تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دين را پناهگاه و عدالت را اسلحه خود قرار ده تا از هر بدى نجات پيدا كنى و بر هر دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819187780




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمک های دولتی را رانت خواری ندانیم/رستاخیز مجوز اکران گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس سازمان سینمایی: کمک های دولتی را رانت خواری ندانیم/رستاخیز مجوز اکران گرفت تهران- ایرنا- رییس سازمان سینمایی گفت: ازادبیاتی که در حال حاضر در سینما رایج است ناخشنودم از رسانه ها می خواهم که به کمک های دولتی رانت خواری و اسامی از این دست ندهند.


به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، نشست خبری حجت الله ایوبی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز دوشنبه در تالار وحدت برگزار شد.
ایوبی در این نشست با اشاره به پیروزی جوانان ایران در عرصه های ورزشی گفت: این پیروزی ها غرورآفرین و فرخنده است که امیدواریم تداوم داشته باشد و نشاط عمومی را در جامعه به وجود آورد.
وی افزود: اما در مدیریت فرهنگی کشور در دولت تدبیر و امید در هفت، در هشت ماه گذشته کارهای پرامیدی در این عرصه انجام دادیم که مهمترین آن ایجاد همدلی میان اهالی سینما است.
رییس سازمان سینمایی ادامه داد: در این مدت نه چندان دراز یکی از اصول و بناهای ما این بود که برخی از نگرانی هایی که جامعه سینما نسبت به آن حساس بودند را برطرف کنیم که مهمترین آن عدم شفاف سازی بود.
ایوبی توضیح داد: در راستای این شفاف سازی برای اولین بار اعضای شورای پروانه ساخت و نمایش را اعلام کردیم و نتیجه جلسات را بدون درنگ اعلام می کنیم.
وی در ادامه به بحث حمایت های دولت از سینما اشاره کرد و گفت: بدون شک همه شما اهالی رسانه نیز به حمایت های دولت از سینما موافق هستید و این اتفاق نه در ایران بلکه در تمام کشورهای صاحب سینمای دنیا نیز می افتد.
رییس سازمان سینمایی تاکید کرد: متاسفانه گاهی اوقات حمایت های دولتی در رسانه ها با الفاظی مانند رانت خواری همراه می شود که من از این ادبیات کاملا ناخشنودم.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ما شفاف سازی در حوزه سینما را آغاز کرده ایم و هر قدر جلوتر برویم این شفاف سازی ها بیشتر خواهد شد.

** حمایت سازمان سینمایی از تولید
وی در ادامه به حمایت سازمان سینمایی از تولید اشاره کرد و گفت: حمایت از ساخت فیلم را به صورت عادلانه میان فیلم ها تقسیم خواهیم کرد اما برخی فیلم های هنری واقعا نیاز به حمایت بیشتری دارند چرا که این فیلم ها در گیشه نمی توانند با فیلم های تجاری رقابت کنند.
ایوبی ادامه داد: بنابراین از آنجا که ساخت فیلم های هنری نیاز سینمای کشور است و از طرفی هم این فیلم ها در گیشه نمی توانند موفق باشند بنابراین حمایت ویژه ای از آنها خواهیم داشت.

** به پایان رسیدن پروژه دیجیتالی شدن سینما
دیجیتالی کردن سینماهای کشور از دیگر موضوعاتی بود که ایوبی به آن اشاره کرد و گفت: ما در سال گذشته 234 سینمای کشور را دیجیتالی کردیم و سینماهایی که باقی مانده بیشتر مشکل مدیریتی داشتند اما اعلام می کنیم که این آمادگی را داریم تا پایان عید فطر پروژه دیجیتالی کردن سینماها را به پایان برسانیم.
وی دستاورد دیجیتالی کردن سینما را بسیار ارزشمند دانست و گفت: سال گذشته با این اقدام تقریبا دو میلیون دلار صرفه جویی برای خرید نگاتیو در سینما داشته ایم و از طرفی به رونق اکران نیز کمک کرده ایم.

** تجربه سینما کارت
ایوبی افزود: سینما کارت نیز از دیگر اقدامات سازمان سینمایی است که با همکاری یکی از بانک های کشور تلاش کرده ایم تا علاقمندان به سینما با خرید این کارت ها و شارژ آن بتوانند حضور در سینماها را نیز آسان تر تجربه کنند.
رییس سازمان سینمایی با بیان اینکه یکی از کارهایی که قولش را داده بودیم کاهش تصدی گری در امور صنفی سینما است، گفت: بعد از بازگشایی خانه سینما 31 انتخابات در حوزه سینما برگزار کرده ایم.

** مدرسه عالی سینما و افزایش سطح علمی سینما گران
تاسیس مدرسه عالی سینما از دیگر محورهای صحبت های ایوبی بود که به آن اشاره کرد و گفت: ارتقای سطح دانش و سینمایی در معاونت آموزشی و پژوهش سامان سینمایی از دغدغه های من بوده است بنابراین قصد داریم با تاسیس مدرسه عالی سینما سطح علمی سینماگران مان را افزایش دهیم.
وی افزود: این مدرسه به علت تجهیزات فراوانی که نیاز دارد و همچنین به صورت مداوم باید تجهیز شود نیازمند کمک های دولتی است ، بنابراین با کمک دولت بخش کارگاهی مدرسه عالی سینما را تا پایان امسال آغاز خواهیم کرد و در سال آینده به صورت کامل از این مرکز برای ارتقای سطح کیفیت سینما استفاده خواهیم کرد.
ایوبی همچنین در مورد فیلم های «عصبانی نیستم» و «خانه پدری» که توقیف هستند توضیح داد: فیلم «عصبانی نیستم» که از یک فیلم سیاسی به اجتماعی تبدیل شده و در زمان خود اکران خواهد شد.
وی ادامه داد : برای فیلم «خانه پدری» آقای کیانوش عیاری نیز صحبت هایی با ایشان داشتم تا فیلم را با چند روانشناس و جامعه شناس بازبینی کنیم بعد از اظهار نظر این دوستان تصمیم نهایی را در مورد اکران فیلم خواهیم گرفت.

** مجوز اکران رستاخیز
ایوبی در ادامه به حساسیت هایی که در مورد فیلم فیلم رستاخیز به وجود آمده بود، اشاره کرد و گفت: حساسیت ها در دیداری که با مراجع داشتم برطرف شد و این فیلم امروز مجوز نمایش گرفت.
فیلم رستاخیز اثری از محمدرضا درویش است که قیام عاشورا را به تصویر کشیده ، نمایش چهره حضرت ابوالفضل عباس در این اثر واکنش های را به همراه داشت که ازاکران آن جلوگیری شد.
فراهنگ(3)**9246**ل.الف.ی**1601**

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




02/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن