تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اندكى حقّ، بسيارى باطل را نابود مى كند، همچنان كه اندكى آتش، هيزم هاى فراوانى را م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814712325




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی خودمان این فیلم‌ها را نمی‌بینیم، چرا خارجی‌ها باید ببینند؟!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: وقتی خودمان این فیلم‌ها را نمی‌بینیم، چرا خارجی‌ها باید ببینند؟!
کوچک‌ترین تحولی در حوزه اصلی که همان تغییر سیاست عرضه فیلم‌های ایرانی است، مشاهده نمی‌شود و متاسفانه همان رویه اقتصادیِ شکست خورده گذشته در کن 67 نیز مشهود است.
کد خبر: ۴۰۱۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷ - 18 May 2014




بازار جشنواره بین المللی فیلم کن در شرایطی طی روزهای پیش رو میزبان فیلم‌های ایرانی در کنار تولیدات دیگر کشورها است که لیست‌ فیلم‌های ایرانی حاضر در این بازار به عنوان یکی از معدود فرصت‌های پیش رو برای اقتصاد بین‌المللی سینمای ایران، نسبتی با رویکردهای تجاری ندارد و ظاهراً آنچه در این بازار از سوی عرضه کنندگان ایرانی و به طور خاص فارابی فراموش شده، «مبانی تجارت آزاد» است.

به گزارش «تابناک»، سينمای ايران همچون سال‌های پیشین در قالب شركت‌های مختلف توليد و توزيع فيلم در بازار فيلم جشنواره كن حضور دارد و بنياد سينمايی فارابی كه به‌ طور سنتی و به واسطه ماهیت حمایتی و سرمایه گذاری‌اش در تولید بخشی از تولیدات هر سال سینمای ایران، اصلی ترين پخش‌كننده‌ فيلم‌های ايراني در سطح جهان به شمار مي‌رود، در این بازار شصت و هفتمین جشنواره کن نیز با 15 فیلم حضور دارد.

فارابی البته به دلیل دیگری نیز در این جشنواره حضور پررنگی دارد و آن هم به عنوان متولی چتر سینمای ایران در جشنواره کن است که ظاهراً قرار با نان و پنیر به عنوان عذای سنتی ایرانی میزبان ایرانی‌های حاضر در جشنواره از جمله داوران جشنواره (لیلا حاتمی و عباس کیارستمی) و دیگر میهمانان باشد. در کنار این ابتکارات اما کوچک‌ترین تحولی در حوزه اصلی که همان تغییر سیاست عرضه فیلم‌های ایرانی است، مشاهده نمی‌شود و متاسفانه همان رویه اقتصادیِ شکست خورده گذشته در کن 67 نیز مشهود است.

روز جمعه 26 اردیبهشت فیلم سینمایی «حق‌السکوت» به کارگردانی هادی نائیجی و «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا در بازار فیلم کن به نمایش درآمد و روز شنبه نیز مصادف 27 اردیبهشت با 17 می سه فیلم سینمایی «گنجشکک اشی‌مشی» به کارگردانی وحید نیکخواه آزاد، غلامرضا رمضانی و مسعود کرامتی، «فردا» به کارگردانی مهدی پاکدل و ایمان افشاریان و «میهمان‌داریم» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور به نمایش درآمد و امروز (یکشنبه) نیز «امروز» به کارگردانی رضا میرکریمی و «تراژدی» به کارگردانی آزیتا موگویی به نمایش در می‌آید.

 روز دوشنبه 29 اردیبهشت برابر با 19 می نیز ابتدا فیلم سینمایی رستاخیز به کارگردانی احمدرضا درویش از ساعت 11 و 30 و سپس فیلم مستند سپیده‌دمی که بوی لیمو می‌داد به کارگردانی آزاده بیزارگیتی از ساعت 14 و 30 و فیلم سینمایی طبقه حساس به کارگردانی کمال تبریزی از ساعت 17 و 30 دقیقه در بازار کن 67 به نمایش در می‌آید.

همچنین در روز سه‌شنبه 30 اردیبهشت برابر با 20 می ابتدا از ساعت 13 و 30 دقیقه فیلم سینمایی آذرشهدخت پرویز و دیگران، به کارگردانی بهروز افخمی به نمایش درمی‌آید و پس از آن فرشته‌ها با هم می‌آیند به کارگردانی حامد محمدی از ساعت 15 و 30 و فیلم مستند ما همه سرباز هستیم به کارگردانی مهدی قربان‌پور از ساعت 17 و 30 در بازار کن به نمایش گذاشته خواهند شد. پایان نمایش فیلم‌های ایرانی توسط فارابی روز چهارشنبه 31 اردیبهشت برابر با 21 ماه می خواهد بود که ابتدا دلتنگی‌های عاشقانه به کارگردانی رضا اعظمیان از ساعت 13 و 30 و اشباح به کارگردانی داریوش مهرجویی ساعت 16 به نمایش در خواهند آمد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن