تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه براى زنده كردن حق يك مسلمان، شهادت حقّ بدهد، روز قيامت در حالى آورده مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804155379




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشت شهرستان استان کرمان فاقد اداره تبلیغات اسلامی می باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان: هشت شهرستان استان کرمان فاقد اداره تبلیغات اسلامی می باشد به گزارش پانا،مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان، در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که تاکنون 14 اداره‌ی تبلیغات اسلامی در شهرستان‌های تابعه‌ی استان کرمان راه‌اندازی شده است، گفت: در حال‌ حاضر هشت شهرستان و هم‌چنین شهرستان کرمان به عنوان مرکز استان، فاقد اداره‌ی تبلیغات اسلامی هستند.
۱۳۹۳ دوشنبه ۲ تير ساعت 21:14



حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عربپور در جمع خبرنگاران هم‌چنین از فعالیت 2700 هیئت مذهبی و 100 موسسه‌ی قرآنی در استان کرمان خبر داد.
وی به تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در یکم تیرماه سال 60 نیز اشاره کرد و افزود: براین اساس روز یکم تیرماه به عنوان روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی نام‌گذاری شده است.
وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه‌ی فرهنگی و به ویژه فرهنگ دینی، نیاز به یک دستگاه فرهنگی بود که بتواند امور مذهبی را سامان‌دهی و برخی از فعالیت‌های مردمی را حمایت کند و براین اساس شورای عالی تبلیغات اسلامی شکل گرفت و به دنبال آن حضرت امام خمینی (رحمت‌الله‌علیه) آیت‌الله جنتی را به عنوان نخستین رییس این شورا منصوب کردند.
وی اظهار داشت: با شکل‌گیری شورای عالی تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی نیز در استان‌ها تشکیل شد و امروز در قالب اداره کل تبلیغات اسلامی با دو معاونت در استان‌ها فعالیت می‌کند.
عربپور خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی از بدو تاسیس باتوجه به اهدافی که در اساس‌نامه دارد و ماموریت‌هایی که برای آن تعریف شده است، در حوزه‌های قرآن، تربیت و اعزام مبلغ و تشکل‌های دینی شامل هیئت‌های مذهبی و انجمن‌های اسلامی فعالیت می‌کند.
وی گفت: برگزاری برنامه‌های مناسبتی، راه‌اندازی مدارس قرآنی صدرا و فعالیت‌های مجازی از جمله اقدامات فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی است.
عربپور بر فعالیت‌های فرهنگی گسترده، فراگیر و مستمر در بخش فرهنگی نیز تاکید کرد و افزود: در تبلیغات دین باید علاوه بر تبلیغ خوبی‌های دین، نیروهای مذهبی و دینی را نیز حفظ کرد و از توان مردم نیز در این حوزه‌ها استفاده نمود.
وی گفت: تبلیغات در بخش فرهنگی باید خنثی‌کننده شبهات و تبلیغات ضددینی باشد و از این‌رو نمی‌توان فعالیت‌های فرهنگی را محدود به چند برنامه و یا محدود به زمان خاص دانست، ومدیران دینی، فرهنگی و کارشناسان باید به صورت روزمره کارها را رصد کنند و در این زمینه برنامه‌ریزی داشته باشند.
عربپور تصریح کرد: هرگاه ما در حوزه‌ی تبلیغ دین فعال باشیم، دشمن هم فعال‌تر می‌شود؛ زیرا اگر ما نسبت به شناساندن دین بی‌تفاوت یا ساکت باشیم، دشمنی‌ها کم خواهدشد.
وی ادامه داد: از آن‌جا که انقلاب اسلامی ایران در واقع یک انقلاب فرهنگی و دینی است و معرفی این انقلاب موجب جذب افکار و رویش در یاران انقلاب اسلامی می‌شود، دشمنی‌ها هم افزوده می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان تصریح کرد: در حال حاضر کسانی که در مقابل ایدئولوژی انقلاب اسلامی صف‌آرایی کرده‌اند در یک گروه و یا دو گروه خلاصه نمی‌شوند و استکبار که انقلاب اسلامی و ظلم‌ستیزی تشیع و علوی را مزاحم اهداف شوم خود می‌داند، در مقابل انقلاب اسلامی صف‌آرایی کرده و تا حد شبیه‌خون پیش رفته است.
عربپور افزود: استکبار برای تقابل فرهنگی با انقلاب اسلامی از گروه‌ها، سازمان‌ها و حتی فرقه‌های ضاله استفاده می‌کند، بنابراین در کنار صف‌آرایی استکبار، گروه‌ها و دسته‌هایی را می‌بینیم که با استفاده از پول‌های استکبار با سیاست‌های آن‌ها هم‌سو شده و با شبه‌افکنی و تحریف در مقابل انقلاب اسلامی و فرهنگ اهل بیت (علیهم‌السلام) ایستاده‌اند.
وی گفت: گاهی اوقات که استکبار در برابر منطق اسلام ناب ناکام می‌شود، دست به خشونت زده و حتی از ابزار خشن در مقابله با این گروه از مسلمانان ایستادگی می‌کند و نمونه آن همین گروه‌های تکفیری‌ها و سلفی‌ها هستند، بنابراین فعالیت این گروه‌ها در همه جا رو به گسترش است.
وی اظهارداشت: استان کرمان نیز از توطئه‌های گروه‌های منحرف بی‌نصیب نیست، اما هوشیاری و بیداری مردم و نیروهای فرهنگی می‌تواند به موقع این توطئه‌ها را خنثی کند و اعتقاد داریم با معرفی خوبی‌های دین می‌توانیم بر نقشه‌های شوم دشمن غالب شویم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان به سه روش در برابر جریان‌های انحرافی مذهبی عمل می‌کند که آموزش اقشار تاثیرگذار و آشنایی آن‌ها نسبت به گروه‌های انحرافی و عقاید آن‌ها از جمله‌ی این روش‌هاست.
وی تبیین وضعیت گروه‌ها و جریان‌های انحرافی توسط مبلغان دینی برای عموم مردم و گفت‌و‌گوی رودررو با اقشار جوان در قالب گفتمان‌های دینی را از دیگر روش‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان در برابر جریان‌های انحرافی مذهبی ذکر کرد.
وی خاطرنشان کرد: وضعیت استان کرمان در زمینه‌ی گروه‌های انحرافی مذهبی نگران‌کننده نیست و دستگاه‌های فرهنگی و امنیتی مراقبت‌های ویژه در این زمینه را داشته و دارند.
وی افزود: بدون شک حضور اتباع بیگانه در استان کرمان باتوجه به افکاری که برگرفته از افکار تکفیری‌هاست، یک خطر جدی برای استان کرمان است و این خطر در شهرستان‌های شرقی و جنوب‌شرق استان بیش‌تر احساس می‌شود.
عربپور با بیان این‌که برای انجام کار فرهنگی نیاز به بودجه است، اظهار داشت: کمبود بودجه برنامه‌های فرهنگی این سازمان را با مشکل مواجه کرده است.
وی از فعالیت 2700 هیئت مذهبی و 100 موسسه‌ی قرآنی در استان کرمان خبر داد و افزود: فعالیت این مجموعه‌ها بخشی از مشکلات مالی دستگاه‌های فرهنگی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی را برطرف می‌کند.
وی عمده‌ی برنامه‌های این سازمان در ایام ماه مبارک رمضان را اعزام مبلغ در سطح استان، برگزاری مراسم جمع‌خوانی قرآن در سراسر استان، تشکیل جلسات و محافل قرآنی، اعزام 1500 روحانی به مناطق مختلف استان و اعزام مربی به جلسات قرانی دانست.
عربپور اظهارداشت: در ماه مبارک رمضان به 4000 مبلغ دینی نیاز داریم. اثنی عشری ضمن تاکید بر رعایت قوانین کشور میزبان گفت:حال که بیش از ده سال از استقرار دولت مرکزی و مسئول افغانستان می گذرد،همه باید به بازگشت مهاجرین افغان کمک نمائیم. لازم به ذکر است در این جلسه نمایندگان فنی و حرفه ای،بهزیستی،گذرنامه و خواص و نخبگان افغان نیز حضور داشتند.  











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن