تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):چیزی با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814747643




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابتکار در یک نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ابتکار در یک نگاه تهران – ایرنا - « تعیین تکلیف لایحه قانون خدمات کشوری» و « رسانه ملی نباید حیاط خلوت برخی افراد خاص شود» مهم ترین خبرهای روزنامه ی ابتکار در روز سه شنبه است.


این روزنامه عنوان تعیین تکلیف لایحه قانون خدمات کشوری را به تیتر نخست اختصاص داد و نوشت: لایحه قانون خدمات کشوری که در ماه های پایانی اجرای آزمایشی آن به سر می برد، موضوع نامه مهمی شد که معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور در آن از معاون اول رییس جمهور خواست تکلیف دایمی این لایحه بااهمیت هرچه زودتر تعیین شود. محمدباقر نوبخت در نامه ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور خواستار بررسی فوری لایحه دایمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری در دولت شد و تاکید کرد: لازم است دستور فرمایید تا پیش نویس ضمیمه به قید فوریت در سیر مراحل تصویب هیات وزیران قرار گیرد تا قبل از پایان مهلت قانونی مقرر (93.6.21) به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود. امید است تلاش ها و اقدامات انجام شده در این زمینه، موجبات رضای خداوند متعال، تحقق آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران، قرار گرفتن کشور در مسیر حرکت شتابنده به سوی رشد و توسعه مادی و معنوی و رضایتمندی مردم و آحاد جامعه را فراهم نماید.همچنین دبیر کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک در نامه ای به اعضای هیات دولت، خواستار اعلام نظر فوری اعضای کابینه درباره پیش نویس لایحه دایمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری شده است.
روزنامه ی ابتکار عنوان رسانه ملی نباید حیاط خلوت برخی افراد خاص شود را انعکاس داد و نوشت: جهت گیری های خاص صداوسیما گویی تنها منتقدانی از جنس اصلاح طلبان و اعتدال گرایان نزدیک به دولت و دیگر چهره های سیاسی ندارد، بلکه برخی مسوولان رده بالای نظام نیز به جهت گیری های اخیر رسانه ملی واکنش نشان داده اند. روز گذشته رییس قوه قضاییه با انتقاد شدید از سازمان صدا و سیما گفت: سازمان صدا و سیما رسانه ملی است و نباید حیاط خلوت برخی افراد خاص شود. آیت الله صادق آملی لاریجانی پس از تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از صدا و سیما گلایه مندم زیرا برخی برنامه هایش درباره قوه قضاییه صددرصد مخرب بود. در این برنامه ها بدون حضور طرفین و به صورت یکجانبه دستگاه قضایی را به محاکمه کشیدند. وی افزود: صدا و سیما رسانه ملی است و نباید حیاط خلوت برخی افراد خاص شود.
آیا پراید از چرخه تولید خارج شده؟ تیتر دیگر این روزنامه است. گزارش جدید سازمان بازرسی کیفیت در ارزیابی کیفی خودروها در حالی منتشر شد که پراید از این ارزیابی حذف شده است. در حالی که ماه گذشته شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بدون ارزیابی کیفی پراید در گزارش خود، علت این امر را عدم همکاری سایپا با این شرکت و عدم ارایه آمار تولید پراید عنوان کرد، دیروز در جدیدترین گزارش ارزیابی کیفی خودروها، باز هم ارزیابی در مورد پراید انجام نشده و البته هیچ اشاره ای به دلیل حذف این محصول از جدول ارزیابی کیفی خودروها نشده است.به این ترتیب باید دید دلیل عدم ارزیابی کیفی پراید برای دومین ماه پیاپی چیست و آیا تولید این خودرو متوقف شده که در فروردین ماه آماری از تولید آن به شرکت بازرسی ارایه نشده و در اردیبهشت نیز ارزیابی در این زمینه انجام نشده است؟در جدیدترین ارزیابی کیفی خودروها که مربوط به تولیدات اردیبهشت امسال است، آمده است: مجموع خودروهای تولید شده در داخل کشور، اعم از سبک و سنگین نسبت به ماه قبل با رشد 118.1 درصدی و در مقایسه با زمان مشابه سال قبل با افزایش جزیی 0.5 درصدی (بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت های خودروساز) روبرو شده است.در این ماه 99 درصد از حجم خودروهای تولید شده در داخل کشور مختص خودروهای سبک (سواری و وانت) و یک درصد نیز مربوط به خودروهای گروه سنگین (مسافری و باری) بوده است.
روزنامه ی ابتکار عنوان رایزنی با خاتمی برای تشکیل جبهه واحد اصلاحات را برجسته کرد و نوشت: رسول منتجب نیا مدتی است پیشنهاد تشکیل جبهه واحد اصلاح طلبی را مطرح کرده است. اما اصلاح طلبان همه منتظرند تا از رهبر اصلاحات موافقت نهایی را بگیرند. قایم مقام حزب اعتماد ملی هم مدتی است رایزنی های خود با سید محمد خاتمی را آغاز کرده است تا همه احزاب و گروه های اصلاحات را زیر یک چتر گرد هم بیاورد. مجید محتشمی در مورد روند تشکیل جبهه واحد اصلاح طلبان می گوید تا به حال دو جلسه در خصوص جبهه واحد اصلاح طلبی با حضور سید محمد خاتمی تشکیل شده است و قرار است به زودی در این مورد تصمیم گیری نهایی صورت گیرد. با توجه به پیشنهاد آقای منتجب نیا برای ایجاد جبهه واحد اصلاح طلبی از بین همه احزاب و تشکل های اصلاح طلب در قالب یک جبهه مشترک و همچنین اراده ای که از دو سال گذشته در جبهه اصلاح طلبان وجود داشته است قرار شد که احزاب اصلاح طلب زیر یک چتر واحد اصلاح طلبی قرار بگیرند. تلاش های زیادی در این راستا صورت گرفته است و آقای منتجب نیا هم همچنان در حال پیگیری هستند.جبهه اصلاح طلبان هم موافقت کلی خود را اعلام کرده اما تا کنون واکنش قطعی از آقای خاتمی که رهبر معنوی اصلاح طلبان هستند را شاهد نبودیم.

**م.ش**9131

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن