تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات قدرت، انصاف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801559366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر ارشاد: پیش نویس قانون تبلغات تقدیم دولت شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون وزیر ارشاد: پیش نویس قانون تبلغات تقدیم دولت شده است کرمان - ایرنا - معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پیش نویس قانون تبلیغات در کمیسیون لوایح دولت در حال بررسی است و امیئ داریم تا یکماه دیگر به مجلس فرستاده شود.


به گزارش ایرنا، حسین انتظامی روز سه شنبه در جمع مدیران کانون های آگهی و تبلیغات کرمان افزود: ما تاکنون قانون تبلیغات نداشتیم و تنها چند تا آیین نامه متنوع توسط شورای انقلاب و یا توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود داشت.
وی ادامه داد: یکی از اشکالات ما این است که سلسله مراتب را توجه نمی کنیم، در قانون اساسی یک حرف می زنیم و در قانون بودجه و در قانون برنامه هم یک حرف دیگر می زنیم.
انتظامی خاطرنشان کرد: ما یک برنامه توسعه می نویسیم و توسعه پیدا نمی کند و از طرفی سند چشم انداز می نویسم و می گوییم در 20 سال آینده ما قدرت اول منطقه ای بشویم، اما ممکن است در آن تاریخ محقق نشود چرا که برنامه های جزئی، قوانین موضوعه و دستورالعمل ها متکی به این نیست.
وی ادامه داد: نظام به این نتیجه رسیده که برود به سمت خصوصی سازی تا تحول اقتصادی اتفاق بیفتد و لذا منجر شد به این که در چند سال پیش سیاست های کلی اصل 44 در مجمع تشخصی مصلحت نظام تصویب و توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در 24 بند ابلاغ شد.
انتظامی بیان کرد: در عمل آن اهداف سیاست ها اجرا نشد و ما از این سیاست ها خیلی داریم! یکی از سیاست هایی که اخیرا ابلاغ شده و یک اجماع جدی بین رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس و دولت وجود دارد سیاست های اقتصاد مقاومتی است که 24 بند است.
وی تصریح کرد: در آنجا به این نکته تصریح شده که ما برای مقاوم سازی اقتصاد خودمان ما باید نگاه درونزا و برون نگاه داشته باشیم که درونزا همان اتکا به مردم است.
معاون وزیر ارشاد ادامه داد: دولت برای اینکه به مطبوعات این پیغام را بدهد که من به شما توجه دارم می آید معاون مطبوعاتی را از بین نماینده خود مطبوعات انتخاب می کند این که نباید شعار باشد و در همه عملیاتی که ما دنبال می کنیم و در هر وزارتخانه ای باید جلوه گری کند.
انتظامی درباره حل مسئله مالیات مترتب بر صنوف زیرمجموعه این معاونت گفت: اعضای صنف باید این موضوع را بررسی و نظر خود را پیشنهاد دهند تا ما هم در وزارت اقتصاد آن را پشتیبانی کنیم، در غیر اینصورت بحث مالیاتی را نمی توانیم حل کنیم.
وی ادامه داد: یکی از مسایل مطبوعات دو هفته پیش حل شد که آن هم معافیت کامل مطبوعات از مالیات بر ارزش افزوده بود.
وی اظهار کرد: در سالهای گذشته مطبوعات همواره به بند ˈلˈ قانون مالیات های مستقیم اشاره می کردند و سازمان مالیاتی هم برای این صنف مالیات می نوشت.
انتظامی گفت: در این رابطه مسیری طی شد که با بخشنامه خود مالیاتی به زیر مجموعه آنها ابلاغ شد و این یک پیروزی بزرگ و بی نظیر برای مطبوعات بود.
وی با اشاره به وضعیت مووسسات تبلیغاتی اضافه کرد: ما بیشترین تعداد حزب را در کشور در مقایسه با دیگر کشورها داریم، چرا که هر دو سه نفری با هم جمع شده اند و گفته اند حزب تشکیل دهیم و پس از پیگیری در کمیسیون 10 مجوز حزب داده اند و در مدت دو روز هم برای انتخابات مجلس یا رییس جمهوری دو تا پوستر چاپ کرد ه اند و اسمشان را پایین صفحه نوشته اند! این که حزب نیست تشکل هایمان هم همین گونه است!
انتظامی در ادامه گفت: بحث اقتصاد مقاومتی فرهنگ کار مردمی است، ممکن است که بگویید ما اتحادیه نمی توانیم تشکیل دهیم، آنها مشکل ما است و باید حل کنیم.
وی تصریح کرد: بعد این انجمن های صنفی جمع می شوند و بحثی که ما راجب به خانه مطبوعات داریم 30 تا در 30 استان می شوند و یک مرکز از خودشان در می آورند و از آن تبعیت می کنند و آن وقت در شواری کانون های تبلیغات به آن صنف صندلی می دهیم و بعد آنجا می آیند و اظهار نظر می کنند.
انتظامی در این نشست که مسایل مووسسات تبلیغاتی را بررسی می کرد گفت: تا 20 روز آینده منتظریم تا همه به یک اجماع برسند و مشکلات جدی این حوزه را بگویند و باید مشکلات به صورت کلی باشد.
وی بیان کرد: باید هر موسسه در یک یا دو زمینه به صورت تخصصی کار کند و اگر بخواهد در همه زمینه ها کار کند این جور نمی شود کما اینکه این موضوع در مطبوعات هم وجود دارد و روزنامه ای که تخصصی در یک زمینه کار کند این خواننده تخصصی خود را دارد اگر شرکت های تبلیغاتی کار تخصصی کند می توانند سهم بیشتری از بازار را داشته باشند.
وی گفت: در بحث پروانه های کسب هم باید در همایش مطرح شود و راه حلی برای آن پیدا شود.
انتظامی تصریح کرد: وظیفه این دولت است که کار را تسهیل کند و یکی از اشکالاتی که کار مردم را طولانی می کند این است که دستگاه دیوانی بزرگ شده است، اما این دولت به دنبال تسهیل امور است.
وی خاطرنشان کرد: در بحث زبان فارسی در کانون های تبلغیاتی ما قانون داریم و آن هم قانون منع واژگان بیگانه است.
وی گفت: زبان فارسی یکی از عناصر هویت بخش ملی ما محسوب می شود و بعد امنیت ملی برای ما دارد و می تواند برای ما قوام ببخشد و مسوولان کشور هم بر آن تاکید دارند.
انتظامی تاکید کرد: فرهنگ و سبک زندگی مردم را رسانه ها و تبلیغات می سازند.
وی ادامه داد: اینکه متاسفانه سبک زندگی ما سبک زندگی ایرانی اسلامی نیست و من نمی گویم با جهان رابطه نداشته باشیم اما نباید خود باخته باشیم. وی به نقش مهم مطبوعات در فرهنگ سازی در جامعه اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم فرهنگ کار در جامعه نهادینه شود، مطبوعات می توانند این کار را انجام دهند.
معاون وزیر ارشاد همچنین بیان کرد: درباره آگهی نامه های مطبوعات دو اشتباه همزمان انجام می شود که یکی از طرف شما و یکی هم از طیف مطبوعات اول آنکه از طرف مطبوعات انجام می شود، انتشار بخشی از صفحات یک نشریه به صورت مجزا ممنوع است و این مطابق قانون مطبوعات است.
انتظامی تصریح کرد: ویژه نامه های روزنامه های سراسری نباید از 30 درصد بیشتر باشد و این بخاطر این است که از نشریات محلی حمایت شود.
وی بیان کرد: حال اشکال موسسات تبلیغاتی نیز این است که آگهی نامه به معنی نیازمندیها نیست بلکه آگهی نامه ها، تجاری است و بزودی در نشستی جمع بندی می شود و در یک استان جلوی آن گرفته می شود.ک/2
7444/2624

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن