تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818117911




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نایب رئیس مجلس:دولت و مجلس در برخورد با مفاسد هماهنگ باشند/نباید بگذاریم راهزن‌ها ما را از راه حق جدا کنند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
نایب رئیس مجلس:دولت و مجلس در برخورد با مفاسد هماهنگ باشند/نباید بگذاریم راهزن‌ها ما را از راه حق جدا کنند

نایب رئیس مجلس:دولت و مجلس در برخورد با مفاسد هماهنگ باشند/نباید بگذاریم راهزن‌ها ما را از راه حق جدا کنند
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس در برخورد با مفاسد اقتصادی و فرهنگی باید هماهنگ عمل کنند و نباید نسبت به هیچ گناهی در جامعه با اغماض عبور کرد.
به گزارش نامه نیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد  در سومین یادواره شهدای کوی سنگستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 30 شهید گرانقدر این منطقه، با بیان اینکه موضوع جنگ تحمیلی مسئله کوچکی نبود، اظهار داشت: در زمانی که یک انقلاب نوپا در کشور به پیروزی رسید و هنوز به ساماندهی نپرداخته و نهادهای خود را شکل نداده بود، جنگ تحمیلی آغاز شد.

وی افزود: در چنین زمانی که انقلاب نوپای اسلامی ایران در صدد تثبیت بود از هوا و زمین و دریا، مرزی بیش از هزار کیلومتر از ایران مورد تهاجم قرار گرفت و قدرت‌های بزرگ جهان از مهاجم حمایت و دفاع کردند.

نایب رئیس مجلس با اشاره به دفاع و حمایت همه جانبه قدرت‌های استکباری جهان از عراق مهاجم در جنگ تحمیلی به وسیله دلار و رسانه و سلاح، گفت: در درون کشور نیز جریان نفاق، توطئه و دسیسه‌های سنگینی را علیه ایران اجرا کرد و این مسئله به نوبه خود می‌توانست برای فروپاشی یک نظام کافی باشد.

وی خاطرنشان کرد: صدام هنگامی که قرارداد الجزایر را پاره و فرمان حمله را صادر کرد، اطمینان داشت که در گام نخست خوزستان را جدا می‌کند و در گام بعد حکومت مرکزی ایران را ساقط خواهد کرد.

ابوترابی‌فرد اضافه کرد: غرب نیز این باور را داشت، اما خداوند متعال این نقشه خائنانه را زمینه‌ای برای افزایش اقتدار ملی ما قرار داد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود 47 جانباز و هفت آزاده کوی سنگستان، خطاب به خانواده‌های این ایثارگران گفت: اقتدار امروز ایران برآمده از مقاومت دیروز فرزندان شماست.

وی تصریح کرد: هشت سال جنگ و رویارویی ایران با همه دنیا و پیروزی افتخارآفرین و عزت بخش، رویدادی است که ما را به آینده امیدوار می‌کند و این حادثه افق‌های روشنی را پیش روی ما می‌نمایاند.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: حادثه جنگ تحمیلی به ما می‌گوید اگر دشمن صف‌آرایی کرد نا امید نشوید و اگر تحریم اعمال کرد، امیدوار باشید چرا که در تربیت دینی خدا مربی است پس به راحتی در برابر هجمه‌ها ایستادگی خواهیم کرد.

وی افزود: اگر دین را شناختیم و به ریسمان الهی چنگ زده و در راه خدا استقامت کردیم ملائکه الهی فرود می‌آیند و با این وصف خانه خانواده شهدا محل حضور ملائکه است.

ابوترابی‌فرد تأکید کرد: برای همه کسانی که اهل استقامت هستند، ملائکه بر آنها نازل می‌شوند و نباید از دشمن بهراسند، بلکه بر اساس دین و آموزه‌های دین مبین اسلام امیدوار باشند، چرا که معارف قرآن و دین را در سال‌های دفاع مقدس تجربه کرده‌ایم.

وی سپس با اشاره به اسارت رزمندگان اسلام یادآور شد: آزادگان، اسیران دشمن نبودند بلکه دشمن در اسارت آنان بود و آزادگان ما به حق در دفاع از مبانی اعتقادی و اخلاقی خود استوار بودند و حسرت یک آه را بر قلب سیاه دشمن گذاشته و با افتخار و عزت به ایران اسلامی بازگشتند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مأموران شکنجه رزمندگان اسیر در عراق، خود اظهار کرده‌اند که اسیران پیروز شده و با عزت به خاک خود بازگشتند، چون استقامت کردند و اهل صبر بودند.

وی با بیان اینکه شناخت حق شناخت راه مستقیم و ایمان به راه استقامت است، گفت: این راه عزت و عظمت است که دنیا و آخرت ما را آباد می‌کند.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه امنیت امروز دستاورد مجهادت‌های دیروز فرزندان این آب و خاک است، خاطرنشان کرد: ثمره ایمان و استقامت امنیت کنونی است چرا که برای رسیدن به موفقیت در هر عرصه‌ای باید به گوهر ایمان و یقین و استقامت آراسته بود.

وی با بیان اینکه اگر امروز در اکثر کشورهای اسلامی پایگاه قدرتمندی در دفاع از حریم اسلام شکل گرفته مرهون خون شهدای اسلام است، تصریح کرد:جوانان، مردان، زنان، دختران و پسران این مرز و بوم امروز باید در راه شهدا گام بردارند تا نورانیت به جامعه انعکاس یابد.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه باید در راستای شناخت راه درست ثابت قدم باشیم، تأکید کرد: نباید بگذاریم راهزن‌ها ما را از راه حق جدا کنند.

وی خطاب به حاضران در یادواره شهدا گفت: ای وارثان شهدا بدانید که خمپاره‌ها، تانک‌ها و گلوله‌ها فرزندان شما را از استقامت باز نداشت و آنها در اوج سختی ایستادگی کردند تا خرمشهرها از یوغ دشمن آزاد شود.

نایب رئیس مجلس افزود: مبادا در مقابل هواهای نفسانی زانو بزنیم حال آنکه فرزندان این آب و خاک دیروز در برابر خون و گلوله ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه پیروان اهل بیت(ع) باید امت وسط باشند، گفت: یکی از معانی وسط حرکت در مسیر اعتدال است چون امت وسط از افراط و تفریط دوری می‌جوید.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه همه دستورات اسلام مطابق فطرت بشر است، اضافه کرد: در اسلام حتی یک دستور هم ناهماهنگ با فطرت آدمی نیست چرا که روح دین با فطرت همساز است.

وی با تأکید بر لزوم همگامی در مسیر حق، تصریح کرد: جوانان، مدیران، مسئولان نیز باید در این مسیر همسو عمل کنند چرا که با حرکت در صراط مستقیم اقتصاد ما قدرتمند می‌شود و فرهنگ نیز آباد خواهد شد.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه انتخابات خردادماه سال گذشته اقتدار ملی را به نمایش گذاشت و مسیر اقتدار ملی را هموار کرد، یادآور شد: باید به نحو مطلوبی از سرمایه‌های خدادادی حفاظت کنیم چرا که جهاد میدان‌های مختلفی دارد که یکی از آنها میدان جنگ سخت دیروز بود و امروز نبرد نرم در برابر ما است.

وی با بیان اینکه دیروز جهاد اصغر بود و امروز در جهاد اکبر هستیم، گفت: باید اصول دینی را در درون خود بارور کنیم و به اخلاق آراسته باشیم و از گناه دوری جوییم.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه حجاب بالاترین توصیه شهدای عالیقدر این مرز و بوم است، خاطرنشان کرد: زنان عفیفه و دختران پاکدامن باید از حجاب خود حراست کنند.

وی تأکید کرد: مسئولان در قبال دشمن و نقشه‌های شوم دشمنان در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی باید با هماهنگی و اقتدار ایستادگی کنند؛ مبادا که دشمنان در صفوف مسئولان کمترین تشتت را ببینند.

به گزارش فارس، نایب رئیس مجلس در پایان سخنانش افزود: دولت و مجلس در برخورد با مفاسد اقتصادی و فرهنگی باید هماهنگ عمل کنند و نباید از کنار هیچ گناهی در جامعه با اغماض عبور کرد.





1393/3/2





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن