تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802745955




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست علمی ویژه مبلغان اعزامی به زندانها درقم برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نشست علمی ویژه مبلغان اعزامی به زندانها درقم برگزار شد قم - ایرنا - نشست علمی کاربردی ویژه مبلغان اعزامی به زندان های سراسر کشور عصر شنبه در قم برگزار شد.


به گزارش ایرنا، رییس دفتر پژوهش های اسلامی زندان های کشور،
دراین نشست گفت: روحانیان مستقر در زندان ها که کار فرهنگی در این محیط انجام می دهند یکی از سخت ترین کارها را بر عهده دارند.
حجت الاسلام و المسلمین ˈسید محمد رضا حسینیˈ با بیان اینکه فعالیت و نوع تبلیغ در فضای زندان متفاوت است، اظهار کرد: مبلغان باید علم و اطلاعات خود را به روز کنند تا بتوانند در امر مهم تبلیغ به نحو احسن فعالیت خود را انجام دهند.
وی با بیان اینکه درخشیدن روحانیون درخشیدن اسلام است، گفت: با آموزش احکام و معارف اسلامی باید اوقات فراغت زندانیان را به بهترین شکل ساماندهی کرد.
وی همچنین اعلام کرد که دفتر پژوهش های اسلامی زندان های قوه قضاییه از پایان نامه های حوزوی و دانشگاهی در زمینه شیوه و روش های تبلیغ در زندان ها حمایت می کند.
معاون بررسی و پیشگیری دادسرای ویژه روحانیت و حوزه قضایی قم نیز در این نشست گفت: طلاب و روحانیون رسالت سنگینی را برعهده دارند چرا که وارد جریانی شده اند که هادیان بشر یعنی انبیای الهی (ع)، ائمه اطهار (ع) و بزرگان تاریخ شیعه همچون شیخ مفید و امام خمینی (ره) در این عرصه بوده اند.
حجت الاسلام و الملسمین ˈغلامرضا فقیه خراسانیˈ با بیان اینکه از بزرگترین وظایف روحانیت ˈتبلیغˈ است، خاطرنشان کرد: رساندن احکام الهی به دلها و تاباندن نور درخشان آن بر جانها از وظایف مبلغان دینی است.
وی با بیان اینکه باید دلها را با موعظه زنده کرد، گفت: حرکت شما باید نمایانگر تقوا، زُهد، پاکدستی، وَرَع و مردمی بودن باشد که همین امر یک تبلیغ است.
وی با اشاره به فضای متفاوت زندان در امر تبلیغ تاکید کرد: مبلغان باید این فضا را بخوبی بشناسند.
ˈجعفر رحمانیˈ از استادان دانشگاه المصطفی نیز در این نشست اظهار داشت: برای بهتر انجام دادن امر تبلیغ نیازمند هستید تا دانش و مهارت های خود را کامل، بهسازی و به روز کنید.
وی با بیان اینکه برای کسب موفقیت باید قابلیت افزایی کرد، گفت: تحقق این امر در گروی در اختیار قرار داشتن دانش است.
وی در رابطه با ˈتبلیغ رابطه مدارˈ اظهار کرد: در این نوع تبلیغ علاوه بر برقراری ارتباط باید آن را ˈحفظˈ و برای ˈنگهداریˈ آن تلاش کنید در این صورت با توسعه روابط در نهایت جذب صورت می گیرد.
رحمانی ، با بیان اینکه این نوع تبلیغ دارای چهار مرحله ˈآگاهیˈ، ˈاکتشافˈ، ˈگسترشˈ و ˈتعهدˈ است، گفت: پژوهش ها نشان می دهد که تبلیغ اجباری نتیجه بخش نیست و با جذب مخاطب باید او را خواهان فراگیری مطالب کرد.
حجت الاسلام و المسلمین ˈاحمد روستا زادهˈ معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز در این نشست بر لزوم گسترش معارف اسلامی و فرهنگی غنی اهل بیت (ع) تاکید کرد و تبیین و آموزش معارف و احکام اسلامی را از وظایف مبلغان برشمرد.
مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبیلغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز در حاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: برای ماه مبارک رمضان و فصل تابستان امسال 120 مبلغ به زندان های سراسر کشور اعزام می شوند.
حجت الاسلام و المسلمین ˈسید غلام عباس موسویˈ اظهار کرد: با توجه به اینکه این کار چندین سال است که برای زندان های مختلف کشور انجام می شود، بازخورد مثبتی داشته و تقاضاهای زیادی در این زمینه برای اعزام روحانی به زندانها داریم.
وی با اشاره به فضای ویژه زندانها خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم مبلغانی که توانمندی و سابقه تبلیغ زیاد دارند و نیز مبلغ هایی که دارای تخصص در امور روانشناسی و تربیتی هستند را به زندان ها اعزام کنیم.
وی با بیان اینکه در این زمینه به 120 نفر مبلغ نیازمند هستیم، تاکید کرد: مبلغان داوطلب با مراجعه به سامانه ˈسمتاˈ (سامانه مدیریت تبلیغات اسلامی) به نشانی http://samta.ir ف ما را در این زمینه یاری کنند.
این نشست با همکاری معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و دفتر پژوهش های اسلامی زندان های کشور با شرکت مبلغان اعزامی به زندان های سراسر کشور در سالن اجتماعات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم برگزار شد. ک/2
7406/ 550/

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن