تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819187417




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه همدان:نهادینه شدن ارزش ها در جامعه نیازمند ابزار تبلیغی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امام جمعه همدان:نهادینه شدن ارزش ها در جامعه نیازمند ابزار تبلیغی است همدان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان اظهار داشت: نهادینه شدن ارزش ها در جامعه نیازمند ابزار تبلیغی و اطلاع رسانی است و روحانیون، علما و هیات های مذهبی طلایه داران تبلیغ دین اسلام هستند.


به گزارش ایرنا آیت الله ˈغیاث الدین طه محمدیˈ روز شنبه همزمان با روز تبلیغ و اطلاع رسانی در دیدار با مسوولان و کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان اظهار داشت: تلاش در عرصه تبلیغات یک اولویت است و کار کردن در این عرصه برای پیشبرد اهداف اسلام در جهان ضروری است.
وی با بیان اینکه در دنیای امروز هزاران دستگاه اطلاع رسانی قوی برنامه های مبتذل و زهر آلود خود را به خورد مردم می دهند افزود: کار تبلیغ بسیار دشوار است و سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر دستگاه های متولی باید با تمام توان برای اعتلای دین مبین اسلام و شریعت محمدی تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان اضافه کرد: با توجه به اینکه فرقه های نوظهور وهابیت و سلفی، تمام توان خود را برای گسترش عقاید خرافی خود به کار گرفته اند ، عرصه تبلیغ دین اسلام کار خطیر و دشواری است که تنها ایمان واقعی به دین خدا می تواند یاری رسان در انجام این وظیفه مهم باشد.
آیت الله محمدی تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، اقتصاد و فرهنگ اولویت همه برنامه های کشور است و تا فرهنگ نباشد اقتصاد راه به جایی نمی برد.
وی بازنگری در برنامه ها و فعالیت های فرهنگی در تمام سازمان های سیاستگذار را امری واجب دانست و هیات های مذهبی، روحانیون، علما و فعالان مذهبی را زمینه ساز ترویج فرهنگ غنی اسلامی در کشور و جهان عنوان کرد.
وی با انتقاد از نامطلوب بودن وضع حجاب و عفاف در جامعه گفت: دستگاه های تبلیغی و فرهنگی باید در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب که زمینه ساز رفع بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی است تلاش کنند.
وی با بیان اینکه بودجه سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان بسیار محدود است افزود: هزینه کردن در برنامه های تبلیغی و دینی نوعی سرمایه گذاری است که می تواند موجب کاهش معضلات و مشکلات اجتماعی و کاهش پرونده های قضایی در دادگستری شود.
وی در ادامه گفت: بستر سازی برای تبلیغات دینی یکی از کارهای ارزشی سازمان تبلیغات اسلامی است که باید به آن اهتمامی ویژه شود.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان نیز در این دیدار اظهار داشت: جایگاه تبلیغات در دیدگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامی بسیار ویژه است و در این زمینه الگو بودن سازمان تبلیغات اسلامی برای دستگاه های دیگر یک ضرورت است که باید در این راستا برنامه ریزی و تصمیم سازی شود.
حجت الاسلام ˈعلی دشتکیˈ افزود: فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان برنامه محور است که بر اساس محور 14 گانه فرهنگی و دینی به عنوان نقشه راه تهیه شده و برنامه پنج ساله بر اساس این محور ها تدوین شده است.
وی با بیان اینکه سرانه فرهنگی دینی در استان همدان بسیار پایین است تاکید کرد: توجه مسوولان به مباحث فرهنگی یک ضرورت است که باید در اولویت اول و دوم سیاستگذاری ها و برنامه ریزی ها قرار گیرد.
وی گفت:تحکیم و تقویت اعتقادات مردم آسیب های اجتماعی را به حداقل می رساند و در این راستا در سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان 42 هزار نفر روز در سال گذشته برنامه تبلیغی اجرا شده است.
دشتکی با بیان اینکه 70 هزار نفر در سال گذشته در برنامه های تبلیغی و فرهنگی مساجد استان شرکت کردند افزود: 90 درصد از برنامه های تبلیغی در مساجد و هیات های مذهبی و 10 درصد نیز در فضاهای مجازی انجام شده است.
سازمان تبلیغات اسلامی در سال 1360به فرمان امام خمینی (ره) با هدف اعتلای فرهنگ ناب اسلامی و تبلور حیات معنوی و تبیین و ترویج شاخص های اعتقادی تاسیس شد.
7529/576

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




31/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن