تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803033629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش 18 درصدی سرقت در گلستان/ اعتیاد به پشت در خانه‌ها رسیده‌است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > گلستان شعبانی اعلام کرد:
افزایش 18 درصدی سرقت در گلستان/ اعتیاد به پشت در خانه‌ها رسیده‌است
گرگان – خبرگزاری مهر: معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان گلستان گفت: میزان سرقت‌های گلستان در سال 92 نسبت به سال گذشته 18 درصد افزایش پیدا کرده است.



به گزارش خبرنگار مهر، حسین شعبانی صبح جمعه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و مدیران فرهنگی، ابراز کرد: اعتیاد تاثیر بسیار زیادی در وقوع جرم دارد به طوری که 74 درصد از افرادی که به جرم سرقت روانه زندان می شوند معتاد هستند. وی افزود: همچنین  82 درصد از افرادی که برای اولین بار به زندان آورده می شوند اعتیاد دارند و این عوامل نشان می دهد که اعتیاد در زمینه وقوع جرم بسیار موثر است، بسیاری از افراد به سمت مواد مخدر صنعتی کشیده می شوند و در این دوران باید تلاش کنیم تا با ابزارهای عصر جدید آشنا شویم و با آنها برای کارهای فرهنگی مقابله کنیم. کاهش سن وقوع جرم در گلستان/اعتیاد به پشت در خانه‌های ما رسیده است شعبانی با اشاره سن وقوع جرم در گلستان اظهار داشت: سن وقوع جرم در گلستان در گذشته 35 سال بود که هم اکنون بخصوص  در حوزه سرقت کاهش یافته است، باید همه افراد جامعه بدانند که پیشگیری از وقوع جرم وظیفه همگانی است و نهادها و دستگاه‌های اجرایی  باید در جهت کاهش این موضوع و کاهش مشکلات باید تلاش کنند و آموزش و توانمند سازی را در برنامه های خود قرار دهند. وی با بیان اینکه باید موضوع اعتیاد را جدی گرفت، تصریح کرد: در حال حاضر اعتیاد تا پشت در خانه‌های ما نیز آمده و ممکن است جوانان و نوجوانان ما را گرفتار کند  و با توجه به اینکه اعلام می کنند اعتیاد در استان مهار شده است اما  بیشتر افراد به صورت تفننی مصرف می کنند. این مسئول با اشاره به دیگر جرائم بیان داشت: در سال 90 و 91 در زمینه تهدید و توهین شفاهی در کشور رتبه اول را داشته‌ایم و این نشان می‌دهد که جمعیت استان گلستان مستعد آسیب است و در برخی از جرائم همچون تصادفات هر چند امسال کاهش داشته‌ایم اما سال گذشته تصادفات زیاد بود و نشان دهنده این است که آستانه تحمل مردم ما در استان پایین است.

گلستانی‌ها رتبه اول شکایات را دادگستری‌ها در کشور دارند

وی درارتباط با پرونده‌های ارائه شده به دادگستری اذان داشت: در سال 91 به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت استان ، نه هزار پرونده در دادگستری ها تشکیل شده است و همچنین در شش ماهه ابتدای سال 91 نیز از هر 100 هزار نفر 4500 پرونده تشکیل شده است. حسین شعبانی افزود: با توجه به اینکه دو درصد جمعیت کشور در استان گلستان زندگی می‌کنند در زمینه تشکیل پرونده در دادگستری‌ها رتبه اول را درکشور داریم. کاهش شش درصدی ازدواج و افزایش طلاق در گلستان وی  با بیان اینکه واقعه طلاق در استان در حال افزایش است، یادآور شد: در سال 92 در استان واقعه طلاق  9،9 دهم درصد افزایش یافته و همچنین واقعه ازدواج شش درصد کاهش داشته است که در کل 15 درصد هم در کاهش ازدواج و هم در افزایش طلاق عقب هستیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان ادامه داد: سن طلاق در بین دختران در استان گلستان بین 19 تا 24 و در بین پسران 24 تا 29 سال است  و این در حالی است که این جوانان باید در این سن به بهترین شرایط برسند اما با واقعه طلاق روبر می شوند.

وی عدم یادگیری مهارت های اساسی و صحیح زندگی در بین جوانان را یکی از عوامل اصلی طلاق عنوان کرد و تاکید داشت: متاسفانه جوانان از آستانه تحمل پایینی برخوردار هستند  و برخی از آنها نمی دانند که وقتی وارد زندگی می شوند چگونه باید رفتار کنند و همچنین حس مسئولیت پذیری در بین پسران بسیار پایین آمده است.

سه هزار شبکه ماهواره ای برای جوانان برنامه ریزی می کنند

وی اضافه کرد: به دلیل وجود اختلافات خانوادگی نتوانسته ایم فرزندانمان را برای زندگی مشترک آماده کنیم  و این در حال است که در حال حاضر حدود سه هزار کانال ماهواره ای  برای  مردم ایران برنامه ریزی می کنند  و چرا کشورهایی که از ورود دارو به ایران جلوگیری می کنند  این تعداد شبکه ماهواره ای را رایگان در اختیار مردم می گذارند. شعبانی تصریح کرد: نمی توان با تسلط به طور به مقابله با ماهواره و دیگر جرائم پرداخت بلکه باید در این حوزه به وسیله برنامه های فرهنگی و خود مردم مسائل را حل کنیم و دستگاه های فرهنگی نیز باید بتوانند برنامه های بهتری را طراحی و اجرا کنند. وی افزود: دشمنان سنگرها ره به پشت در خانه ها آورده اند و باید تلاش کنیم تا این سنگر ها را به بیرون هدایت کنیم.


۱۳۹۳/۳/۳۰ - ۱۱:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن