای تجار حذف شده و هر کالایی می تواند بدون افزایش هزینه های مربوط به صادرات، به هر نقطه از کشورهای آسیای میانه منتقل شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در سفر هیات تجاری اقتصادی خراسان رضوی به بندر آکتائو مهمترین توافق طرفین ایجاد ارتباط بین مناطق ویژه اقتصادی سرخس، دوغارون و آکتائو در بحث صادرات کالا و دیگر امور تجاری بود.
وی افزود: در این سفر همچنین برگزاری نمایشگاه مستقیم عرضه کالاهای خراسان در بندر آکتائو به تصویب رسید و با هماهنگی معاون استاندار مانگستائو محلی برای برپایی این نمایشگاه به خراسان رضوی اختصاص یافت.
علیرضایی بیان کرد: مقرر شد ظرف سه ماه آینده نخستین نمایشگاه کالای استان خراسان رضوی با گرایش محصولات کشاورزی، صنایع غذایی، مصالح ساختمانی و خدمات فنی و مهندسی در بندر آکتائو برپا شود.
وی گفت: قراردادهای جداگانه در همین چارچوب بین نمایشگاه بین المللی مشهد و متقاضی بخش خصوصی در آکتائو منعقد و مقرر شد هیاتهای تخصصی و بازرگانان آکتائو از نمایشگاههای تخصصی مانند کشاورزی و مصالح ساختمانی در مشهد دیدن کنند.
علیرضایی افزود: در بحث صدور خدمات فنی و مهندسی نیز مسوولان سازمان نظام مهندسی و شرکت خدمات فنی و مهندسی گروه هشتم در خراسان رضوی قراردادها و تفاهمهایی با مسوولان بندر آکتائو داشتند.
وی همچنین در مورد امکات توسعه صادرات دریایی کالا از خراسان رضوی از طریق بندر آکتائو نیز گفت: مسیر دریایی بین بندر امیرآباد، بندر انزلی و بندر آکتائو برای صادرات کالا وجود دارد و هم اکنون محصول سیمان خراسان رضوی از این طریق به بندر آکتائو صادر می شود.
او افزود: همچنین مسیر ریلی برای صادرات کالا از خراسان رضوی به کشورهای آسیای میانه در ترکمنستان برای مدتی طولانی است که بسته شده، بر همین اساس صادرات کالا از مسیر دریایی به کشورهای آسیای میانه توسعه می یابد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: موقعیت راهبردی بندر آکتائو که با بنادر آستاراخان و ماهاچ قلعه در روسیه، بندر باکو در آذربایجان، بندر ترکمن باشی در ترکمنستان و بنادر شمالی ایران ارتباط دارد امکان تردد کشتی را از کانال ولگا به دریای سیاه و دریای مدیترانه فراهم می کند و از این نظر برای خراسان رضوی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
7489/659/660

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن