تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 4 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):بار الها... باطل را از درون ما محو نما و حق را در باطن ما جاى ده. زيرا كه ترديدها...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801858583




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مجلس: توقف توزیع بنزین مجتمع های پتروشیمی اقدام درستی بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده مجلس: توقف توزیع بنزین مجتمع های پتروشیمی اقدام درستی بود اردبیل - ایرنا- عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته بنزین تولید شده در مجتمع های پتروشیمی داخل کشور که پیش از این مصرف می شد غیر استاندارد و بیماری زا بوده و توقف توزیع آن اقدامی درست می باشد.


کمال الدین پیرموذن روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نمایندگان عضو فراکسیون محیط زیست صبح چهارشنبه با حضور مسوولان دولتی موضوع بنزین بیماری زا ، وضعیت سلامت برنج های داخلی و خارجی و نیز علت مرگ بیش از 5/1 میلیون قطعه ماهی سد فشافویه را به دقت بررسی کردند
وی افزود: نمایندگان مجلس در این جلسه تاکید کردند که هر گونه بنزین مصرفی تولید داخلی و وارداتی باید استاندارد و عاری از هرماده خطرزا برای مردم باشند.
پیرموذن یادآورشد: بر اساس بررسی های بعمل آمده و اعلام مسوولان ذیربط ، هم اکنون بنزین مصرفی در سطح کشور و نیز برنج های داخلی و خارجی سالم بوده و نگرانی خاصی در این زمینه برای مردم وجود ندارد.
به گفته وی بنزین های مصرفی در برخی از کلان شهرهای ایران که بر اساس استاندار یورو 4 تامین شده کاملا استاندارد بوده و در کوتاه مدت باید در تمامی مناطق کشور از این بنزین استفاده شود.
عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این جلسه همچنین بر لزوم ضرورت تامین نیاز گازوییل استاندارد خودروهای سنگین تاکید شد، گفت: فراکسیون محیط زیست نسبت به سلامت مردم حساس بوده و با جدیت بر این امر نظارت می کند.
پیرموذن افزود: پیشتر در آزمایش 36 نمونه برنج داخلی تنها یک مورد مشکوک به وجود آرسینیک مشاهده شده بود و برنج تولید داخل از این نظر کاملا سالم می باشد.
به گفته وی، بر اساس اعلام وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در گذشته 8 نوع برنج وارداتی آلوده به آرسینیک تشخیص داده شده بود اما با نظارت بیشتر و بررسی های جدید این نگرانی ها رفع شده و برنج های وارداتی نیز سالم هستند.
او اظهار کرد: سازمان استاندارد هم اکنون فاقد تجهیزات لازم برای تشخیص آلودگی برنج به آرسینیک می باشد و در این زمینه تاکید شد که این مشکل در کوتاه مدت حل گردد.
پیرموذن به علت مرگ نزدیک به دو میلیون قطعه ماهی در سد فشافویه اشاره کرد و افزود: عامل این حادثه زیست محیطی، شخص بهره بردار بوده است.
وی اظهار کرد: سد فشافویه ظرفیت 200 هزار قطعه ماهی را دارد که بهره بردار نزدیک به یک میلیون و 600 هزار قطعه یعنی هشت برابر ظرفیت، ماهی ریخته و به علت کمبود اکسیژن ماهی ها دچار خفگی و تلف شده اند.
به گفته وی پیرموذن، در این زمینه نباید از موضوع سرازیر شدن فاضلاب شهرک بابان به سد نیز به سادگی عبور کرد.
عضو فراکسیون محیط زیست همچنین وضعیت شبکه فاضلاب و تصفیه خانه های شهرک های تازه تاسیس مهر در سطح کشور را بسیار نگران کننده دانست و گفت: اگر در این زمینه اقدام عاجل صورت نگیرد در آینده نزدیک فاجعه انسانی بوقع خواهد پیوست.
پیرموذن به شهرک مهر پردیس اشاره کرد و افزود: در طراحی ها برای این شهرک سکونت جمعیتی حدود 200 هزار نفر پیش بینی شده بود که هم اکنون این تعداد به 800 هزار نفر افزایش یافته است.
به گفته وی ، این افزایش در حالی است که شهرک مهر پردیس از داشتن شبکه فاضلاب و تصفیه خانه مناسب بی بهره است و ممکن است آب های آلوده به سفره های زیرزمینی نفوذ کرده و به طریقی موجب آلوده شدن آب شرب مردم شود.
عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت بسیاری از شهرک های تازه تاسیس در این زمینه مشابه است و اگر اقدام اساسی صورت نگیرد می تواند به یک فاجعه بزرگ در کشور منجر شود.
530

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن