تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803782504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسي عدم فعاليت شرکت حمل‌ونقل بين‌المللي در لرستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ خرداد ۱۳۹۳ (۱۳:۰ب.ظ)
در کميسيون حمل‌ونقل اتاق بازرگاني خرم‌آباد صورت گرفت؛ بررسي عدم فعاليت شرکت حمل‌ونقل بين‌المللي در لرستان کميسيون بازرگاني، حمل‌ونقل و امور گمرکي اتاق بازرگاني خرم‌آباد با موضوع بررسي مشکلات موجود بر سر راه فعاليت شرکت حمل و نقل بين‌المللي زاگرس‌ترابران شاپورخواست تشکيل جلسه داد.
رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد در ابتدا با اشاره به چگونگي راه‌اندازي اولين و تنها شرکت بين‌المللي در زمينه‌ي حمل‌ونقل در استان لرستان اظهار داشت: يکي از مسائلي که در حوزه‌ي توسعه‌ي صادرات غيرنفتي استان از سال‌هاي دور همواره وجود داشت، بحث عدم وجود يک شرکت بين‌المللي حمل‌ونقل براي استان بود که در زمان دولت قبلي از آنجا که هزينه‌اي براي آن‌ها نداشت، با اين مسأله به عنوان مطالبه‌ي بخش خصوصي موافقت گرديد.
حسين سلاح‌ورزي گفت: خوشبختانه با پيگيري‌هاي به عمل آمده بالاخره مجوز مربوطه براي استان صادر گرديد که البته تاکنون فعاليت چشمگيري در استان نداشته است.
وي افزود: بر همين اساس و از آنجا که شرکت مزبور گفته که در اين زمينه مشکلاتي دارد، از مديرعامل اين شرکت و همچنين مسئولان مربوطه در حوزه‌ي دولت و تشکل‌هاي غيرولتي دعوت کرديم تا به اين مسأله بپردازيم .
رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد با اشاره به اين‌که ضرورت دارد خودِ شرکت مربوطه عارضه‌يابي کند و دليل عدم استقبال واحدهاي درون استان را از خدمات اين شرکت بررسي نمايد، اظهار داشت: بايد به واحدها و فعالان اقتصادي حق داد که هر جا قيمت پايين‌تر، خدمات بيشتر و بهتر وجود دارد و ترانزيت با سرعت خوبي انجام مي‌گيرد و شرکت به تعهدات‌اش پايبند است، به سمت وي بروند و اين مسأله، امر غيرمعمولي نيست.
حسين سلاح‌ورزي تأکيد کرد: هم در شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي و هم در کميته‌ي حمايت قضايي از توليد، يکي از مسائلي که همواره دنبال کرده‌ايم، بحث الزام دستگاه‌ها به استفاده از توليدات و خدمات درون استان بوده و در مورد شرکت حمل‌ونقل بين‌المللي زاگرس‌ترابران شاپورخواست هم هدف همين است.
وي افزود: اگر اين شرکت گمان مي‌کند مسأله مربوط به عدم معرفي و انجام اطلاع‌رساني دقيق و گسترده است، مي‌توان کارهايي کرد که مسائل موجود حل و فصل شود، اما اگر مسأله در جاي ديگري است که بايد خودِ شرکت عارضه‌يابي کند و دليل يا دلايل‌اش را به دست بياورد.
سلاح‌ورزي بيان داشت: اگر شرکت مزبور به هر حال به ميزاني که مديرعامل آن اذعان دارد رونق گرفته، ديگر نبايد چشم به راه کمک‌هاي دولتي باشد و خودش مشکلات زيرساختي‌اش را تا حدودي برطرف نمايد و از امکاناتي استفاده کند که در شأن اين رونق باشد.
رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد ادامه داد: با اين وجود، اتاق بازرگاني آمادگي دارد بر اساس قوانين و مقررات موجود، از هر گونه کمک و حمايتي در چارچوب‌هاي تعريف‌شده دريغي نداشته باشد
مديرعامل شرکت حمل‌ونقل بين‌المللي زاگرس‌ترابران شاپورخواست گفت: در حالي که کمتر از يک‌سال از راه‌اندازي اين شرکت مي‌گذرد، وارد فاز عملياتي شده‌ايم و در اين مدت‌زمان توانسته‌ايم 150 هزار تن کالا توسط اين شرکت ترانزيت کنيم.
مهران سليمي با ابراز تأسف از اين‌که درصد بسيار اندکي از اين مقدار کالا مربوط به استان لرستان بوده، افزود: اگر قرار بود فقط به داخل استان اکتفا و تمرکز کنيم، تا حالا بايد کارمان را تعطيل مي‌کرديم.
وي با اشاره به اشتغال سه‌هزار کاميون در اين شرکت تصريح کرد: خوشبختانه قراردادهاي بسيار مهمي با کشتيراني جمهوري اسلامي و جاهاي ديگر منعقد کرده‌ايم که براي شرکت نوپايي مثل زاگرس‌ترابران شاپورخواست موفقيت بسيار بزرگي محسوب مي‌شود.
سليمي با انتقاد از اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي مبني بر عدم فعاليت در درون استان لرستان بيان داشت: شرکت زاگرس‌ترابران شاپورخواست يک شرکت بين‌المللي است و اگر بخواهد به درون استان اکتفا کند، قادر به ادامه‌ي فعاليت نيست.
مديرعامل شرکت حمل‌ونقل بين‌المللي زاگرس‌ترابران شاپورخواست اظهار داشت: با وجود همه‌ي مشکلات و با دست خالي توانسته‌ايم اين حجم کالا را ترانزيت کنيم که در نوع خودش براي اين شرکت نوپا اتفاق بزرگي است.
مهران سليمي در مورد عدم استقبال واحدهاي درون استان در استفاده از خدمات اين شرکت هم گفت: با شروع کار شرکت، با تک‌تک واحدهاي توليدي مکاتبه کرده‌ايم که اين شرکت آمادگي ترانزيت کالاهاي‌شان را دارد، که البته بايد دليل عدم استقبال‌شان را از خودشان پرسيد.
وي به مشکلات زيرساختي موجود در استان هم اشاره کرد و گفت: با گذشت 5 ماه از مطرح کردن يک‌سري مشکلات اوليه مانند نبود برق و اينترنت و انعکاس آن به مسئولان، کماکان اين مشکلات به قوت خودشان باقي هستند و اقدامي صورت نگرفته است.
درادامه مديرکل حمل‌ونقل و پايانه‌هاي استان هم در ادامه با اشاره به اين‌که از قديم همواره از جانب تجار و بازرگانان بحث وجود يک شرکت بين‌المللي در لرستان مطرح بوده است، گفت: البته نه براي اين شرکت محدوديتي براي فعاليت در بيرون از استان وجود دارد و نه حتي ممنوعيتي براي فعاليت ساير شرکت‌ها در اين استان وجود دارد.
نصرت‌اله حيدري با تأکيد بر اين‌که البته وظيفه‌ي خودمان مي‌دانيم که از اين شرکت بومي حمايت کنيم، اظهار داشت: واقعيت اين است که کمک‌هاي دولتي سقف و اندازه‌اي دارد که شرکت مورد نظر نبايد وابسته به آن‌ها باشد و بايد بعد از آن از پس اداره‌ي خودش بربيايد.
وي افزود: در همين راستا اگر حيطه‌ي فعاليت به خارج از استان يا هر جاي ديگر گسترش پيدا کند، هيچ گونه ايرادي بر آن وارد نيست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن