تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بسيار راستگو و بسيار نيكوكار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820604538




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس دانشگاه علمی و کاربردی: رشته های منسوخ شده احیا می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رییس دانشگاه علمی و کاربردی: رشته های منسوخ شده احیا می شوند خبرگزاری پانا: ریس دانشگاه علمی و کاربردی کشور ، به نقش اساتید دانشگاهها در احیا و معرفی رشته های منسوخ شده اشاره کرد و گفت: رشته های منسوخ شده احیا می شوند
۱۳۹۳ پنج شنبه ۱ خرداد ساعت 09:06



 به گزارش سرویس خبر پانا، در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی دانشگاه علمی و کاربردی زنجان، افزود: با احیای رشته های منسوخ شده فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی نیز هدایت می شوند. وی یادآورشد: هم اکنون 750 هزار دانشجو در یکهزار مرکز علمی و کاربردی با 800 رشته مقطع تحصیلی در سطح کشور مشغول به تحصیل هستند.

پورعباس با اشاره به اینکه مشاغل کارآمد نیازمند ارائه آموزش های مهارت محور هستند، افزود: آموزش های ارایه شده در دانشگاه علمی کاربردی در رشد اقتصادی کشور تاثیر گذار بوده و معضلات را به مراتب کاهش می دهد.

وی به استاندارد سازی جذب مدرسان مراکز علمی و کاربردی متناسب با ایین نامه های ابلاغی اشاره کرد و گفت: برای کیفی سازی مطالب آموزشی این مراکز علمی، مدرسان تمام وقت به کار گرفته می شوند.

ریس دانشگاه علمی و کاربردی کشور گفت: بر این اساس امسال پنج هزار هیات علمی در سطح کشور جذب می شوند.

وی محدویت در پذیرش دانشجو و افزایش رشته های دانشگاهی را از برنامه های مهم دانشگاه علمی و کاربردی در سال جاری اعلام کرد.

پور عباس افزود: طی سه سال گذشته تعداد دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی کشور دو و نیم برابر افزایش یافته و تحولی عظیم به شمار می رود.

وی اظهار کرد: هم اکنون فارغ التحصیلان برخی رشته ها 100 درصد جذب بازار کار شده و در برخی رشته ها نیز بطور میانگین 35 تا 65 درصد است.

پورعباس افزود: دوره های آموزشی مهارتی کوتاه مدت ˈشغل محورˈ از جمله برنامه های مهم دانشگاه علمی و کاربردی در سال جاری است.

رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان، نیز گفت: هم اکنون 10 هزار دانشجو در 78 رشته مقطع و 16 مرکز دانشگاهی دراین استان مشغول به تحصیل هستند.

محمد فتحی افزود:67 درصد دانشجویان مشغول به تحصیل در این واحدهای دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان را پسران و 33 درصد دیگر را دختران تشکیل می دهند.

وی اظهار کرد: 34 درصد دانشجویان این واحد دانشگاهی شاغلان و 64 درصد دیگر نیز دانشجویان آزاد هستند.

به گفته این مقام مسوول 85 درصد دانشجویان مشغول به تحصیل این دانشگاه را بومی و 15 درصد دیگر غیر بومی را شامل می شود.

به گزارش پانا، ستاد مرکزی دانشگاه جامع علمی و کاربردی و تربیت مدرس استان زنجان در زمینی به مساحت چهار هزار و 70 مترمربع در شش طبقه و با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد و 300 میلیون ریال و ساختمان فرهنگی و رزشی و کارگاهی دانشگاه جامع علمی و کاربردی شهرستان ابهر نیز با زیر بنای سه هزار و 450 متر مربع در چهار طبقه و با اعتباری بالغ بر15 میلیارد و 300 میلیون ریال به بهره برداری رسید.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن