تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816775282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شبکه‌های افراطی شیعه در ایران فعالیت ندارند/ دشمن به‌دنبال فتنه‌‌انگیزی مذهبی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > رادیو و تلویزیون دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی:
شبکه‌های افراطی شیعه در ایران فعالیت ندارند/ دشمن به‌دنبال فتنه‌‌انگیزی مذهبی
دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در نشستی از اینکه هیچ شبکه افراطی شیعه در ایران فعالیت نمی کند و اینکه مرکز اصلی این شبکه‌ها اروپا و آمریکاست، سخن گفت و این شبکه‌ها را برنامه‌هایی از طرف دشمن برای فتنه‌انگیزی مذهبی عنوان کرد.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی کریمیان دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در نشست خبری که امروز دوشنبه 29 اردیبهشت ماه به مناسبت هفتمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون اسلامی در دانشکده صداوسیما برگزار شد، گفت: در این ایام که با دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان مواجهیم، دشمن در تکمیل پروژه اسلام‌هراسی در پی ایجاد اختلاف بین امت اسلامی است لذا بر اساس منشور اخلاقی اتحادیه و اساسنامه بر خود فرض می دانیم در موضوع فتنه مذهبی به رویارویی با این فتنه دشمن بپردازیم. وی با بیان اینکه شعار رسانه‌های اسلامی شعار بیداری، مقاومت و رویارویی با فتنه مذهبی است، افزود: سه اقدام بسیار مهم رسانه ای در آینده کلید خواهد خورد؛ یکی بازار فیلم اسلامی است که مرکزی برای عرضه محصولات پاک در جهان است و محتوای آن روز به روز غنی‌تر خواهد شد، دیگری جشنواره اتحاد که یک جشنواره داخلی است و اعضای اتحادیه رادیو تلویزیون اسلامی در آن حضور دارند و همزمان با اختتامیه این جشنواره از آثار برجسته تجلیل خواهیم کرد. هفتمین اجلاس رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در حوزه تحولات سیاسی حجت الاسلام کریمیان چهارمین نمایشگاه فناوری رسانه را از دیگر برنامه‌های این جشنواره دانست و گفت: با توجه به نگاه اتحادیه به توانمندی جهان اسلام در تولید و فناوری رسانه و خودکفایی در این خصوص نمایشگاه فناوری رسانه را نیز دایر خواهیم کرد. دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با بیان اینکه هفتمین اجلاس این اتحادیه در روزهای چهارم، پنجم و ششم خرداد در سه روز برگزار خواهد شد، افزود: 3 بخش برنامه خواهیم داشت یک بخش تحولات و مباحث سیاسی روز دنیا شامل سه موضوع اصلی فلسطین، مقاومت اسلامی و موضوع عکاسی جهان اسلام است و در موضوع فلسطین افرادی را از داخل غزه دعوت کرده‌ایم که ممکن است نتوانند در این اجلاس شرکت کنند.

وی موضوع دوم را موضوع سوریه دانست و گفت: در سوریه یک جنگ واقعی بین جبهه مقاومت و استکبار جهانی و مزدوران آنها یعنی تکفیری ها حضور دارند و موضوع سوم فتنه مذهبی و فتنه تکفیری ها است که به چگونگی مقابله با فتنه‌های مذهبی اختصاص پیدا خواهد کرد. بزرگترین اجتماع رسانه های اسلامی عضو جبهه مقاومت برگزار می‌شود حجت الاسلام کریمیان در ادامه به مباحث مطرح شده در روز دوم و سوم اشاره کرد و ادامه داد: در روز دوم جنگ نرم و رسانه‌های نوین و چگونگی بهره برداری از این نوع رسانه ها و در روز سوم به موضوعات داخلی اتحادیه اختصاص پیدا خواهد کرد. همچنین اختتامیه اجلاس و جشنواره تئاتر را همزمان با عید مبعث برگزار خواهیم کرد. دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون این اجتماع را بزرگترین اجتماع رسانه های اسلامی عضو جبهه مقاومت دانست و بیان کرد: قطعا حضور اصحاب رسانه و پوشش خبری این اجلاس می‌تواند امیدی را بین اصحاب رسانه و امت اسلامی ایجاد کند. حضور 118 موسسه و شبکه تلویزیونی از 20 کشور در اجلاس در ادامه این نشست، انوشه دبیر اتحادیه رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی گفت: 118 موسسه و شبکه تلویزیونی از 20 کشور هلند، عراق، ترکیه، اردن، بحرین، فلسطین، عربستان، سوریه، هند، ایتالیا، یمن و... در این اجلاس حضور خواهند داشت که 6 شبکه تلویزیونی از ایران و 52 شبکه تلویزیونی از کشورهای نام برده خواهد بود. همچنین 120 اثر تلویزیونی و سینمایی در این بازار عرضه می شود.

حجت الاسلام کریمیان در ادامه نشست در پاسخ به سوالی درباره ساخت فیلم مشترک میان کشورهای اسلامی گفت: ما در زمینه بازار فیلم اسلامی هم از نظر کیفی و کمی نسبت به سال گذشته 60 درصد رشد داشته ایم. دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون در پاسخ به پرسش دیگری درباره قطع شدن شبکه های اسلامی از طریق ماهواره های غربی نیز گفت: امنیت سینگال رسانه‌ای، دغدغه مدیران رسانه‌ای است و امروز سیگنال‌های رسانه ای اعم از ماهواره و اینترنت در اختیار قدرت های استکباری است و ما در فضایی بازی می کنیم که متعلق به آنها است، ولی تلاش هایی در حال انجام است تا به زودی شاهد این باشیم تا مدیران رسانه ای بتوانند در محیط امنی برنامه های خود را ارسال کنند. شبکه‌های افراطی شیعه و سنی با نیت فتنه‌انگیزی راه‌اندازی شده‌اند وی در پاسخ به سوال خبرنگار المیادین مبنی بر اینکه این اتحادیه در بحث کاهش فتنه مذهبی چه کاری می تواند بکند، توضیح داد: دو نکته وجود دارد اول اینکه چه کنیم تا فضای فتنه‌انگیزی را برطرف کنیم. ما در اساسنامه و منشور اخلاقی اتحادیه وحدت‌گرا هستیم و اعضا از دامن زدن به اختلافات مذهبی پرهیز می‌کنند و دیگر اینکه تلاش می‌کنیم تقریب و الفت بین مذاهب اسلامی گسترش پیدا کند. فتنه مذهبی تلاش دشمن است و یکی از اعضای استراتژیک دشمن اخیرا در مصاحبه ای اعلام کرده این جنگی که بین مذاهب اسلامی رخ داده، 100 سال طول خواهد کشید که اینها نشانگر طراحی و توطئه بزرگ است و تلاش‌های زیادی در این رابطه شکل گرفته و شبکه‌های افراطی هم از شیعه و هم سنی با همین نیت راه اندازی شده اند. لذا درصدد آن هستیم تا عقبه این نوع رسانه ها را اصلاح و امت اسلامی را به سمت وحدت دعوت کنیم و در این راستا دو سند تهیه کردیم مبنی بر اینکه رسانه‌ها برای جلوگیری از فتنه مذهبی چه کاری می‌توانند انجام دهند.

حجت الاسلام کریمیان ادامه داد: ما در این راستا شبکه خبری اتحاد را افتتاح کردیم که این ظرفیت نیز برای شبکه‌هایی است که تولید خبر می‌کنند و می‌توانند اخبار خود را در این شبکه قرار دهند و آرام آرام این شبکه به مرکز تولید و نشر خبر تبدیل می‌شود. هیچ شبکه افراطی شیعه در داخل ایران دفتر ندارد دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر وجود شبکه‌های افراطی در میان شیعه و سنی و اینکه این اتحادیه چه برنامه ای برای مواجهه با شبکه های افراطی شیعی در ایران دارد؟ گفت: اولا ما وجود شبکه‌های افراطی شیعه در ایران را تکذیب می کنیم. هیچ شبکه افراطی شیعه در داخل ایران دفتر ندارد و ممکن است برخی جسته و گریخته در خانه‌ای اقدام به کار خاصی بکنند ولی قطعا در چارچوب سیاست‌های نظام نیست و نظام اگر مطلع شود که جایی چنین شبکه هایی وجود دارد، برخورد جدی خواهد کرد و این حرف ها واقعیت میدانی ندارد. وی ادامه داد: مرکز اصلی رسانه های افراطی بیشتر در اروپا، آمریکا و برخی از کشورهای منطقه است. حجت الاسلام کریمیان درپان این نشست درباره بودجه اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی گفت: این اتحادیه یک NGO مردم نهاد است و خیلی نیاز به بودجه گسترده ندارد، لذا معطوف به سیاست‌های دولت‌ها نیست. البته حمایت از این اتحادیه در دستور کار دولت جمهوری اسلامی است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.


۱۳۹۳/۲/۲۹ - ۱۴:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن