تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820020145




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرانه فضای سبز شهری در ایران 11.8 مترمربع است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سنندج/
سرانه فضای سبز شهری در ایران 11.8 مترمربع است
معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: سرانه کل فضای سبز شهری در ایران 11.8 مترمربع است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج،نوذرپور با بیان اینکه برنامه‌های عملی برای بهبود شاخص‌های سبز کشور طراحی می‌شود گفت:سرانه کل فضای سبز شهری در ایران 11.8 متر مربع می باشد اگرچه وضعیت مطلوب برای فضای سبز شهر 25 مترمربع است.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد از فضای سبز شهری کشور زیرپوشش شبکه خام قرار دارد، افزود: سعی داریم میزان 60 درصد را در این مهم تحقق بخشیده و برای پایان دولت تدبیر و امید اهداف والاتری را مصوب و به عنوان هدف مورد توجه قرار دهیم.

معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: بیشترین سرانه فضای سبز در اصفهان با میزان 21.3 درصد بوده و کمترین میزان نیز در سیستان و بلوچستان با میزان 5.1 درصد است.

نوذرپور با بیان اینکه کمترین سرانه پارک‌های عمومی در چهارمحال و بختیاری به میزان 1.45 درصد است خاطرنشان کرد: این مهم در سنندج وضعیت خوبی نداشته و به میزان 1.83 درصد است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان شبکه آب‌رسانی فضای شهری در اصفهان با میزان 88 درصد است گفت: ایلام کمترین این میزان را با 3 درصد به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌های کشور افزود:55 درصد کردستان میانه این جدول را به خود اختصاص داده است.

نوذرپور با بیان اینکه استفاده از گونه‌های گیاهی بدون بررسی سازندگی این گونه‌ها با گونه‌های بومی مشکل بارز در این حوزه است اضافه کرد:برخورد سلیقه‌ای در اجرای فضای سبز در شهرها بدون توجه به بررسی و تدوین طرح‌های علمی مناسب برای این حوزه و کمبود آب مورد نیاز برای طرح‌ها با توجه به تامین یافتن پوشش شبکه‌های خاص از دیگر مشکلات این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های بالای توسعه فضای سبز، تامین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای طرح‌های سبز که بر منابع درآمدی شهرداری است از دیگر مشکلات این حوزه است گفت:در تملک اراضی برای توسعه فضای سبز در حریم شهرها با مشکل مواجه هستیم که امیدواریم این مهم مورد توجه مدیران اجرایی قرار گیرد./س
 






تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن