تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت را نزد خويش ناپسند مگردانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801200919




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ثبت نام جشنواره ملی هنرهای تجسمی امام رضا (ع ) درفارس آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ثبت نام جشنواره ملی هنرهای تجسمی امام رضا (ع ) درفارس آغاز شد شیراز- ایرنا - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: نام نویسی برای یازدهمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی امام رضا (ع) که به میزبانی این استان برگزار می شود از اول تیرجاری آغاز شده است و تا 20 مرداد ادامه دارد.


به گزارش ایرنا احمد همتی بوشهری ، دوشنبه در جمع خبرنگاران در شیراز بیان داشت:این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی ، گسترش فعالیت های فرهنگی هنری ومذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا(ع) وگرامیداشت تولید کنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا(ع) و همچنین کمک به انتشار گسترده تراین آثار برگزار می شود.
وی افزود: این جشنواره در رشته های نقاشی ، پوستر، نشانه و مجسمه سازی برپا می شود و شیوه تهیه آثارآزاد است وهرهنرمند می تواند حداکثر سه اثر خود را در سه بخش جشنواره به دبیرخانه این رویداد هنری ارسال کند.
همتی بوشهری ادامه داد:اختتامیه یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی رضوی همزمان با دهه کرامت درشهریور امسال در فارس برگزار خواهد شد.
از یکم ذیقعده سالروز تولد حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذیقعده ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده و امسال این دهه مصادف با ششم تا شانزدهم شهریوراست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در بخش دیگری از مطالب خود بر ضرورت توجه به اوقات فراغت جوانان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: یکی از مسائل فرهنگی که باید در سالی که به نام فرهنگ نامگذاری شده است به آن توجه شود، موضوع اوقات فراغت است.
وی افزود: بخشی از فراهم سازی امکانات سپری کردن اوقات فراغت نسل جوان با رویکرد افزایش بینش و بصیرت و انس و الفت جوانان و نوجوانان با آموزه های دینی و قرآنی بر عهده دولت است.
همتی بوشهری بیان داشت: اگربخواهیم جامعه ما به لحاظ فرهنگی ـ تربیتی متعادل باشد باید درکنار دوری جستن و نهی از منکرات ، زمینه های انجام معروف را هم مهیا کنیم.
مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس هم دراین نشست گفت:ایام تابستان فصل اوقات فراغت و بیکاری قشرعظیمی از دانش آموزان و دانشجویان است که در طول سال به علم آموزی مشغول هستند.
حجت الاسلام غلامحسین نیازی افزود:برای ارتقای سطح فرهنگ جوانان باید با همکاری بین بخشی میان دستگاه های مختلف مانند سازمان تبلیغات اسلامی ، اوقاف و امور خیریه، شهرداری ها و فرمانداری ها ، اوقات فراغت جوانان و نوجوانان خود را با برنامه های مناسب و غنی فرهنگی پرکنیم .
وی اضافه کرد:دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد فارس در 9 عنوان کلی فرهنگی، هنری آموزشی، اعتقادی، ادبی، ورزشی، علمی، قرآنی و اردویی برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان درایام تابستان مبادرت به برنامه ریزی مفید و سازنده کرده است.
نیازی ادامه داد: هم اینک یکهزار و 70 کانون فرهنگی در مساجد فارس ثبت شده است و اگرهرهفته 20 برنامه دراین کانون ها برگزار شود، در طول سه ماه تابستان شاهد اجرای هزاران برنامه مفید فرهنگی خواهیم بود.
این مقام مسوول افزود:با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و همچنین باهدف غنی سازی اوقات فراغت نسل جوان درایام تابستان ،بیش ازهفت هزار جلد کتاب به کانون های مساجد فارس اهدا شده و نزدیک به پنج هزار جلد قرآن نیز از دفتر مرکزی تهران به مساجد این استان اهدا خواهد شد.
مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس بیان داشت:اجرای مراسم جزء خوانی قرآن، حفظ آیات، تفسیر قرآن و طرح 1448 قرآنی از جمله برنامه هایی است که درایام ماه مبارک رمضان در کانون های مساجد فارس برگزار خواهد شد.
نیازی ادامه داد: طرح 1448 در سال جاری با محوریت حفظ قرآن و با رویکرد سبک زندگی دینی یعنی حفظ موضوعی برگزار می شود و دراین زمینه با کانون تخصصی موسسه ثارالله (ع) تفاهم نامه امضا شده است و می کوشیم دراجرای این طرح مانند سال 92 درکشوررتبه نخست را کسب کنیم.
وی اظهار کرد: همچنین با اداره های مختلف همچون ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، آموزش و پرورش و شهرداری شیراز تفاهم نامه هایی امضا شده است تا خدمات خود را با 50 درصد تخفیف به اعضای کانون های فرهنگی مساجد استان فارس ارائه دهند.ک/2
7374 /679

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




02/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن