تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821297985




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تهديدات فضاي مجازي را براي دانش‌آموزان به فرصت ملي تبديل مي‌کنيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۸:۲۷ب.ظ)
وزير آموزش و پرورش در قم: تهديدات فضاي مجازي را براي دانش‌آموزان به فرصت ملي تبديل مي‌کنيم وزير آموزش و پرورش در قم تبديل فرصت‌ها به تهديد‌ها را براي مديريت کشور بسيار ضروري دانست و گفت: اگر فضاي مجازي به درستي مديريت نشود همين موضوع به يک تهديد جدي براي نسل‌هاي آينده تبديل مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، علي اصغر فاني در هشتمين همايش علمي تربيت اسلامي فضاي مجازي که در مجتمع ياوران مهدي(عج) قم برگزار شد، با اشاره به اينکه از حضور در شهر قم در ميان همکارانم از سراسر کشور در ميان مسئولان حوزوي بسيارخوشحال هستم اظهار کرد: شهيد باهنر به عنوان الگويي در عرصه آموزش و پرورش شناخته مي شود.
وي با اشاره به اينکه بايد تدريس و کسب علم در جامعه اسلامي بسيار اهميت دارد تصريح کرد: با وجود اينکه علم جايگاه بسيار زيادي دارد در اين ميان کسب تربيت درست در کنار کسب علم معنا پيدا مي کند.
وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينکه انسان خليفه خداوند بر روي زمين است عنوان کرد: آموزش و پرورش نهادي است که در يک بستر طبيعي و در کنار در اختيارداشتن اختيارات بسيار بالا مي تواند نقش آفرين باشد.
فاني با اشاره به اينکه 130 ميليون جلد کتاب در حوزه آموزش و پرورش به چاپ رسيده است عنوان کرد: اموزش و پرورش تنها نهادي است که مخاطبينش موظف هستند اين 130 ميليون جلد کتاب را تهيه کنند و ان را مطالعه کنند که اين موضوع در هيچ نهاد ديگري محقق نمي شود.
وي خاطر نشان کرد: همين دانش آموزان مسئوليت کشور را در سال هاي آتي را برعهده مي گيرند و اين همان موضوعي است که بايد به آن توجه شود، يعني آموزش و پرورش مي تواند فرهنگ درست، رفتار هاي پسنديده را به جامعه تزريق کند‌.
وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينکه آموزش و پرورش در يک بستر طبيعي مي تواند پيام هاي انقلاب را به نسل آتي منتقل بکند عنوان کرد: همکاري آموزش و پرورش و حوزه هاي علميه بسيار مهم و اساسي است زيرا همين همکاري مي تواند در آينده موجي از فرهنگ صحيح اسلامي را در جامعه ايجاد کند.
فاني گرايش ذاتي انسان را به سوي نيکي ها دانست و افزود: دانايي و انديشه ورزي‌، عدالت و فداکاري از جمله صفاتي است که در همه انسان‌ها وجود دارد و مجموعه هاي مختلف وظيفه دارند اين صفات پسنديده را در افراد تقويت کنند.
وي با تاکيد بر اينکه آموزش و پرورش فصل مشترک حاکميت و دولت است، تصريح کرد: والدين و خانواده هاي اين دانش آموزان درگير موضوع آموزش و پروش هستند و بر همين اساس بايد نسبت به اين حوزه توجه بسيار زيادي شود.
وزير آموزش و پرورش گفت: امروز با توجه به سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري به آموزش و پرورش و با در اختيار داشتن سند تحول نظام آموزشي کشور مسير پيشرفت اين مجموعه را مشخص شده است و ما نيز در اين مسير گام برمي داريم.
وي با اشاره به اينکه مقام معظم رهبري در آخرين ديدار با مسئولان آموزش و پروش عملياتي کردن اين سند را مورد تاکيد قرار دادند خاطر نشان کرد: جهاني سازي يکي از پروژه هاي اصلي استکبار بوده و در اين زمينه فعاليت هاي بسيار گسترده اي در حال شکل گيري است و بدون استفاده هوشمند از فناوري هاي نوين نمي‌توان به مقابله با اين تهديد ها پرداخت.
فاني تبديل فرصت ها به تهديد ها را براي مديريت کشور بسيار ضروري دانست و افزود: اگر فضاي مجازي به درستي مديريت نشود همين موضوع به يک تهديد جدي براي نسل هاي آينده تبديل مي شود و بر همين اساس بايد اين تهديد به يک فرصت تبديل شود.
وزير آموزش و پروش توسعه نفوذ ضريب شبکه فضاي مجازي را براي مدارس کشور ضروري دانست و گفت:گسترش بهره برداري از اموزش هاي غير حضوري و مجازي از فعاليت هاي اصلي آموزش و پرورش است که در سند چشم انداز به آن اشاره شده است.
وي با اشاره به اينکه شبکه ملي اطلاعات و ارتباطات مي تواند به نفوذ فضاي مجازي در مدارس کمک کند خاطر نشان کرد: اميدواريم مقالاتي که در اين همايش ارائه مي شود در عين حالي که آسيب شناسي هاي لازم را داشته باشند بتوانند راه کارهاي مناسبي را براي مجموعه آموزش و پرورش ارائه دهند.
وزير آموزش و پرورش گفت: چگونگي برخورد با اين چالش ها بايد توسط اين مجموعه پيشنهاد داده شود زيرا مجموعه آموزش و پرورش به دنبال پاسخ اين سوالات است و اميدواريم که اين همايش بتواند به فضاي مجازي در حوزه دانش آموزي کمک کند.
فاني با اشاره به اينکه اميدواريم اين تهديد به يک فرصت تبديل شود تصريح کرد: تربيت دانش اموزان ديني که بتوانند مسئوليت هاي کلان را در کشور در آينده بر عهده بگيرند يکي از وظايف اصلي آموزش و پرورش است.
وي در پايان با تشکر از مسئولان حوزه هاي علميه براي تلاش هايي که در اين زمينه انجام داده اند عنوان کرد: مطالب اين همايش مي تواند در آينده براي کشور بسيار مفيد باشد.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن