تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدا را بخوانید و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید و بدانید که خداوند دعا را از ق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819212729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر علوم بر تاثیر نیروی انسانی در بی اثر ساختن تحریم ها تاکید کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وزیر علوم بر تاثیر نیروی انسانی در بی اثر ساختن تحریم ها تاکید کرد تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر تاثیر نیروی انسانی تحصیل کرده و دانش آموخته در بی اثر ساختن تحریم های اعمال شده علیه کشورمان توسط کشورهای غربی بر ایران تاکید کرد.


به گزارش روزسه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، رضا فرجی دانا در دیدار با «اشراقه محمود» وزیر کار و توسعه منابع انسانی سودان با اشاره به مشترکات فراوان بین تهران و خارطوم به ویژه در زمینه اعمال تحریم های کشورهای غربی علیه دو کشور و اهمیت ویژه کشورمان به گسترش روابط با کشورهای آفریقایی اظهار داشت: سودان یکی از کشورهای محوری آفریقاست و مواضع مشترک دو کشور نقش عمده ای در حل مشکلات منطقه خواهد داشت .
وزیر علوم علاقه مندی مردم ایران به فراگیری دانش را یادآور شد و گفت: بیش از چهار و نیم میلیون دانشجو در دانشگاه های ایران تحصیل می کنند و تمام مقاطع تحصیلی که درپیشرفته ترین دانشگاه های جهان وجود دارد، در دانشگاه های ایران نیزاعمال می شود.
وی با اشاره به دستاورد های قابل توجه دانشمندان ایرانی در زمینه های نانو، بایو و مهندسی پزشکی تصریح کرد: ما می توانیم با گسترش مراودات علمی و پژوهشی با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی سودان، نتایج تحقیقات انجام گرفته توسط دانشمندان ایرانی را در اختیار مراکز تحقیقاتی سودان قرار دهیم .

** آمادگی برای ارائه دوره های فنی و حرفه ای در سودان
فرجی دانا در بخش دیگری از سخنان خود در این دیدار، در پاسخ به تقاضای مسوولان آموزش عالی سودان در خصوص همکاری ایران در زمینه آموزش کاردان های فنی و حرفه ای سودان گفت: هم اکنون یک میلیون نفر دانشجو در دانشگاه ها و مراکز فنی و حرفه ای ایران تحصیل می کنند و ما آمادگی داریم علاوه برارائه دوره های آموزشی فنی و حرفه ای برای دانشجویان سودانی، این مراکز را در سودان نیز راه اندازی کنیم.
در ادامه این دیدار وزیر کار و توسعه منابع انسانی سودان نیز با تشکر از وزیر علوم کشورمان درخصوص اعلام آمادگی برای ارائه کمک های علمی و تحقیقاتی به مراکز آموزش عالی سودان گفت :کشور ما نیز بر اثر اعمال تحریم های کشورهای غربی متضرر شده ولی شما با تکیه بر نیروی انسانی فرهیخته و کار بلد خود توانستید این تحریم ها را بی اثر کنید.
اشراقه محمود با ارائه گزارشی از عملکرد آموزش عالی دردانشگاه های سودان خواستار همکاری و استفاده هرچه بیشتر از یافته ها و نتایج تحقیقات علمی و پژوهشی مراکز آموزش عالی ایران دردانشگاه های سودان شد.
در پایان این دیدار وزیر کار و توسعه منابع انسانی سودان از فرجی دانا برای سفر به سودان و بازدید از مراکز آموزش عالی این کشور دعوت کرد.
فراهنگ(1)**9129**1588

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن