تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق زبان، دور داشتن آن از زشت گويى، عادت دادنش به خير و خوبى، ترك گفتار بى فايده و ني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815735519




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علت رویت شی نورانی در آسمان شمالغرب کشور


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: علت رویت شی نورانی در آسمان شمالغرب کشور
شیء نورانی مشاهده شده در شمال غرب کشور، چیزی جز رد درخشان آزمایش بالستیک روسیه نبوده است.
کد خبر: ۴۰۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴ - 21 May 2014


شیء نورانی مشاهده شده در شمال غرب کشور، چیزی جز رد درخشان آزمایش بالستیک روسیه نبوده است.

به گزارش ایسنا، ظهور هاله‌ای درخشان در آسمان شمال غربی ایران حوالی ساعت 20 و 40 دقیقه سه شنبه، 30 اردیبهشت، سبب انتشار شایعه‌های بسیاری شد؛ با این حال به گفته کارشناسان ماهنامه نجوم، نور مشاهده شده تنها مربوط به آزمایش موشک بالستیک روسی بوده است.

گزارش‌های اولیه منتتشر شده در اواخر شب سه شنبه، نشان می داد که این شیء نورانی حوالی ساعت 21:41 در آسمان تبریز و همچنین در زمان مشابه در آسمان ارومیه و شهرهای دیگر آذربایجان شرقی و غربی، دیده شده است.

صادق زارعی از منجمان آماتور شهر ارومیه در این باره گفت که این شیء ناشناس را در حوالی ساعت 21 و 40 دقیقه در ارتفاع 30 درجه‌ای افق غرب در حوالی جوزا دیده است. شاهدان عینی خبر از شکل مخروطی این شیء نورانی می‌دهند که سر مخروط رو به شمال و انتهای دم مخروط جهت جنوب را نشانه گرفته بود.

با اطلاع از شکل مخروطی، وصول تصاویر از این پدیده و تکرار آن برای چندین بار در آسمان ایران، کارشناسان علوم فضایی و تحریریه نجوم به ماهیت فضایی این پدیده پی بردند.

پیش از این در خرداد 1386، خرداد 1391 و همچنین شهریور 1391 این اتفاق در آسمان ایران رویت شده بود که گزارش مفصل آن در ماهنامه نجوم به ترتیب به چاپ رسیده است. تمامی این پدیده‌ها منشأ فضایی داشتند، بدین ترتیب که با تخلیه سوخت یک موشک فضایی در طبقات فوقاتی جو، چنین شکلی در آسمان نقش می‌بندد.

شهرام یزدان پناه، کارشناس علوم فضایی در این باره گفت: «ساعت مشاهده در مقایسه با زمان غروب خورشید در منطقه، شکل و ظاهر پدیده رویت شده و بزرگی منطقه رصد، شکی باقی نمی گذارد که ما با یک پدیده مداری روبرو بوده ایم. پدیده ای که با توجه به تجربیات و مشاهدات قبلی حدس زده می شود به مخزن سوخت مراحل پایانی یک پرتاب کننده فضایی یا موشک بالستیک دوربرد تعلق داشته باشد. محل وقوع آن به احتمال زیاد در ارتفاع خیلی زیادی رخ داده که در آن ساعت از شب هنوز نور خورشید به انجا می رسیده است و بنابراین بازتاب آفتاب از گازهای رها شده از مخزن سوخت، منظره رعب آور یا شاید زیبای شامگاه سه شنبه در غرب ایران را پدید آورده است.» موشک‌های بالستیک از لحاظ ساختار بسیار به موشک‌های فضایی نزدیکند و از طبقات فوقانی جو عبور می‌کنند. یزدان پناه در پاسخ به سرمنشا این پدیده به ماهنامه نجوم گفت: «‫با توجه به موقعیت مکانی سکوهای پرتاب فضایی، به نظر نمی رسد پدیده مورد مشاهده حاصل پرتاب فضایی بوده است و بیشترین احتمال ممکن به ازمایش موشکهای بالستیک روسی مربوط می شود.‬»

به گزارش ایسنا، با اطمینان از منشا موشکی این پدیده، تحریریه نجوم در جست‌وجوی منشا اصلی آن، مطلع آزمایش موشک بالستیکی روسیه در شب گذشته شد. این موشک بالستیک با نام RS-12M Topol ICBM از پایگاه Kapustin Yar در شمال غربی دریای خزر در ساعت 21 و 38 دقیقه سه شنبه (ساعت 17 و 8 دقیقه گرینویچ) و در قزاقستان هدف موشک ضدبالستیک «ساری شاگان» قرار گرفت. زمان حرکت این موشک بالستیک و خط سیر آن با گزارش‌های دریافتی در ماهنامه نجوم تطابق کامل دارد.


8fb817cb5780495eb0157577150aca8f.jpg



ظهور شیء نورانی در ساعت 21 و 41 دقیقه در آسمان تبریز/ عکس از آذفوتو
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن