تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815666382




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراسم بزرگداشت آیت الله دهشت در حرم رضوی برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



با حضور علما و روحانیان؛
مراسم بزرگداشت آیت الله دهشت در حرم رضوی برگزار شد خبرگزاری رسا ـ مراسم دومین روز رحلت آیت‌الله غلامرضا دهشت(ره) از سوی شورای برنامه‌ریزی حوزه علمیه خراسان، امروز در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار شد.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم دومین روز رحلت آیت‌الله غلامرضا دهشت(ره) از سوی شورای برنامه‌ریزی حوزه علمیه خراسان، امروز در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی با حضور علماء، طلاب، فضلا و عموم مردم قدرشناس مشهد برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام اسماعیل مقری، امام‌جمعه نیشابور در این مراسم با تشکر و قدردانی از حضور مردم در مراسم تشییع و خاک‌سپاری استاد مرحوم آیت‌الله دهشت، گفت: جای تشکر از مردم ولایتمدار و وفادار به ساحت علم، فقاهت، دانش دین و حوزه‌های علمیه است که مراسم رحلت این شخصیت بزرگ علمی و چهره آشنا و خدمتگزار به آستان قرآن و معارف اهل‌بیت (ع) را مملو از احساسات کردند.
یاد مرگ بودن ذکر خداست
امام‌جمعه نیشابور بابیان این‌که مرگ یکی از موعظه کننده ترین امور است، عنوان داشت: دفن اساتید و عزیزانمان در کنار غم جانکاهی که برای ما ایجاد می‌کند، خصوصیت تذکر را نیز در خود دارد.
 
وی با اشاره به این که یاد مرگ باید همواره در یاد انسان باشد به‌طوری‌که جزیی از زندگی قرار گیرد، ادامه داد: ذکر و یاد مرگ و قیامت موضوعی نیست که گاهی به یاد آن باشیم بلکه زندگی ما باید با آن عجین شده باشد.
 
حجت‌الاسلام مقری به آیه‌ای از قرآن در خصوص پاسخگویی انسان پس از مرگ به خداوند و لزوم توجه به آن اشاره و تصریح کرد: چنین رخ دادی بزرگی برای ما نیز اتفاق می‌افتد که حق آن است یک‌لحظه از یاد مرگ دور نشویم.
 
وی بابیان این‌که «افضل العباد ذکر الموت»، خاطرنشان کرد: یاد مرگ بودن یک عبادت بزرگ و زهد قابل‌توجه است که می‌تواند نقش فوق‌العاده‌ای در اصلاح زندگی داشته باشد.
 
امام‌جمعه نیشابور بیان داشت: گاهی انسان برای کاری تنها زحمت می‌کشد اما زمانی همه توان خود را برای به سرانجام رساندن کاری به کار می‌گیرد، این ها کسانی هستند که تشخیص داده‌اند کجا باید تلاش کرد و توان خود را هزینه کرد و این افراد از نعمت‌های خدا بهره‌مند ‌می‌شوند.
آیت‌الله دهشت (ره) غم مردم داشت
وی با بیان این که آیت‌الله دهشت(ره) شخصی بود که تلاش مجدانه، مجاهدانه  و دلسوزانه‌شان برای دین و تبلیغ دین، از نوع عمل اهل‌بیت (ع) بود، گفت: خیرخواهی، تلاش برای هدایت مردم، دلسوزی و غم مردم را داشتن از امتیازات مرحوم دهشت(ره) بود.
 
حجت‌الاسلام مقری بابیان این‌که غصه مردم را خوردن انسان را به یک فرد مفید تبدیل می‌کند، ادامه داد: مرحوم آیت الله دهشت(ره) مصداق یک انسان خیرخواه، ناصح و دلسوز بود تا آنجایی که اگر کاری هم از دستش برنمی‌آمد، غصه می‌خورد و گریه می‌کرد.
 
وی با یادآوری این‌که ایشان برای دین، تبلیغ، ترویج و هدایت مردم حاضر بود دست خود را جلوی همه بلند کند، افزود: در 17 سال مدیریت مدرسه عالی شهید مطهری، حتی یک ریال هم برای خودش حقوق در نظر نگرفت و این اتفاق نمی‌افتد مگر چنین روحیه‌ای در فرد وجود داشته باشد.
آیت‌الله دهشت مردی کوشا و ساعی بود
 
امام‌جمعه نیشابور با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از آیت‌الله دهشت(ره): «مردی کوشا و ساعی»، عنوان داشت: ایشان در شرایطی فعالیت‌های خود را آغاز کرد که این شرایط برای علما و بزرگان شیعه در دنیا بسیار شکننده بود و اگر اشتباهی رخ می‌داد، به تعبیر امام راحل شاید صدسال زمان لازم بود تا آن کار جبران شود، آیت‌الله دهشت(ره) در این شرایط فعالیت کرد.
 
گفتنی است؛ مراسم ترحیم آن عالم فقید تا عصر چهارشنبه ادامه خواهد داشت که طبق آن، عصر امروز از ساعت 16 الی 18 در مهدیه مشهد و فردا صبح و عصر در ساعت‌های 9 الی 11 و 16 الی 18 در مسجد شهدا (بناها) واقع در خیابان خسروی نو برگزار خواهد شد؛ سخنران این مراسم در ساعت 16 چهارشنبه، آیت‌الله علم الهدی، امام‌جمعه مشهد خواهد بود./9315/پ202/ب



۱۳۹۳/۲/۳۰






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن