تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815943088




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش نرخ بهاي بليت اتوبوس و کرايه‌هاي تاکسي در مشهد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۲:۳۹ب.ظ)
با تصويب اعضاي شوراي اسلامي شهر مشهد صورت مي‌گيرد؛ افزايش نرخ بهاي بليت اتوبوس و کرايه‌هاي تاکسي در مشهد در بيست و سومين جلسه شوراي اسلامي شهر مشهد که به تصويب 12 نفر از مجموع 23 عضو حاضر در جلسه رسيد، به شهرداري مشهد اجازه داده شد بهاي بليت اتوبوس در سال 93 به ميزان 1000 ريال و نرخ بهاي کرايه تاکسي‌هاي شهر مشهد را به ميزان 30 درصد افزايش دهد.
به گزارش خبرگزاري موج از روابط عمومي شهرداري مشهد، براساس نظريه کميسيون برنامه‌، بودجه و امور اداري در بيست و سومين جلسه شوراي اسلامي شهر مشهد که به تصويب 12 نفر از مجموع 23 عضو حاضر در جلسه رسيد، به شهرداري مشهد اجازه داده شد بهاي بليت اتوبوس بخش سازماني را در سال 93 به ميزان 1000 ريال و نرخ بهاي کرايه تاکسي‌هاي شهر مشهد را به ميزان 30 درصد افزايش دهد.
در اين خصوص مخالفان به ارائه ديدگاه‌هاي خود پرداختند و موافقان نيز نظرات خود را مطرح کردند.
سيد جلال فياضي، عضو کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر مشهد بر ضرورت تعيين مکانيزم‌هاي تخفيف براي قشر ضعيف و کم‌درآمد جامعه تاکيد کرد و گفت: بهتر بود قبل از اجراي اين مصوبه و افزايش نرخ بهاي بليت اتوبوس و کرايه تاکسي‌ها از شيوه‌اي استفاده مي‌شد که اين اقشار هزينه کمتري بپردازند.
سيدعبدالکريم جوادي، نايب رييس کميسيون امور اقتصادي، سرمايه‌گذاري و مشارکت‌هاي شوراي اسلامي شهر مشهد نيز در مخالفت اين لايحه با اشاره به هدف دولت در اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها اظهار کرد: دولت با اجراي اين قانون به دنبال حمايت از قشر آسيب‌پذير جامعه است اما شوراي اسلامي شهر اقدام به افزايش کرايه تاکسي و اتوبوسي مي‌کند که همان قشر متوسط و ضعيف از اين وسيله حمل و نقل استفاده مي‌کنند؛ پس چه دليلي دارد که قيمت را 50 درصد افزايش دهيم؟
محمود هراتي، عضو کميسيون امور، فني عمراني و طرح ريزي شوراي اسلامي شهر مشهد در مخالفت گفت: اگر قرار باشد شهروندي از خدمات شهري استفاده کند بايد بهاي خدمات را بپردازد و نپرداختن آن اشکال شرعي دارد و حق‌الناس است.
محمدحسين جهانبخش، عضو کميسيون امور اقتصادي، سرمايه‌گذاري و مشارکت هاي شوراي اسلامي شهر مشهد عمده استفاده کنندگان از سيستم حمل و نقل عمومي را طبقه متوسط به پايين جامعه دانست و گفت: شورا براي تامين بودجه قطارشهري رقمي بين 1200 تا 1400 ميليارد تومان بر شهرداري تحميل مي‌کند و شهرداري را موظف به تامين اين بودجه نموده است. حال از همان جايي که اين بودجه تامين مي‌شود، رقم 40 ميلياردي درآمد ناشي از افزايش کرايه‌هاي اتوبوس نيز لحاظ شود و اين مبلغ تامين شود تا افزايشي در کرايه‌هاي اتوبوس ايجاد نشود.
در ادامه علي‌اصغر نخعي‌راد، مدير نظارت عاليه و ارزيابي شوراي اسلامي شهر مشهد در موافقت بحث افزايش نرخ بهاي کرايه تاکسي و بليت اتوبوس اظهار کرد: اين موضوع که با افزايش نرخ بهاي بليت اتوبوس و کرايه تاکسي مخالفت مي‌شود، همراهي با دولت نيست و نيازي هم نيست که افراد با اين کار همراهي خود را با دولت نشان دهند.
وي ادامه داد: دولت اقدام به افزايش بهاي حامل‌هاي انرژي کرده و بايد پول آن را به حساب مردم واريز کند يا به شهرداري‌ها ‌دهد تا به ارائه خدمات بپردازند. اين مساله به اندازه کافي روشن است و دولت نيز نگفته افزايشي در قيمت بليت و کرايه صورت نگيرد؛ بلکه تنها عنوان کرده که 2 ماهي اين امر متوقف شود و سپس افزايش صورت گيرد.
نخعي‌راد خاطرنشان کرد: مگر در موضوع آب، برق، گاز و تلفن شاهد افزايش نرخ نبوديم؟ دولت حقوق‌ها را نيز افزايش داده است چون سياست دولت حذف يارانه و سوبسيد است و اينکه عده‌اي با افزايش نرخ بليت مخالفت مي‌کنند در واقع با اين هدف دولت مخالفت مي‌کنند.
وي افزود: اين سخن مطلب درست و کارشناسي نيست چرا که هم‌اکنون شهرداري رقمي معادل هزار و 180 ميليارد تومان يارانه در قبال ارائه خدمات پرداخت مي‌کند و اگر با همين روش به پيش رويم چند سال ديگر بودجه شهرداري کفاف هيچ موردي را نمي‌دهد و از سوي ديگر يارانه دادن شهرداري تقابل با نظام و تصميمات دولت در حذف سوبسيد است.
اين عضو شوراي اسلامي شهر خاطرنشان کرد: همين افزايش 100 توماني بهاي بليت اتوبوس بسيار کمتر از نرخ واقعي هزينه‌هايي است که در حوزه حمل و نقل بر دوش شهرداري تحميل مي‌شود.
معاون برنامه‌ريزي و توسعه شهرداري مشهد در خصوص صحبت‌هاي مخالفان و موافقان افزايش نرخ بهاي بليت اتوبوس و کرايه تاکسي‌ها گفت: اگر قرار باشد در بودجه اتوبوسراني يا حوزه حمل و نقل کاهشي صورت گيرد، اين امر به هيچ‌وجه قابل قبول نيست چرا که ما با رويکرد افزايشي اقدام به برنامه‌ريزي کرديم و اعتبارات حوزه حمل و نقل هيچگاه کاهش نيافته است.
محمدمهدي برادران ادامه داد: کاهش اعتبارات و بودجه‌ها سبب کاهش سطح و کيفيت خدمات مي‌شود و ما به اعتراض فرمانداري اعتراض داريم و بايد گفت شهرداري از محل افزايش نرخ بهاي بليت سودي نمي‌برد که قرار باشد گرانفروشي کند.
وي تصريح کرد: قيمت تمام شده بليت درون‌شهري براي هر شهروند 750 تومان برآورد شده و اگر قرار باشد بخشي از اين هزينه از خود شهروندان اخذ نشود، بايد از بودجه ديگر بخش‌ها چون شهرسازي اين مهم تامين شود.
در نهايت با راي‌گيري‌ صورت گرفته تعداد 12 نفر به اين نظريه راي موافق دادند و بدين ترتيب پس از موافقت فرمانداري، کرايه‌هاي تاکسي به ميزان 30 درصد و نرخ بهاي بليت اتوبوس به ميزان 100 تومان در بخش سازماني و خصوصي افزايش مي‌يابد.
در ادامه اعضاي شوراي اسلامي شهر مشهد به نظريه‌اي راي دادند که بر اساس آن با اختصاص 400 ميليون ريال به شوراي عالي استان و 500 ميليون ريال براي شوراي عالي شهرستان موافقت کردند.
نهضت کلنگ‌زني مسجد را با قوت ادامه دهيد
در ابتداي اين جلسه رييس شوراي اسلامي شهر مشهد با اشاره به کلنگ‌زني مسجد امام حسين(ع) در بولوار توس اظهار کرد: موضوع احداث مساجد با عزم جدي در شوراي چهارم دنبال مي‌شود و با استقبال ارزشمند شهرداري مشهد همراه بوده و نهضت مسجد‌سازي رقم خورده است.
محمدکمال سرويها در ادامه بيان کرد: در انجام اين نهضت سعي و تلاشمان بر اين است که اگر کاستي‌ها و نقصاني در مديريت 30 ساله پس از انقلاب اسلامي ايران رخ داده، در حد توان شوراي چهارم شهر مشهد و شهرداري جبران شود.
وي اضافه کرد: بر طبق نظر کارشناسان اگر 1000 نفر از شهروندان يک شهر از نعمت وجود مسجد برخوردار باشند، مي‌توانند مراسم مذهبي خود را در آنجا برگزار کنند. اين در حالي است که در حال حاضر براي هر 3000 نفر يک مسجد وجود دارد.
رييس شوراي اسلامي شهر مشهد افزود: بر اين اساس بايد 260 مسجد در مشهد احداث شود و اگر 110 مسجد در اين دوره شورا و شهرداري ساخته شود در سال‌هاي آتي نيز بايد اين مهم تا تکميل 260 مسجد احداث شود تا کمبود رفع گردد.
وي ادامه داد: خوشبختانه نهضت مسجدسازي به کمک خيران شکل گرفته و مديران شهري نيز براي تسهيل اين امر وارد ميدان شده‌اند؛ سومين مسجد با حضور امام جمعه مشهد و مديران شهري گلنگ‌زني شد و اميد است در مدت زمان کوتاهي همه مساجد برنامه‌ريزي شده احداث شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن