تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804154509




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی: اکنون نیاز داریم پرچم صلح امام حسن (ع) به اهتزاز در آید


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: روحانی: اکنون نیاز داریم پرچم صلح امام حسن (ع) به اهتزاز در آید


نخستین کنگره بین‌المللی سبط النبی، امام حسن مجتبی (ع) با حضور دکتر روحانی رئیس جمهور در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی گشایش یافت. رئیس جمهور در این مراسم، صلح امام حسن (ع) را نیاز امروز جهان اسلام دانست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نخستین کنگره بین‌المللی سبط النبی، امام حسن مجتبی (ع) امروز یکشنبه در سالن اجلاس سران آغاز شد.
کنگره امام حسن مجتبی
حجت الاسلام و المسلمین روحانی، در سخنرانی خود در این مراسم، با تشریح ضرورت صلح امام حسن (ع) تصریح کرد: زیباترین تعبیر را در این باره مقام معظم رهبری دارند که صلح امام حسن را شکوهمندترین نرمش قهرمانان تاریخ می دانند. من تاویلی زیباتر از این ندیده ام. ایشان زمانی که کتاب صلح الحسن را به زبان فارسی ترجمه کردند این نام را برگزیدند و به نظر من این اقدام، یعنی نرمش قهرمانانه برتر از جهاد قهرمانانه است. رئیس جمهور افزود: ما مسلمانان ضمن احترام به همه اهل بیت پیامبر (ص)، برای امیر المومنین، فاطمه زهرا و امام حسن و امام حسین (ع) ویژگی خاصی قائلیم چون ایشان مستقیما با پیامبر در ارتباط بودند و هم در عشق و مودت و هم در بهره بردن از سیره ایشان متفاوت بودند.   روحانی اضافه کرد: ما امروز نیازمند به آن هستیم که از راه امام حسن مجتبی (ع)، مسیر او، راه وحدت او، راه صلح و ثبات جهان اسلام بیشتر بهره جوییم.
کنگره امام حسن
رئیس جمهور در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی افزود: اگر اعتقادات اسلامی ما و اگر قرآن  مجید کتاب آسمانی ما و اگر سیره پیامبر بزرگوار اسلام و مناسک دینی ما، همه و همه عوامل مهم و اصلی برای وحدت دنیای اسلام است، بی تردید اهل بیت (ع) و نیز علاقه به خاندان و عشق به رسالت هم یکی از عوامل وحدت دنیای اسلام است.
وی گفت: بنابراین مودت، عشق و علاقه به نزدیکان پیامبر (ص) هم به عنوان یک وظیفه قرآنی و هم به عنوان مسئله مهمی است که اکثریت قاطع قریب به اتفاق مسلمانان جهان به این آیه عمل می‌کنند.
رئیس جمهور افزود: بنابراین کسی نباید چنین تصور کند که
عشق به خاندان رسالت و پیروی از راه و روش آنها خدای ناکرده عاملی برای جدایی و تفرقه میان مسلمان‌هاست، بلکه بعکس، عشق به خاندان رسالت یکی از ارکان وحدت جهان اسلام است.
آقای روحانی گفت: زندگی ائمه اطهار (ع) از امیرالمؤمنین (ع) تا امام عسکری(ع) تاریخ زندگی یازده امامی که امروز در اختیار ماست، یعنی یک دوران 250 ساله بهترین آینه برای دیدن احکام الهی، نحوه اجرای دستورهای قرآنی و تکرار سیره پیامبر (ص) در مقاطع، شرایط و موقعیت‌های مختلف است.
وی افزود: در واقع، این طول زندگی 250 ساله کتاب هدایتی را پیش روی ما می گذارد که هر فصل آن برجستگی خاص خود را دارد.
رئیس جمهور گفت: در این 250 سال نقاط برجسته ای وجود دارد که البته همه نقاطش برجسته و هدایتگر است اما در این نقاط، مسلمانان هم در فکر و بررسی و تحقیق و هم در عمل به آنها بیشتر توجه کرده‌اند.
رئیس جمهور با اشاره به صلح حدیبیه گفت: در صلح حدیبیه حق پیروز شد اما عده ای کوته‌نظر در برابر شخص پیامبر (ص) زبان به اعتراض گشودند که چرا این کلمه را حذف یا این ماده را اضافه کردید و یا در برابر این قول چرا سخنی به میان نیاوردید.
روحانی افزود: این افراد کوته‌نظر به پیامبر اعتراض می کردند که شما قول داده بودید پس از حدیبیه به زیارت خانه خدا بروید اما چرا گفتید سر خود را بتراشیم و حج خود را تمام کنیم این همه عقب‌نشینی برای چیست.
وی اضافه کرد: کوته‌نظران گاهی عاقبت‌بینی را عافیت‌طلبی می‌بینند اما باید بدانند که عاقبت‌بینی غیر از عافیت‌طلبی است.
رئیس جمهور با بیان اینکه در جریان صلح حدیبیه حتی برخی یاران نزدیک پیامبر نیز دچار تعجب شدند و تقاضای مرگ از خدا کردند گفت: این نشان می دهد که شجاعت در صلح بالاتر از شجاعت در جنگ است.
آقای روحانی افزود: در دوران زندگی امام خمینی (ره) نیز دیدیم که او هم فرمانده میدان جنگ بود و هم راهبر مسیر صلح و دیدیم که زمانی که فرمانده جنگ بود چگونه از نظر روحی راحت بود و آن زمان که مسیر صلح را انتخاب و راهبری می کرد چه سنگینی بر روح ایشان ایجاد شد.
رئیس جمهور در ادامه گفت: ویژگی های دوران حکومت و زمامداری مولای متقیان علی (ع)، صلح امام مجتبی (ع)، قیام بزرگ سرور آزادگان حضرت امام حسین (ع)، دانشگاه بزرگ امام باقر (ع) و امام صادق (ع)، مقاومت و تحمل طولانی 14 ساله موسی بن جعفر (ع)، تعامل ویژه حضرت علی بن موسی الرضا (ع) با حاکمیت وقت و دوران خفقان ویژه در زمان امامین عسکریین (ع)، همه این نکات به عنوان نکات برجسته‌ای است که باید مورد توجه مسلمانان قرار گیرد و راه را برای آنها بگشاید.
روحانی افزود: همه ما می دانیم که در جهاد و مبارزه هم پیروزی با حق است و هم با فرد. آن فردی که برای رضای خدا به مبارزه می رود، هم حق را پیروز ساخته و هم شخص او پیروز است.
رئیس جمهور گفت: اما گاهی حق پیروز می شود ، اما شخص در فشار قرار می گیرد. در صلح، قرارداد صلح و نرمش در مقابل نیروی مقابل آنجا که بحق و صحیح است، حق را پیروز می سازد، هرچند ممکن است فرد با فشارهایی روبه‌رو شود.


روحانی در کنگره امام حسن
  * در این کنگره که با حضور صدها تن از شخصیت‌ها، پژوهشگران و صاحبنظران عرصه دین و فرهنگ، ازجمله حدود 50 مهمان خارجی از 33 کشور جهان به مدت دو روز برگزار می‌شود، 70 مقاله از 130 مقاله ارسال شده به کنگره، در نشست‌های عمومی و تخصصی مطرح می شود. * در این کنگره نخستین دانشنامه مجازی مکتب اهل بیت (ع) (ویکی‌شیعه) به شش زبان بین‌المللی رونمایی می‌‌شود. علاوه بر این، هشت جلد کتاب شامل چهار جلد مجموعه مقالات، یک جلد مجموعه سخنان امام حسن مجتبی(ع)، دیوان اشعار به عنوان کرامت به صورت یک جلد کتاب مستقل به زبان عربی، یک جلد ادعیه و یک جلد با موضوع مقایسه صلح امام حسن و قیام امام حسین (علیهما السلام) رونمایی خواهد ‌شد.
این کنگره را مجمع جهانی اهل بیت (ع) با همکاری نهادهای فرهنگی کشورمان برگزار کرده است.


یک شنبه ۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن