تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801200205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمریکایی‌ها سردار سلیمانی را مسئول شکست خود در عراق می‌دانند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: شکستی که رسانه‌ای نمی‌شود؛
آمریکایی‌ها سردار سلیمانی را مسئول شکست خود در عراق می‌دانند
دکستور فیلکینز نویسنده نشریه نیویورکر با بیان این مطلب، می‌گوید: سردار سلیمانی با مذاکرات پشت پرده، دو چالش اصلی عراق در سال 2010 را حل کرد؛ همچنین وی معتقد است آمریکایی‌ها قبول دارند که سردار سلیمانی آنها را از عراق بیرون کرد، اما شرم دارند که این حقیقت را به طور عمومی بیان کنند.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، یک افسر سابق سازمان جاسوسی آمریکا سیا، سردار سلیمانی را قدرتمندترین نیروی فعال در منطقه خاورمیانه معرفی کرده است.

دکستور فیلکینز نویسنده نشریه نیویورکر با بیان این مطلب، می‌گوید: سردار سلیمانی با مذاکرات پشت پرده، دو چالش اصلی عراق در سال 2010 را حل کرد: اختلاف ده ماهه احزاب و گروه‌ها بر سر انتخاب دولت و تصمیم‌گیری درباره خروج نظامیان آمریکایی از عراق. در نتیجه این تصمیمات، نوری المالکی نخست وزیر عراق باقی ماند، جلال طالبانی رئیس‌جمهور شد و دولت عراق به خروج نظامیان عراق رای داد؛ که تمامی این تحولات موجب افزایش نفوذ ایران در عراق شد.

وی معتقد است آمریکایی‌ها قبول دارند که سردار سلیمانی آنها را از عراق بیرون کرد، اما شرم دارند که این حقیقت را به طور عمومی بیان کنند.


فیلکینز می‌گوید: یک مقام سابق عراق به من گفت: ما به آمریکایی‌ها می‌خندیم. سردار سلیمانی کاملا آنها را غافلگیر کرد. در اثر برنامه‌ریزی‌های سردار سلیمانی، ایاد علاوی از سیاسیون حامی آمریکا که بیشتر کرسی‌های پارلمان عراق را به دست آورده بود، مجبور شد نخست‌وزیری را به مالکی واگذار کند.


فیلکینز می‌گوید: آمریکایی‌ها علاوی را مجبور کردند به نفع مالکی کنار برود. علاوی به من گفت که جو بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا به او زنگ زد و از او خواست که از نامزدی نخست‌وزیری کنار بکشد.


منبع: مشرق نيوز




تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن