تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803314611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت محدودیتی برای اجرای ماموریت های ناجا پیش نیاورده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دولت محدودیتی برای اجرای ماموریت های ناجا پیش نیاورده است سنندج - ایرنا - فرمانده نیروی انتظامی گفت: دولت یازدهم با وجود همه مشکلات اقتصادی کشور حمایت خوبی از نیروی انتظامی دارد و از طرف دولت هم برای اجرای ماموریت ها و وظایف ناجا محدودیتی پیش نیامده است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج، در پاسخ سوالی در ارتباط با اینکه با تغییر گفتمان دولت جدید، آیا تغییری در رویکرد نیروی انتظامی ایجاد شده است، افزود: رویکرد نیروی انتظامی رویکردی قانونی و قانون گرایی است و لذا تغییر دولت ها در برنامه های نیروی انتظامی تاثیر چندانی ایجاد نمی کند.
وی با اشاره به اینکه بعضی از دولت ها حمایت مستقیم بیشتری از نیروی انتظامی می کنند، گفت: روند پشتیبانی و حمایت دولت دکتر روحانی با همه مضیقه ها و مشکلات اقتصادی کشور، مناسب بوده و ما از دولت تشکر می کنیم.
وی با اشاره به اینکه محدودیتی برای اجرای ماموریت ها و وظایف نیروی انتظامی در دولت یازدهم پیش نیامده است، گفت: طبیعی است که همه طرفدار استقرار قانون هستند و نیروی انتظامی عمل قانونی دارد و تابع جو و فضاهای سیاسی و جریانات سیاسی نیست.
فرمانده ناجا همچنین در پاسخ به سوالی در زمینه رویکرد نیروی انتظامی در ارتباط با ماهواره گفت: راهکار نیروی انتظامی برای مقابله با ماهواره همچنان فرهنگی است و این نکته هم مورد توجه قرار گیرد که نیروی انتظامی همچنین بازوی اجرای قانون است.
سردار احمدی مقدم افزود: نیروی انتظامی در اجرای قانون با رویکر فرهنگی اجتماعی به دنبال توجیه مردم است که اقناع اجتماعی صورت گیرد ولی در هر صورت وقتی کسی از چراغ قرمز عبور می کند مامور ما ناچار از اجرای قانون است اگرچه ممکن است او عذری برای این کار خود داشته باشد و یا توجیه قانونی داشته باشد.
به گفته وی فکر می کنم صدا و سیما پیشرفت خوبی در جذاب کردن برنامه ها و گسترش پوشش برای مناطق دور دست داشته است اما متاسفانه در برخی مناطق مانند کردستان که دره و کوهستان های زیادی دارد شاید پوشش کامل نباشد ولی نیروی انتظامی نمی تواند در اجرای قانون خودش اجتهاد کند.
وی تاکید کرد: باید کاری کنیم که مردم در اجرای قانون در همین حوزه با ما همکاری کنند و با کمترین تنش اعمال قانون داشته باشیم.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین در مورد ممانعت نیروی انتظامی از حضور بانوان در اماکن ورزشی نیز گفت: در ابتدای دولت نهم دولت چنین مجوزی را صادر کرد که با واکنش علما و مراجع بزرگوار روبرو شد و این کار متوقف شد که این حساسیت تغییری نکرده است.
فرمانده ناجا افزود: علما و مراجع عزیز هم دغدغه مسایل شرعی و اخلاقی دارند لذا هر زمانی که این مشکلات حل شد نیروی انتظامی مجری است اما فعلا موضع گیری علما و مراجع همچنان پابرجاست.
وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد حضور بانوان در جریان مسابقات والیبال در تهران نیز افزود: ما در مسابقه والیبال و دیگر مسابقات شاهد حضور بعضی مهمانان، سفیران و کاردار زن و یا وزرا با خانواده هستیم که جایگاه ویژه برای آنان در نظر گرفته ایم و برای این افراد محدودیتی ایجاد نمی کنیم.
سردار احمدی مقدم افزود: فکر می کنم امروز در شرایطی نیستیم که به مصلحت باشد که شاهد اختلاط زن و مرد در سالن های ورزشی باشیم.
وی با اشاره به پوشش رسانه ای حضور بانوان در مسابقات والیبال در تهران، گفت: آن بخش که رسانه ها نیز پوشش دادند مربوط به جایگاه ویژه است که با هماهنگی قبلی این تعداد مهمانان ویژه حضور داشتند و از این نظر ما اشکالی نمی بینیم.
فرمانده ناجا در پاسخ به سوالی در مورد ایجاد اماکن ورزشی نیروی انتظامی در کردستان نیز گفت: همان سال حضور بنده در نیروی انتظامی استخری در کردستان راه اندازی کردیم و خدمات رفاهی و ورزشی نیروی انتظامی در استان نسبتا خوب است.
احمدی مقدم در مورد چرایی عدم واگذاری باشگاه پاس همدان به استان کردستان نیز گفت: زمانی که باشگاه پاس را واگذار کردیم، همدان داوطلب بود و اگر کردستان داوطلب بود شاید به کردستان می دادیم.
به گفته وی تاسیسات ورزشی نیروی انتظامی در کردستان از استان های همطراز این استان عقب تر نیست.
فرمانده ناجا در پاسخ به سوالی در مورد برنامه های نیروی انتظامی برای باز کردن معابر مرزی در استان کردستان نیز گفت: معابر قانونی با کشور عراق و اقلیم کردستان اکنون باز است و نیروی انتظامی با افزایش این معابر نیز موافق است و برای افزایش این معابر باید پروتکل دو جانبه ای بین ما و دولت عراق و اقلیم باشد.
احمدی مقدم گفت: باید این هماهنگی برای باز کردن معابر مرزی در استان کردستان بین دو طرف وجود داشته باشد و طرف عراقی نیز در آن سوی مرز امکانات خود را مستقر کند.
وی اظهار کرد: اگر گذرگاه های رسمی در استان مانند باشماق به دلیل ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار خوبی که وجود دارد افزایش یابد می تواند به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه کمک کند.
سردار احمدی مقدم اظهار کرد: در گذرهای موقت مرزی که از 10 سال پیش در مریوان و بانه ایجاد شده است شاهد اشتغال و رونق اقتصادی و گردشگری هستیم و نشان می دهد کار بسیار خوبی انجام شده است.
وی گفت: در ابتدا نگاه معیشتی به این گذرگاه های مرزی داشتیم اما این مساله موجب ایجاد یک جریان وسیع گردشگری در استان شده و دولت نیز با طرح هایی که دارد این امور را ساماندهی بیشتری کند.
وی با تاکید بر ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در استان کردستان در راستای توسعه همه جانبه استان، گفت: حتما نیروی انتظامی به اندازه سهم و نقش خودش از روند توسعه استان کردستان حمایت قاطع می کند.
فرمانده ناجا در ادامه در پاسخ به سوال دیگری در مورد اینکه آیا مسوولان کشور به کردستان نگاه امنیتی دارند، گفت: هیچ مسوولی نگاه امنیتی به استان کردستان ندارد و برعکس در موضوع کردستان در سطح کلان کشوری یک اجماع و اتفاق نظری بین مسوولان وجود دارد.
سردار احمدی مقدم به اشرافیت رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری در مورد کردستان اشاره کرد و گفت: مسوولان کشور در ارتباط با کردستان نگاه شتاب بخشی به حرکت توسعه و رونق آن اجماع و اتفاق نظر دارند.
به گفته وی امنیت کردستان مطلوب ترین امنیت در سطح کشور است اما دست هایی وجود دارند که تلاش می کنند این امنیت را با فراز و فرودهایی روبرو کنند.
سردار احمدی مقدم به جریان تروریستی پژاک و یا جریان تکفیری که از پاکستان به داخل کشورمان هدایت می شوند و برخی از جوانان کردستان را اغفال کرده اند اشاره کرد و گفت: این جریانات دست به ترورهای مختلفی زده اند اما این مساله در عمق امنیت مردمی استان تغییری حاصل نکرده است.
وی افزود: این گروه های تروریستی هیچ جایگاهی در میان مردم کردستان ندارند و هیچ عقبه اجتماعی هم ندارند.
احمدی مقدم گفت: دستگاه های امنیتی هم تلاششان این است که زمینه های توسعه و نفوذ این گروه ها را از بین ببرند.
وی اظهار کرد: اگر روی یک منحنی وضعیت امنیت استان کردستان را از اول انقلاب تا الان ترسیم کنیم همواره رو به بهبود بوده و امروز امنیت کردستان در بهترین شرایط است.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی در مورد طرح های تکمیلی در مرزها نیز گفت: طرح های نیروی انتظامی در مرزها ادامه دارد و در استان کردستان عمده معابر کنترل شده و فعالیت های مرزبانی نیز گسترش یافته است اما تسهیلاتی مانند راه های مرزی، آبرسانی برقرسانی و استفاده از تجهیزات مراقبتی و فیبرنوری در مرزها کامل نشده است.
وی تاکید کرد: ما در صدد هستیم در فرصت باقی مانده از این برنامه سطح رفاه ماموران را بالا ببریم اما فکر می کنم مرزها به سال ها کار نیاز دارد تا به سطح آرمانی و مطلوب خودش برسد ولی از نظر اشراف اطلاعاتی و امنیتی، اشراف و اقتدار ما در مرزها نسبتا مطلوب است.
وی در پاسخ به سوال دیگری در حوزه امنیت اجتماعی و اخلاقی نیز گفت: نیروی انتظامی در حوزه امنیت اجتماعی و اخلاقی در هر حوزه ای که احساس کند آنجا در واقع ناامنی ها بروز و ظهور و یا افزایش پیدا کرده با شدت عمل بیشتری و با بسیج امکانات و طرح ها وارد عمل می شود.
سردار احمدی مقدم موضوع شایع در کشور در مقطع فعلی را سرقت دانست و افزود: در دو سال اخیر به دلیل نوسانات اقتصادی شاهد افزایش سرقت در کشور بودیم که برای مقابله با این معضل در خرداد امسال قرارگاه سرقت را راه اندازی کردیم و آمار سرقت ها در خرداد به نسبت اردیبهشت امسال در حدود پنج درصد کاهش داشته است.
امروز یکشنبه با حضور سردار احمدی مقدم از زحمات سه ساله سردار محسن حسنخانی قدردانی و سردار مسعود خرم نیا به عنوان فرمانده انتظامی کردستان منصوب شد.ک/3
7346/570

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن