تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819779964




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشاورزان شرق استان کرمان در تهیه بذر گندم خودکفا شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کشاورزان شرق استان کرمان در تهیه بذر گندم خودکفا شدند کرمان - ایرنا - معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: با احداث مزرعه بذر گندم در شهرستان ریگان و افزایش میزان تولید در سطح شهرستانهای، بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در زمینه بذر گندم خودکفا شده ایم.


محمدرضا پورخاتون روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مزرعه بذر گندم با استفاده از تجارب کشاورزان و کارشناسان این حوزه برای نخستین بار در شهرستان ریگان احداث شده است.
وی تصریح کرد: بکارگیری دانش فنی در این مزرعه موجب شده تا بذری با کیفیت تولید شود.
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: یکی از ارقامی که برای اولین بار در این شهرستان کشت شد رقمی بود که از هر هکتار پنج تن محصول برداشت می شود که در مقایسه با میانگین تولید در هر هکتار که یک و نیم تن است افزایش 300 یا 350 درصدی داشته است.
پورخاتون با اشاره به اینکه این مزارع ترویج خواهند شد، افزود: یکی از دغدغه هایی که در زمینه بذر گندم در شهرستانهای شرقی استان کرمان وجود داشت تهیه بذر بود که با تولید بذر گندم در این مزرعه شهرستانهای شرقی را بی نیاز کرده و به سایر شهرستان ها هم ارسال خواهد شد.
وی بیان کرد: پیش بینی می شود از این مزرعه 50 هکتاری بیش از 250 تن بذر گندم تولید و روانه بازار شود که نیاز شهرستانهای شرقی 150 تن می باشد و 100 تن دیگر به دیگر شهرستانها ارسال خواهد شد.
شهرستان ریگان در فاصله 270 کیلومتری شرق کرمان واقع شده است.ک/3
7444/2624
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن