تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بى نيازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جايگاه توكل دست يافتند در آنجا قرار مى گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818937566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش ها به تمکین نامزدها بر نتایج انتخابات افغانستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




واکنش ها به تمکین نامزدها بر نتایج انتخابات افغانستان خبرگزاری رسا ـ آقای کرزی از ابراز آمادگی عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی برای رفتن به دور دوم انتخابات، ستایش کرد.



 به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: رئیس جمهوری افغانستان از اعلام نتایج نهایی انتخابات شانزدهم فروردین که هیچ برنده‌ای نداشت، استقبال کرد.
آقای کرزی همچنین از ابراز آمادگی عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی برای رفتن به دور دوم انتخابات، ستایش کرد و گفت: پذیرش نتیجه انتخابات از سوی دو نامزد پیشتاز "نمایانگر تقویت دموکراسی و مردم سالاری" است.
رئیس جمهور افغانستان یک روز پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد و از مردم کشورش خواست که در دور دوم به طور گسترده در انتخابات شرکت کنند آقای کرزی گفت:همان گونه که در دور اول با شور و شوق پای صندوق های رای رفتید و اراده ملی خود را تمثیل کردید این بار هم مردم سالاری را هر چه بیشتر نهادینه کنید.
در خبرنامه ریاست جمهوری افغانستان آقای کرزی بار دیگر به نیروهای نظامی و کارکنان دولت دستور داده که از هر گونه مداخله در جریان انتخابات و یا "استفاده از امکانات دولتی به نفع یا ضرر نامزدان" خودداری کنند.
آقای کرزی در حالی به این مساله تاکید کرد که روز گذشته اشرف غنی احمدزی دومین نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری در واکنش خود نسبت به نتایج نهایی از حامد کرزی خواست که نیروهای امنیتی را نگذارد در روند انتخابات مداخله کنند و خودش نیز بی طرفی خود را در دور دوم حفظ کند.
بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد نیز در واکنش به اعلام نتایج نهایی انتخابات افغانستان از اعلام رسمی این نتایج استقبال کرد و گفت: برگزاری انتخابات توسط افغان‌ها گام مهمی برای انتقال مسالمت آمیز قدرت در این کشور بود.
آقای بان همچنین به کمیسیون های برگزاری انتخابات و همچنین دو نامزد پیشتاز انتخابات تبریک گفت و افزود: افغانستان با عبرت از این انتخابات در دوره های بعدی نیز شفافیت و بی طرفی را در روند مراحل رای‌گیری تامین کند.
اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان واکنش های زیادی داشت. سفیر آمریکا در کابل اعلام نتایج نهایی را مرحله مهمی از روند دموکراسی در کابل خواند و به نامزدان دور اول انتخابات تبریک گفت.
سفیر انگلیس در کابل نیز گفت: اشتیاق مردم در دور اول انتخابات برای او الهام بخش بوده و در انتظار شرکت وسیع مردم در دور بعدی نیز است.
دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد نیز از مبارزات انتخاباتی نامزدان تقدیر کرد و خواست که به نتیجه اعلام شده احترام بگذارند./1421/1409/ح


۱۳۹۳/۲/۲۷






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن