تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):اين (امام جواد(علیه الاسلام))مولودى است كه پر بركت ‏تر از او براى شيعه ما به دنيا ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821134719




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رایزن فرهنگی ایتالیا ودانشگاه آزاد کارزون فارس، تفاهمنامه امضا کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رایزن فرهنگی ایتالیا ودانشگاه آزاد کارزون فارس، تفاهمنامه امضا کردند کازرون - ایرنا - تفاهمنامه باستان شناسی بین رایزن فرهنگی سفارت ایتالیا در ایران و دانشگاه آزاد اسلامی کازرون امضا شد که امکان تبادل اطلاعات فرهنگی و باستان شناسی بین دو طرف فراهم شد.


به گزارش دریافتی ایرنا یکشنبه ایرنا ، این تفاهمنامه در همایش یک روزه باستان شناسی در کازرون رایزن فرهنگی سفارت ایتالیا در ایران ودانشگاه آزاد کازرون امضا شد.
فرنگیس درویشی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی کازرون و مدیر گروه باستان شناسی در حاشیه امضای تفاهمنامه گفت : این تفاهمنامه با هدف ارتقای سطح علمی دانشجویان و برای تبادل اطلاعات تاریخی و پژوهشی از مجموعه تاریخی بیشاپور کازرون که تاکنون بدست آمده با رایزن سفارت ایتالیا امضا شده است .
وی گفت: میهمان این همایش پروفسور کارلوچرتی رایزن فرهنگی ایتالیا در ایران واستاد دانشگاه رم است که اطلاعاتی تاریخی وباستان شناسی از ایران و بویژه از مجموعه تاریخی بیشاپور برای شرکت کنندگان بیان کرد.
پروفسورکارلو چرتی رایزن فرهنگی ایتالیا در ایران هم در این همایش گفت : شناخت آثارتاریخی ایران وشناخت زبان ایران باستان و باستان شناسی مورد علاقه بسیاری از دانشجویان قرار دارد .
وی با بیان اینکه تقریبا با بیشتر آثار تاریخی ایران آشنایی دارم گفت : ایران مهمترین زمینه فرهنگ وتمدن را در جهان دارد و در بین کشورهائی مثل مصر ، رو م ، یونان و چین ، ایران قدیمی ترین فرهنگ را دارد.
این پروفسور ایتالیایی گفت: از استان های اصفهان، آذربایجان غربی وفارس بازدید کردم ما پروژه هایی در تخت جمشید و استخر داریم که اجرا می شود.
این مقام فرهنگی گفت : امیدواریم با امضای این تفاهم نامه که با دانشگاه آزاد اسلامی کازرون به امضا می رسد بتوانیم همکاری بیشتردر برگزاری دورهای تخصصی واعزام استاد از ایتالیا به دانشگاه آزاد اسلامی کارهای تحقیقاتی تاریخی بیشتری انجام دهیم.
کازرون در فاصله 120 کیلومتری جنوب غربی شیرازدارد.
مهم ترین آثار باستانی کازرون شامل شهر تاریخی بیشاپور و تنگ باستانی چوگان است.ک/2
7372/ 677 /675
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن