تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820336961




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش نرخ کرایه تاکسی در برابر گرانی بنزین چیزی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر گرگان: افزایش نرخ کرایه تاکسی در برابر گرانی بنزین چیزی نیست خبرگزاری پانا: در نود و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر گرگان، لایحه طرح ساماندهی نرخ کرایه تاکسی گرگان با میانگین افزایش 22 درصدی مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت.
۱۳۹۳ يکشنبه ۴ خرداد ساعت 11:28



به گزارش خبرگزاری پانا: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر گرگان در نود و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص لایحه ساماندهی نرخ کرایه تاکسی، گفت: میانگین افزایش نرخ کرایه تاکسی شهر گرگان در برابر گرانی بنزین چیزی نیست. صفر علی پایین‎محلی با بیان اینکه تورم کشور بالای 40 درصد است و بنزین یارانه‎ای را دولت 75 درصد گران‎تر کرده است، اظهار داشت: اگر برای رانندگان تاکسی انگیزه ایجاد نکنیم ماشین‎ها را در پارکینگ منزلشان می‎خوابانند و سهمیه بنزین آن را به صورت آزاد می‎فروشند چرا که سود بیشتری برای آنان خواهد داشت! وی افزود: اگر تاکسی‎ها در شهر تردد نکنند مردم مجبور می‎شوند با ماشین شخصی کارهایشان را انجام دهند که در این صورت علاوه بر تبعات جبران‎ناپذیر آلودگی‎های صوتی و زیست‎محیطی امنیت فرزندان ما نیز زیر سوال می‎رود. رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه اکثر رانندگان تاکسی قشر آسیب‎پذیر و متوسط به پایین جامعه هستند، تأکید کرد: میانگین افزایش نرخ کرایه تاکسی در گرگان 22 درصد است که این در مقابل گرانی بنزین چیزی نیست. پایین‎محلی در پایان پیشنهاد طرح تک برَندی کردن تاکسی‎های شهری را ارائه داد و معتقد بود با این طرح نه تنها به قشر تاکسیرانان کمک می‎شود بلکه از بسیاری از آلودگی‎های زیست‎محیطی و حتی امنیتی شهرها کاسته می‎شود. افزایش 30 درصدی نرخ کرایه تاکسی در برخی موارد اجتناب‎ناپذیر است در ادامه جلسه، شهردار گرگان در رابطه با لایحه ساماندهی نرخ کرایه تاکسی گفت: میانگین افزایش نرخ کرایه تاکسی 25 درصد است اما با توجه به افزایش مدیریت شده‎ای که انجام شد برای اینکه پول خورد در جامعه کم است برخی مسیرها را تا 30 درصد افزایش دادیم و این اجتناب‎ناپذیر بود. حسین صادقلو اظهار داشت: تأخیر در تصویب این طرح جایز نیست و باید هر چه زودتر این موضوع مهم شهری ساماندهی شود. برخی نرخ‎های بالا شکسته شد رئیس کمیسیون اداری، مالی و بودجه شورای اسلامی شهر گرگان نیز در این باره خاطرنشان کرد: در تقریر این لایحه سعی شد مسیرهایی که نرخ کرایه‎ها به بالای یک‎هزار تومان می‎رسید به دلیل جلوگیری از تبعات اجتماعی شکسته شود. زهرا نورا از دیگر مواردی که در هنگام نوشتن لایحه در نظر گرفته شده به رُند کردن کرایه‎ها و تناسب کرایه‎ها با شلوغی مکان‎های مختلف شهر اشاره کرد. نورا همچنین در بخشی از سخنانش به تقسیم کار در شورا تأکید کرد و گفت: تقسیم کار باعث می‎شود هر فرد در حیطه‎ای مشخص ملزم و موظف به انجام مسئولیت‎ها شود. در افزایش نرخ کرایه تاکسی باید به شهروندان هم توجه کرد در پایان ناصر گرزین رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه بیشتر استفاده‎کنندگان از تاکسی قشرهای متوسط به پایین جامعه هستند، اظهار داشت: درست است که نرخ کرایه تاکسی‎ها باید همزمان با تمام کارکنان دولت افزایش پیدا کند اما این باید طوری مدیریت شود که به شهروندانی که از تاکسی استفاده می‎کنند هم فشار نیاید، از این رو افزایش 30 درصدی نرخ تاکسی منطقی نیست کما اینکه شهرستان‎های دیگر هم بیشتر از 25 درصد افزایش نداشته‎اند. تصویب طرح ساماندهی نرخ کرایه تاکسی در شورای شهر گرگان در نهایت این طرح در شورا به رأی گذاشته شد و طرح ساماندهی نرخ کرایه تاکسی گرگان با میانگین افزایش 22 درصد مورد موافقت اعضا برای ارجاع به فرمانداری قرار گرفت.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن