تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820526362




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«متروپل» با موسیقی وسترن ایرانیزه‌شده


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > سینمای ایران
«متروپل» با موسیقی وسترن ایرانیزه‌شده
بهزاد عبدی آهنگساز «متروپل» معتقد است برای داستان این فیلم سینمایی به یک موسیقی وسترن ایرانیزه‌شده رسیده است.



بهزاد عبدی آهنگساز فیلم در حال اکران «متروپل» ساخته مسعود کیمیایی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در سال جدید هنوز پیشنهاد ساخت موسیقی هیچ فیلمی را نپذیرفته ام و مشغول نوشتن موسیقی در زمینه دیگری هستم. وی درباره موسیقی «متروپل» و ویژگی‌های آن توضیح داد: زمانی که فیلمنامه «متروپل» را خواندم و تحلیل مسعود کیمیایی از فیلم و خواسته اش از موسیقی مورد نظر برای «متروپل» را شنیدم، به این نتیجه رسیدم که این فیلم به یک موسیقی وسترن ایرانیزه شده نیاز دارد. آهنگساز فیلم سینمایی «خانه پدری» بیان کرد: موسیقی فیلم های مسعود کیمیایی همیشه جزو موسیقی های خاص سینمای ایران است و این کارگردان نگاه درستی به موسیقی و به‌ویژه موسیقی فیلم دارد، به همین دلیل سعی کردم براساس تحلیل های او از فیلم و موسیقی مورد نظرش برای ساخت موسیقی «متروپل» پیش روم.

عبدی با اشاره به اینکه موسیقی «متروپل» ارکسترال بوده و در اکراین ضبط شده است، بیان کرد: هرچند در موسیقی فیلم های سینمایی ایرانی تجربه ساخت موسیقی هایی که حال و هوای موسیقی وسترن داشته باشد، داریم اما چنین موسیقی برای اولین بار در سینمای ایران به صورت ارکسترال برای فیلم سینمایی «متروپل» ساخته شده است. وی با اشاره به این مطلب که تهیه کنندگان سینما کمتر به موسیقی فیلم ها توجه می کنند، توضیح داد: متاسفانه بسیاری از تهیه کنندگان فراموش کرده اند که موسیقی یکی از ارکان اصلی یک فیلم است. آنها به دلیل کاهش هزینه تولید یک فیلم سینمایی ترجیح می دهند که فیلم مورد نظر از موسیقی کمتری بهره مند باشد و به همین دلیل موسیقی فیلم در ایران نزول پیدا کرده است. آهنگساز فیلم سینمایی «برف روی شیروانی داغ» ادامه داد: گاه یک موسیقی می تواند به عنوان مغز یک فیلم عمل کند و در انتقال مفهوم فیلم به مخاطب بسیار تاثیرگذار باشد. به همین دلیل باید به اندازه بازیگران و دیگر عوامل اصلی فیلم به موسیقی نیز توجه شود. عبدی در پایان گفت: زمانی که یک تهیه کننده می خواهد با یک سوپر استار قرارداد ببندند، بیشترین هزینه را برای جذب فرد مورد نظر هزینه می کند و هرچه قدر از بودجه فیلم باقی ماند بخشی از آن را صرف موسیقی فیلم می کند. این در حالی است که موسیقی فیلم مانند یک سوپراستار سینمایی مهم است. ما آهنگسازان بزرگی در حوزه ساخت موسیقی فیلم داریم که نه تنها هم رده با سوپراستارهای سینمایی هستند بلکه گاهی آنها از نظر هنری بالاتر از بازیگران قرار دارند.




۱۳۹۳/۴/۲ - ۰۹:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن