تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816178720




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی مدافع فیلم ده نمکی، متولد سال 1365 از آب درآمد!


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: وقتی مدافع فیلم ده نمکی، متولد سال 1365 از آب درآمد!
در قسمت های پایانی فاضلی با بیان اینکه نباید به خاطر همفکر بودن یک کارگردان در زمینه سیاسی نباید اشتباهات را نادیده گرفت و دفاع از همفکر را تکلیف فرض کرد.
 به گزارش آخرین نیوز، پرده آخر برنامه دیشب "هفت" با پنجمین فیلم بلند سینمایی مسعود ده نمکی؛ معراجی‌ها بالا رفت. غلامعباس فاضلی و محسن دریا لعل دو تن از منتقدانی بودند که در بخش نقد برنامه حضور یافتند و با نگاهی منتقدانه به این اثر پرداختند.
http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1390/06/14/165845_PhotoA.jpg
آوینی فیلم نوشت: در این نشست غلامعباس فاضلی که بعنوان منتقد حضور داشت، گفت: مسعود ده‌نمکی انسان بسیار وارسته و مرد قابل اتکایی است و خصوصیاتی دارد که در سینمای ایران مثل گوهر نایابی است. مشخص است با چه کسی طرفیم و مسئولیت کارش را قبول میکند. به نظرم یک انسان قابل تحسین است.وی اما در ارتباط با کارنامه سینمایی دهنمکی عنوان کرد: با تمام این خصوصیات اما به نظرم فیلمساز بدی است. به نظرم فیلمهای او عقیم هستند. قصه اش خنثی است و مسأله روز اجتماع نیست.وی تأکید داشت: فروش فیلم به نظرم در سینمای الان، عوام فریبی است. همچنانکه برخی سازمانها از فیلمهای ده نمکی حمایت میکنند. این فروش بخشنامه ای قابل اتکا نیست. من میگویم عوام فریبی نکنیم. این سفارشی فیلم دیدن بد نیست به شرطی که در مورد همه سینما اینگونه باشد.فاضلی توضیح داد: ما شرایط برابر در بحث فروش سینما نداریم. آدمهای فیلم ده نمکی مثل همین "معراجی ها"به نظرم کلیت جامعه امروز ما نیست؛ میتواند یک بخش از جامعه زمانش باشد اما قابل تعمیم نیست.وی ادامه داد: همین "معراجی ها" رئالیسم نیست و یادآر شاید برخی نمایشهای رادیویی است تا واقعیت. کمدی موقعیت در این فیلم نمیبینم.وی به جریان نقد نیز اشاره داشت و گفت: نقد را گم کردیم و اگر فکر و عمل فیلمسازی با من منطبق باشد احساس تکلیف میکنیم که از هر کار او حمایت کنیم. اتفاقا اگر با ده نمکی روراست بودیم و او را هم نقد میکردیم الان موفقتر بود. به نظرم ده نمکی الان اسیر گیشه است و خودر ا به گیشه فروخته است. 
http://www.blogfa.com/photo/m/mohsendaryalaal.jpg
فارس نوشت: محسن دریالعل در ادامه گفته‌های فاضلی و رد نقد وی اظهار داشت: از نظر من مسعود ده نمکی در فیلم معراجی‌ها بحث روز جامعه خود را مطرح می‌سازد. چرا که باید فیلم را در ساختار خود دید که گزیده‌ای از یک سریال است.وی اشاره کرد: مسعود ده نمکی کارگردان خوبی است که اگرچه با تعریف‌های آکادمیک ما، کارگردان خوبی محسوب نمی‌شود اما مردم وی را دوست دارند و با وجود اینکه داستان در ابتدا و انتهای خود‌‌ رها می‌شود و شخصیت‌ها کامل نیستند اما در سینمای امروز ما فروش خوبی را از آن خود کرده است. مسعود ده نمکی، خودش است واز هیچ کسی تقلید نمی‌کند و در فیلم معراجی‌ها جنگی را نمایش می‌دهد که جنگ واقعی است اگرچه که شاید بحث جنگ، ساختارو نشانه‌های موضوع امروزی را نداشته باشد.دریا لعل در پایان در رد گفته فاضلی که فروش فیلم ربطی به ساختار آن ندارد و آنچه که امروز به عنوان فروش فیلم مطرح می‌شود عوام فریبی است، فروش در تحلیل یک فیلم را یک معیار دانست و اظهار داشت: مسعود ده نمکی و فیلم معراجی‌ها به یکدیگر متصل‌اند و زمانی که وی دهه 60 را به نمایش می‌گذارد، فیلم به خوبی نشان می‌دهد که وی این دهه را لمس کرده است و مخاطب نیز در پی آن نیز می‌تواند آن را لمس کند و شخصیت‌ها خنثی نیستند و رزمنده‌های داخل فیلم آدم‌های به یکباره سفیدی نیستند که این اتفاق حضور آدم‌های واقعی را و نه فانتزی را در فیلم رقم می‌زند.پس حرفتان قبول!به گزارش خبرنگار آخرین نیوز، در ادامه اظهارات دریا لعل که معتقد بود فیلم ده نمکی به خوبی و نزدیک به واقعیت دهه 60 و دوران جنگ را به تصویر کشیده است، فاضلی با رد این ادعا گفت: شاید در آن دوران در محله خاصی همانند این افراد موجود در فیلم وجود داشته و واقعی بودند، اما این کل جامعه در دهه 60 نبوده و به هیچ وجه جامعه ما در آن زمان به این شکل نبوده است.در ادامه دریا لعل با رد ادعای فاضلی همچنان معتقد بود فیلم ده نمکی به خوبی دهه 60 را به تصویر کشیده است، که در اینجا فاضلی از دریا لعل پرسید: شما متولد چه سالی هستید؟ ؛ سپس دیا لعل پاسخ داد: سال 65 ! ؛ در اینجا فاضلی با لحن خاص و تهنه آمیزی گفت: پس حرفتان قبول!در قسمت های پایانی برنامه هفت، فاضلی با بیان اینکه نباید به خاطر همفکر بودن یک کارگردان در زمینه سیاسی نباید اشتباهات را نادیده گرفت و دفاع از همفکر را تکلیف فرض کرد بلکه برجسته کردن اشتباهات ده نمکی برای پیشرفت خود ایشان مناسب تر خواهد بود.گفتنی است فاضلی در جریان برنامه هفت چندین بار به سابقه های سیاسی ده نمکی در دوران ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی نیز اشاره کرد که با واکنش مجری مواجه شد.




شنبه, 20 ارديبهشت 1393 ساعت 15:20





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن