تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803164569




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آماده‌باش جوانان جهان اسلام براي دفاع از عتبات عاليات


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ تير ۱۳۹۳ (۱۲:۱۸ب.ظ)
آيت‌الله مکارم شيرازي: آماده‌باش جوانان جهان اسلام براي دفاع از عتبات عاليات آيت‌الله مکارم شيرازي گفت: بايداز فتواي مرجعيت شيعي عراق براي جهاد با تکفيري‌ها حمايت شود و در محيط خودمان هم بايد افرادرا آماده کنيم تا اگر تماميت ارضي عراق و عتبات عاليات به خطر افتاد در تمام جهان اسلام جوانان براي دفاع آماده باشند.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت‌الله ناصر مکارم شيرازي در همايش بزرگ مبلغان ‏ماه رمضان که در مسجد اعظم برگزار شد، حراست از مکتب اهل‌بيت(ع) و نظام اسلامي را از مهمترين وظايف روحانيون و مبلغان ديني برشمرد و اظهار کرد: مبلغان علوم ديني دنباله‌روي کار اولياي الهي هستند و حوزه علميه قم در اين عرصه همواره پيشتاز بوده است.
مرجع تقليد شيعيان اقتصاد و فرهنگ را از جمله نيازهاي جامعه دانست و افزود: نخبگان زيادي در عرصه نخبه فعاليت دارند و دولت نيز در اين زمينه بايد فعال باشد، با توجه به اينکه مقوله فرهنگ در نظام اسلامي اهميت بسزايي دارد ولي در کشور متولي خاصي ندارد.
استاد سطوح عالي حوزه علميه با تأکيد بر اينکه حوزه‌هاي علميه بايد توليت امر فرهنگ را عهده‌دار شوند، تصريح کرد: حوزه‌هاي علميه با عهده‌دار شدن توليت مسائل فرهنگي اجازه ندهند فرهنگ در جامعه اسلامي کمرنگ شود.
وي اجراي فرهنگ اسلامي را آبروي نظام اسلامي دانست و بيان کرد: اصلاح و تقويت مباني فرهنگ و اخلاق در جامعه از جمله اهداف انبياي الهي بوده است، که ريشه مسائل اخلاقي را مي‌توان در فطرت انسان‌ها جست‌وجو کرد.
آيت‌الله مکارم شيرازي با اشاره به اينکه عشق ‏به تقوا، عدالت و ايمان در ذات بشر وجود دارد، عنوان کرد: پيامبران و انبياي الهي به‌دنبال شکوفايي استعدادهاي نهفته بشر بوده‌اند، از همين رو مبلغان نيز بايد فطرت‌هاي نهفته انسان‌ها را بارور کنند.
مرجع تقليد شيعيان با اشاره به آفاتي که امروز جامعه را در برگرفته است، تصريح کرد: مشکلات جامعه ما محدود به بدحجابي و اعتياد نيست بلکه امروز علاوه بر اين موارد اخلاق نيز در جامعه با مشکل مواجه است که مي‌توان به غالب شدن روح مادي‌گرايي و فرهنگ ماترياليسم اشاره کرد.
استاد سطوح عالي حوزه علميه با بيان اينکه غرب‌زده‌ها به‌دنبال انتقال فرهنگ غربي‌ها در حرکت به‌سمت اباحه‌گري و عدم رعايت اخلاق به کشور هستند، خاطرنشان کرد: مسائل سياسي دومين عامل تهديد فرهنگ است.
وي خاطرنشان کرد: از ديگر مسائل در حال ترويج اين است که برخي مي‌گويند بيهوده تلاش نکنيد تا امام زمان(عج) ظهور نکند هيچ‌چيز اصلاح نمي‌شود و همين سبب دلسردي و يأس افراد مي‌شود. برخي هم اذعان دارند که فساد اقتضاي زمان است و نمي‌توان با آن مقابله کرد.
آيت‌الله مکارم شيرازي با تأکيد بر اينکه اسلام در تمام زمان‌ها اجرايي است و فرهنگ اسلامي را در هر محيطي مي‌توان اجرا کرد، گفت: نبايد در مقابل اباحه‌گري‌هاي غربي‌ها و مشکلات مأيوس شويم و بايد همواره احساس مسئوليت داشته باشيم.
مرجع تقليد شيعيان هرگونه اختلاف در صف وفاداران به نظام و اسلام را مايه سرشکستگي و عامل ضعف عنوان کرد و افزود: لازم است که همواره در برابر هجمه‌ها و فشارهاي سنگيني که از خارج بر ما تحميل مي‌شود اتحاد خود را حفظ کنيم هرچند که ممکن است برخي گروه‌هاي سياسي با هم اختلاف نظر داشته باشند.
وي خاطرنشان کرد: در شرايط کنوني که آماج بمباران تبليغاتي رسانه‌هاي خارجي عليه نظام اسلامي هستيم مبلغان و روحانيون بايد در تقويت مباني اعتقادي بکوشند، همچنين ايمان به معاد در ميان مردم ترويج شود، از همين راه مباحث اخلاقي نيز در جامعه رشد مي‌کند.
استاد سطوح عالي حوزه علميه شبکه‌هاي ماهواره‌اي را از جمله عوامل خطرزا براي جامعه عنوان کرد و گفت: لازم است مردم درباره مخاطرات اين شبکه‌ها مطلع شوند تا از اين شبکه‌ها دوري کنند.
آيت‌الله مکارم شيرازي با تأکيد بر ترويج فريضه امر به معروف در جامعه اظهار کرد: دشمنان براي اينکه بتوانند در حاشيه امن قرار بگيرند به‌دنبال راه‌اندازي جنگ ميان شيعه و سني هستند، از همين رو مبلغان بايد تلاش کنند هيچ اهانتي به مقدسات پيروان ساير ‏مذاهب انجام نشود.
مرجع تقليد شيعيان با تقدير از اقدام مجلس شوراي اسلامي در طرح دوفوريت طرح امر به معروف و نهي از منکر خاطرنشان کرد: دستگاه قضايي نيز لازم است در مورد اين موضوع دلسوزانه عمل کند، نبايد کساني قرباني و به فراموشي سپرده شوند.
وي با اشاره به فتواي جهاد آيت‌الله سيستاني و وضعيت کنوني عراق اظهار کرد: لازم است از فتواي مرجعيت شيعي در عراق براي جهاد با تکفيري‌ها حمايت شود و در محيط خودمان هم بايد افراد را آماده کنيم تا اگر تماميت ارضي عراق و عتبات عاليات به خطر افتاد از تمام جهان اسلام جوانان براي دفاع آماده و حاضر شوند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن