تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا براى تو روزه گرفتيم و با روزى تو افطار مى كنيم پس آن را از ما بپذير، تشنگى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801560435




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر ارشاد: تنها 4 دهم درصد از اعتبارات کشور به وزارت ارشاد اختصاص دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون وزیر ارشاد: تنها 4 دهم درصد از اعتبارات کشور به وزارت ارشاد اختصاص دارد قم ـ ایرنا ـ معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تنها چهار دهم درصد از کل اعتبارات کشور به وزارت ارشاد اختصاص دارد .


به گزارش ایرنا، ˈعلی اصغر کاراندیشˈ عصر دوشنبه در جمع مسوولان انجمن ها و تشکل های هنری استان قم افزود:شکوه و زرق و برق جشنواره های مختلف سینمایی، موسیقی و تئاتر یا نمایشگاه کتاب، در برخی این تصور را ایجاد کرده است که وزارت ارشاد از غنای مالی برخوردار است.
وی گفت: جشنواره ها و جایزه ها و تبلیغات و رفت و آمدهای آن نباید ما را غافل کند که برخی اصحاب هنر در کشور زندگی می کنند که حتی برای زندگی روزمره دچار مشکل هستند.
کاراندیش ادامه داد : وقتی می گوییم که یک مدیر ارشاد در فلان شهرستان به دلیل نبود امکانات، با خودروی شخصی کار اداری انجام می دهد، برخی باور نمی کنند و نگاهشان به پدیده هایی چون جشنواره هاست.
وی تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با گستره بسیار زیاد فعالیت ها و دهها معاونت و سازمان تابعه، بودجه بسیار کمی دارد که امیدواریم با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درخصوص جایگاه فرهنگ و نیز برنامه های دکتر روحانی، این اعتبارات در سال آینده افزایش یابد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یکی دیگر از مشکلات وزارت متبوع خود را عدم توزیع عادلانه بودجه اندک در بخش های مختلف تابع وزارتخانه دانست و گفت: در ماههای اخیر در حال تلاش برای اصلاح این روند هستیم.
کاراندیش گفت: درحال حاضر 80 درصد اعتبارات ما در تهران هزینه می شود که امسال این شرایط تغییر خواهد کرد و ما بر خلاف گذشته که بر اساس جدول اقدام به پرداخت اعتبارات می کردیم، بر اساس برنامه، بودجه تخصص خواهیم داد.
وی، تخصیص بودجه بر اساس برنامه ارائه شده و کنترل و نظارت بر حسن اجرای این برنامه ها را از اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواند و گفت: این سیاست در استانها نیز اجرا خواهد شد و پول را بر اساس برنامه خواهیم داد.
معاون وزیر ارشاد در بخش دیگری از سخنانش، واگذاری تدریجی امور به بخش خصوصی در کنار حمایت از آن را از سیاست های وزارتخانه متبوع خود ذکر کرد.
وی در این جلسه همچنین از اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار به انجمن های هنری استان قم خبر داد و گفت: این یک کمک اولیه برای شروع کارهاست و ان شاء الله در آینده علاوه بر اعتبارات عمومی، کمک های بیشتری به این بخش خواهد شد.
کاراندیش در بخش دیگری از سخنانش به جایگاه قم از بعد دینی، انقلابی و چاپ و نشر اشاره کرد و گفت: در تخصیص اعتبارات به قم قطعا باید نگاه متفاوتی داشته باشیم و از گسترش فعالیت های مفید و موثر در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری حمایت کنیم.
وی بیمه هنرمندان را از دیگر برنامه های جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از این قشر تاثیر گذار عنوان کرد.
دراین جلسه، مسوولان انجمن ها و تشکل های هنری استان قم نیز مسائل و مشکلات بخش های خود را تشریح و خواستار حمایت بیش از پیش دولت از آموزش و فعالیت های هنری در استان قم شدند.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه در سفری یک روزه به قم با استاندار و برخی از علما دیدار و گفت و گو کرد و از روند برخی طرح های عمرانی اداره کل ارشاد از جمله تالار مرکزی شهر قم بازدید کرد. ک/2
7403 / 380/ 1917

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن